Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21.02.2007 - 21:48
door SE-40
Begin een topic over 'V70 best veel problemen' of welk willekeurig model/merk dan ook en je zal zien dat ook daar (veel) negatieve reacties op komen.

In de loop der jaren heb ik heel wat betrouwbaarheidsonderzoeken, pechstatistieken etc. gezien(van bv de Consumentenbond, ANWB, het Duitse TUV, Britse Warranty Direct) en kan dus rustig zeggen dat de s/v40 serie behoorlijk betrouwbare auto's zijn. Meestal stond (staat)-ie aan de goeie kant van de streep, soms zelfs in de top (bovengemiddeld) en vaak hoger dan bijvoorbeeld de Volvo V70. Aan een Japanner heeft-ie op dit gebied nog nooit kunnen tippen. Maar wie wel?

Geplaatst: 22.02.2007 - 00:06
door Ramon&Ramon
Slechte auto,s zijn er niet meer,ze hebben allemaal hun specifieke problemen!
De diesels van de S en V 40 zijn nu eenmaal van Franse makelij en daar gebeurt wel is iets mee!

Geplaatst: 22.02.2007 - 10:11
door Fredk
Als ik wil maak ik elke auto kapot, in no time (of is dat niet knap?) ik heb iig wel eens een bmw 3 serie (antiek model) tijdens de marboro masters op de vangrail gezet
Ja zo snel krijg ik hem niet kapot met mijn hydraulische apparatuur. Maar ik kan er wel heel snel een leuke cabrio van maken met snelle instap portieren :P

Geplaatst: 24.02.2007 - 00:34
door Barry (Grillmeister)
LOL Fred to the resque!!!

betrouwbaarheid S/V40

Geplaatst: 25.02.2007 - 11:03
door Henk
t'ja eigenlijk komt het er op neer:
S/V40 goede betrouwbare auto indien niet voorzien van een "franse"motor :twisted:
klinkt eigenlijk bekend, :shock:
is net zoiets als: :roll:
"Frankrijk is een mooi land, maar er moesten geen fransen wonen" :lol: :lol:

Geplaatst: 25.02.2007 - 16:25
door Nigel
Hmm, die Mitsubishi GDi motor gaf toch juist veel problemen?

Vreemd genoeg geven Franse motoren in Franse auto's niet zoveel problemen :) Volgens mij geeft de PSA HDi in de nieuwe S40 ook weinig problemen right?

Tis dus soms niet per se merkgebonden, als wel merk- en combinatie gebonden.

Ik had een Audi een paar jaar terug, van een model/type waar ook rond de 200dkm van alles begon te lekken, maar was na het opnieuw dichtplakken van eea prima in staat nog een poos door te ploeteren. Zo heeft elke auto wel wat :)

Owjah en over dat sommige andere auto's/modellen zo lang mee lijken te gaan, dat zou ook nog met de gemiddelde bestuurder/bestuurster te maken kunnen hebben natuurlijk ;) Als je als merk gewoon de meest voorzichtig en langzaam rijdende doelgroep heeft is de kans dat je gewoon goede auto in ene bijzonder lang mee gaat toch? :P

Geplaatst: 25.02.2007 - 20:25
door Barry (Grillmeister)
@Henk, Yeahah give the man a sigar!!!

Geplaatst: 12.06.2007 - 15:45
door timvandoorn
heb nu iets langer dan 2 jaar een v40 1.8 16v ui 1997 met 166000 op teller en inmiddels heb ik er al 42000 mee gereden en eigenlijk niks bijzonders gehad, altijd starten en lopen, gewoon eens per jaar een onderhoudsbeurtje bij volvo dealer

in de onderhoudsboekjes die ik erbij heb gekregen staan ook geen bijzondere dingen, maand terug zijn de remschijven voor vervangen en remblokjes maar dat ligt ook een beetje aan mij.. 8) remblokken heb ik aan de voorkant ook al laten vervangen toen ik 5 maanden later na aanschaf (maart '05 ) ze in de franse alpen (augustus '05) op zat te branden 8)

de auto bevalt me prima en is geheel probleemloos, ondanks mijn toch wel sportieve rijstijl, zowel bij vorige twee eigenaren als bij mij, alleen een beetje de slijtagedelen (zoals bijv. remblokken, remschijven, bandjes, lampjes)

mijn ovlov ga ik even mooi proberen richting die 400.000 km te stuwen, en dat worden goedkope kilometers!

Geplaatst: 12.06.2007 - 18:53
door Ron 123gt
Ook ik kan bovenstaand verhaal bevestigen, heb de mijne gekocht met 145.000, staat nu op 221500.
Met (ik zal 't ff afkloppen) geen bijzondere kosten!

Geplaatst: 12.06.2007 - 19:27
door Oceanracer
Nigel schreef:Als je als merk gewoon de meest voorzichtig en langzaam rijdende doelgroep heeft is de kans dat je gewoon goede auto in ene bijzonder lang mee gaat toch?
Met andere woorden: Alleen de oude DAF-rijders zijn in staat een Volvo heel te houden? ::wink:

Maar zoals wel vaker wordt 't hier op de man gespeeld, wanneer er wat kritische noten over het heilige merk vallen. Door de balk genomen zijn Japanners kwalitatief nou eenmaal beter dan Volvo. Qua uiterlijk zien de meeste Jappen er echter niet uit. Ze zijn in aanschaf wel weer voordeliger, maar leveren door een hoge afschrijving ook weer minder aan inruil op. Verder zijn de veiligheidsvoorzieningen bij Volvo veelal beter dan bij de Japanner. Het is dus belangrijk van te voren de juiste keuze te maken. Maak hiervoor een uitgebreide proefrit om eventuele teleurstellingen te voorkomen. Verder kun je het met een pechwagen nou eenmaal "treffen". Helaas zijn onderhoud en onderdelen bij/van Volvo wat duurder dan gemiddeld.

Geplaatst: 12.06.2007 - 22:52
door laheije
Sven Buiteman
Hele nieuwe motor erin gezet en flink wat zuur verdiende euro's armer. Voor die prijs had er in totaal bijna een nieuwe s40 in gezeten.

Mag ik vragen hoe veel deze nieuwe motor heeft gekost?
Gr. Huub

Geplaatst: 12.06.2007 - 23:15
door Paul
Ik vind deze titel wel heel grappig eigenlijk.

Vooral veel problemen met een Phase 1 model. Deze modellen zijn toch gewoon ouder en leven al wat langer en hier zijn toch gewoon duidelijk onderdelen aanvervanging toe omdat ze heel veel kilometers zijn mee gegaan en gewoon op een bepaalde leeftijd op zijn?

Geplaatst: 12.06.2007 - 23:28
door Theo V70
Mijn dochter had een Toyota Corolla van 18 jaar oud met slechts 60.000 Km op de teller. Ik zal je niet vermoeien met de reparaties / wegenwachtbezoeken die zij allemaal heeft gehad, maar de lijst was langer dan jij opsomt en dan reed ze er echt geen 200 km/u mee over het trottoir.

Geplaatst: 13.06.2007 - 03:45
door Guestuser
Klop Ergo Sorry, dat kwam door mij, ***





MOD-EDIT Tekst verwijderd

Geplaatst: 14.06.2007 - 17:17
door svenniegoal
Mag ik vragen hoe veel deze nieuwe motor heeft gekost?
Gr. Huub

Huub,
Dik 5000 Euro. Met name al die rommel erom heen die volgens mij niet stuk waren zoals een luchtslang gaan ook allemaal mee. Daarbij twee weken een leenauto (niet bij de prijs), tja moet toch richting werk. Daarvoor al bijna wekelijks bij de dealer omdat er een lampje ging branden. Daar wist men niet wat de oorzaak elke keer was, heb ik dus ook allemaal mogen betalen.
Was een lastige keuze weg auto of laten maken. Volvo liefde blijft bestaan.....

Gr.
Sven

nb. Ben geen stoeprandracer of autobahncoureur....

Geplaatst: 14.06.2007 - 23:16
door Ramon&Ramon
Dan hebben ze je flink aan je staart getrokken.:)
Oftewel,je moet misschien iets vaker op dit forum kijken.
Ik zou niet weten hoe ze aan zo,n bedrag komen,raadsel!

Geplaatst: 17.07.2007 - 20:53
door Kweep
Nog maar even een positieve toevoeging. Heb in maart 2006 een S40 Phase1 1.9 D gekocht met 198.000 op de teller gekocht (voor 5.950 euro). Inmiddels staat ie bijna op 240.000. De enige bijzonderheid was kromme remschijven voor na een half jaartje en die werden onder garantie vervangen.

Geplaatst: 19.07.2007 - 14:05
door sibi
De mijne heeft ondertussen +250k km op de teller.
't Is een 1.8 (niet 't Mitsu-blok, the real stuff dus :D ), en als ik zo voortdoe kan ik met gemak de 300k overschrijden. Het blok spint nog altijd als een naaimachientje en is op de weg nog altijd zeer gewillig als ik 't gaspedaal vloer. Versleten is 't motorcompartiment dus nog zéker niet, integendeel, ik heb de indruk dat 'ie nu los begint te komen: 35km/u in zijn 4 en dan relatief vlot naar 50+ rijden zou vroeger bijvoorbeeld niet waar geweest zijn (of 50 in zijn 5 zonder te voelen dat 'ie onder zijn toeren zit).

Buiten 't reguliere onderhoud, bandenwissels, distririemen vervangen, rubbertjes e.d. vervangen, ... heb ik maar een tweetal onverwachte kosten genoteerd. Eenmaal is de koppeling vervangen (bij 180k, dus niet zo geheel onverwacht), en ook is er heel wat aan de achteras moeten gebeuren omwille van vervelend rijgedrag en vreemd geklapper. Dat was wel een serieuze kost, maar 't lijkt geen uitzondering te zijn bij Phase I's.
Oh ja, de mijne is geproduceerd mei 1996, dus 'ie was bij de eerste die van de band gerold zijn. Als er kinderziektes waren, zou ik ze dus ook gehad moeten hebben.

Als je je wagen correct behandelt (warmrijden, verkeersdrempels op een normale manier nemen, onderhoudsintervallen respecteren, ...) dan zou je niet al te veel problemen moeten ondervinden, denk ik.