Pagina 2 van 7

Geplaatst: 26.02.2007 - 20:44
door Paul
;-)

Geplaatst: 26.02.2007 - 21:04
door netone
heb ik het nadeel dat ik wel moet bijbetalen maar ja - voor zon leuk wagentje is dat het best wel waard :P

Geplaatst: 28.02.2007 - 09:55
door Guestuser
Laat even weten wat je van de proefrit vond ;-)

Geplaatst: 28.02.2007 - 13:11
door netone
ja doe ik ;) alleen heb ik nog de kans niet gehad te bellen of wat dan ook :P

Geplaatst: 28.02.2007 - 17:52
door JW71
Ik rij zelf een V50 1.6D, kom van een V40 1.8 benzine, en geen moment spijt gehad. Auto trekt goed, is best vlot weg en ook van 100 naar 120, of andere tussensprintjes snel genoeg. Ik heb nooit de neiging terug te moeten schakelen. Vooral ronde de 2000 rpm trekt de auto goed.
Ik heb gereden met een C30 2.0D, die is sneller, maar dan vooral bij snelheden boven de 70 of 80 km/u. Van 0 naar 70 maakt het voor het gevoel niet veel uit. (auto had pas 500 km gereden, misschien maakt dat wat uit?) De 2.0D trekt nog beter, 100 in 6 gas geven en voor je het weet rij je 150. Toch zou ik weer voor een 1.6 kiezen. Die is vlot genoeg en vooral veel zuiniger. De 2.0 vond ik ook niet veel stiller. Scheelt misshien uits maar geen wereld. Verder de C30 is een top auto.

Geplaatst: 28.02.2007 - 18:05
door Volvorijden
DeSchaker, Werk je toch bij het verkeerde accountantskantoor. Ik heb een 2.0d summum season line met bodykit uitgezocht.... en dat zonder bijbetaling.
pak jij even lekker de volle bijtelling..........

Geplaatst: 28.02.2007 - 18:11
door PeterAal
Das nog steeds goedkoper dan er zelf een kopen of een eigen bijdrage betalen......

Geplaatst: 28.02.2007 - 18:24
door Oceanracer
Zie voor discussie over bijtelling: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... bijtelling

Ik zeg: voor 5 tientjes per maand ging ik voor de 2 liter! Daar hoef ik niet eens over na te denken, laat staat een topic over te starten.

Geplaatst: 28.02.2007 - 20:44
door Volvorijden
Das nog steeds goedkoper dan er zelf een kopen of een eigen bijdrage betalen......
Zo was heb ik het niet bedoelt. Ik vind dit namelijk geneuzel. De zal dan meer zaken tegen elkaar af moeten zetten van het inkomen. En hoe iemand dat doet vind ik niet van belang. Je hebt toevallig een werkgever met een royaal leasebudget of je rijd een auto ver onder je klasse, dat kan ik niet beoordelen en wil ik ook niet beoordelen. Ik vind het onzin om er iemand op aan te vallen op zijn of haar leasebudget, en zelfs zielig om je zelf te profileren a.d.h.v. je leasebudget.

Geplaatst: 28.02.2007 - 20:52
door PeterAal
Er stond ook niet voor niets een smilie achter.......meende het als grapje maar wordt schijnbaar niet zo ervaren.

Overigens: je hebt helemaal gelijk: geneuzel.

Geplaatst: 01.03.2007 - 08:25
door netone
Oceanracer schreef:Zie voor discussie over bijtelling: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... bijtelling

Ik zeg: voor 5 tientjes per maand ging ik voor de 2 liter! Daar hoef ik niet eens over na te denken, laat staat een topic over te starten.
ik heb inmiddels een exacte berekening terug van mijn personeelsadministratie, voor 270 pleuri extra per maand krijg ik een C30 2.0D base met High performance audio, lederen stuurwiel met bedieining voor cd speler + cruise, metallic lak en 17" zaurak velgen. Een C30 1.6D met dezelfde specs kost dan ongeveer 225 pleuri extra. Toeters als lederen bekleding, navigatie vind ik zelf onzin en de airco hoeft ook niet automatisch te zijn, soms is die zelfs irritant (in mijn clio in ieder geval:P) Maar zoals iemand een paar post geleden zei dat die 1.6D goed rijd, die ga ik ook zeker testen.

edit 2:

ik vroeg me af - als ik mijn volvo samenstel op de site met die 3d viewer dan vind ik opzich de C30 met bodykit en 15" Isis velgen opzich er best aardig uit zien. wat zijn jullie ervaringen? kan je dat doen een 15" vleg met die bodykit? ik zag gisteren opde A2 een zwarte C30 met ik meen dezelfde velg en bodykit alleen kon ik dan niet 1 2 3 herkennen of die nou de 15" Isis was of de 17" pegasus.

Geplaatst: 01.03.2007 - 08:36
door Guestuser
Hmmm.... geen automatische airco? Zou ik toch nog een keer over nadenken als ik jouw was...

Geplaatst: 01.03.2007 - 08:44
door netone
mja ik ben altijd gewend in de auto van mijn ouders ed gewoon opt knopje airco te moeten drukken. Vond het alleen maar irritant meestal en deed altijd het raampje open alst te warm werd. ;) Maar mss komt het ook door mijn Clio, daar heb ik Climate control in maar als je die aanzet zuipt ie al je motorvermogen weg.

Geplaatst: 01.03.2007 - 08:46
door Paul
Ik zou altijd minimaal een Kinetic nemen, vanwege die ECC en interieurfilter en lichtmetalen wieltjes

Geplaatst: 01.03.2007 - 08:51
door netone
mja maar wat biedt dat interieurfilter voor voordelen dan? Behalve dat als je langs een weiland rijdt je niet zon heerlijke koeienlucht in je auto hebt? ;) LM wielen kan je ook los bestellen nog en ik ben dan per maand wel goedkoper uit. :)

Geplaatst: 01.03.2007 - 10:59
door Guestuser
Mijn persoonlijke ervaring is dat het klimaat in de auto gewoon prettiger is. Met gewone airco heb je snel een droge lucht. Bovendien vind ik bij langere ritten het nogal irritant dat de temperatuur blijft schommelen met een gewone airco. Je blijft aan die K.. knoppen draaien :P

Geplaatst: 01.03.2007 - 11:05
door netone
hmmm daar heb je een punt ja ;)

Geplaatst: 01.03.2007 - 19:34
door Volvorijden
Ik zou altijd minimaal een Kinetic nemen, vanwege die ECC en interieurfilter en lichtmetalen wieltjes
Dit advies geef ik ook aan bekende die naar een C30 kijken...
Alhoewel ik het Air Quality System niet een superuitvinding vind. Als ik in de file rijd moet ik nog handmatig de recirculatie stand bedienen.

Geplaatst: 01.03.2007 - 19:37
door Volvorijden
Maar mss komt het ook door mijn Clio, daar heb ik Climate control in maar als je die aanzet zuipt ie al je motorvermogen weg
Gelukkig heb ik daar met mijn 1.6 Benzine geen last van. De airco word volgens de folder uitgeschakeld bij hard optrekken. Ik heb er nog nooit een biet van gemerkt.

Je hebt overigens wel verschillen tussen climate controls. Ik vind die van Volvo erg goed werken. Deze blaast nooit te veel altijd lekker behagelijk en tijdens het opwarmen van het interieur wordt het nooit warm in de auto. Dat heb ik bij een ford, renault of subaru wel anders mee gemaakt. Na de climate control van volvo wil ik niet meer zonder climate control.

Geplaatst: 02.03.2007 - 07:21
door JW71
Zou ook minimaal voor de kinetic gaan, o.a. voor de ecc en filter. Afgelopen zomer heb ik eens geprobeerd met de airco uit te rijden om te zien wat dat voor invloed had op het verbruik. Bij snelheden tussen de 30 en 60 km/u is het verbruik met de airco aan inderdaad veel hoger. Bij snelheden boven de 90 km/u geeft de boardcomputer geen verschil in verbruik aan. Daar komt nog bij dat gedeurende de zomer het gem. verbruik het laagst was van het hele jaar.