Proefrit

De opvolger van P1800 en 480
Oceanracer
Geartronic member

Remco29 schreef:Hmmm.gelijk weer een beetje onzeker geworden
Dat was nou ook weer niet de bedoeling :(

Ik vind de C30 een hele mooie wagen om te zien. Maar als ik mijn eigen ervaringen met Volvo afzet tegen mijn ervaringen met andere merken, wint Volvo het niet op prijs en degelijkheid. En vooral dat laatste had ik anders verwacht (lees: ingeschat). Ook die ogenschijnlijk "kleine dingetjes" bij de S40/V50 zoals klapperende verwarmingskleppen, vochtige koplampen en spontaan niet-startende 2.0D's (ik noem maar even een paar zaken) zouden mij op dit moment niet doen besluiten een nieuw model van Volvo aan te schaffen. Mijn V70 is van 2002, maar in 2001 gebouwd, dus valt daardoor nog onder de serie I. Naar verluid is de 2e serie beduidend verbeterd. Volgend jaar zal ik het weten, omdat ik dan een V70 2.4T Aut OceanRace wil kopen. Ik heb de hoop dus nog niet opgegeven...

Misschien dat menigeen mij (te) kritisch vind. Ik zal dat ook niet ontkennen. Maar ik ben wel van mening dat wanneer een groot deel van je (spaar)geld op gaat aan een auto, dat je daar dan ook (nogal) wat van mag verwachten. Misschien dat als ik een leaseauto zou hebben, ik ook wat minder beren op de weg zou zien.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Campy
2nd Gear member

Ik zou voor de 2.4 gaan! Dan heb je een heerlijke vijfcilinder.
Remco29
1st Gear member

Misschien helpt het dat het wel om 2.4 gaat?(volvo blok),i.p.v. het ford-blok?
Weet iemand al wat testen van de c30 2.4?
Trouwens,de deuren voelen echt loeizwaar aan,zelden zo'n zware deur in mijn handen gehad.
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Remco29 schreef:Trouwens,de deuren voelen echt loeizwaar aan,zelden zo'n zware deur in mijn handen gehad.
Je went er wel heel snel aan plus dat je minder de neiging hebt de deur zo ver open te zwaaien. :wink:
Remco29
1st Gear member

Proefrit was geweldig,mocht hem dik 2uur meenemen.
Ook een heerlijk roffel geluid,en hij is zeer soepel.
Ik vond alleen het onderstel niet echt stil bij verkeersdrempels,misschien dat het aan de auto lag waarin ik reed.
Veel mensen kijken er ook naar als je langskomt rijden.
Wat vinden jullie trouwens van wit?
Ik denk dat ik hem over eem week of 2 ga bestellen,3 maanden levertijd.
Eerst de rai even afwachten,kun je op de autorai trouwens betere kortingen krijgen?
Oceanracer
Geartronic member

Remco29 schreef: Wat vinden jullie trouwens van wit?
Wit is voor politieauto's en mijn lesauto. Prive zou ik NOOIT voor een witte kiezen.
Poolrev
5th Gear member

Voor de C30 zou ik wel voor een witte kiezen, maar wel de metallic variant. Het is een kleur die in opkomst is en bij de C30 echt enorm goed staat. :wink:
Oceanracer
Geartronic member

Poolrev schreef: Het is een kleur die in opkomst is
Tja, maar voor hoelang? Wil iemand over 3 jaar jouw witte C30 ook kopen, of had ie toch liever een zwarte gehad. Dat bepaalt dan dus zeker de verkoop- of inruilprijs. Toch iets om rekening mee te houden.
sustain
2nd Gear member

Oceanracer schreef:
Poolrev schreef: Het is een kleur die in opkomst is
Tja, maar voor hoelang? Wil iemand over 3 jaar jouw witte C30 ook kopen, of had ie toch liever een zwarte gehad. Dat bepaalt dan dus zeker de verkoop- of inruilprijs. Toch iets om rekening mee te houden.
Idd, heb ik ook zo gedacht...
Wou men c30 ook eerst in het wit kopen (met java bodykit) maar om hem later eventueel te verkopen denk ik dat het me de keuze die ik nu gemaakt heb, veel makkelijker zal gaan...
Poolrev
5th Gear member

Wit is sinds dit jaar aantrekkelijker geworden doordat de EU de regels rondom het exporteren van auto's heeft versoepeld. Hierdoor wordt het voor handelaren opeens aantrekkelijk om bijv. witte auto's te exporteren naar zuidelijke landen als Spanje e.d.
De verwachting vanuit de autobranche (in Nederland) is dan ook dat het eventuele waardeverlies wat witte auto's tot nu toe parten speelde, in de komende jaren geen issue meer zal zijn.
Art
3rd Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:
Remco29 schreef: Wat vinden jullie trouwens van wit?
Wit is voor politieauto's en mijn lesauto. Prive zou ik NOOIT voor een witte kiezen.
En taxi's.
Afbeelding
Fiesta
1st Gear member

Oceanracer schreef:
Auk schreef:.. zoals je weet... Volvo biedt veel meer kwaliteit aan als Honda..
Wat een lariekoek! De prijs-kwaliteisverhouding is bij Volvo al jaren zoek! Volvo is een merk wat (vooral zichzelf) zwaar overwaardeert. Qua veiligheidsaspect zijn er merken die beter scoren dan Volvo. Qua betrouwbaarheid (TUV) scoort Volvo slechter dan gemiddeld. De aankoop- en onderhoudskosten zijn hoger dan gemiddeld, waar tegenover staat dat de restwaarde van (voorals de estates) hoger is dan gemiddeld. Er zijn technisch gezien betere auto's verkrijgbaar voor een lagere prijs per km. En hoe de C30 zich houdt moet nog ondervonden worden.
Sorry, maar ik ben het niet met je eens
(dat heb je met kritiek he ;))

Toen ik over de RAI liep was de Volvo een van de beste auto's qua prijs/kwaliteit. Ik heb niet alle prijzen van de zweed bekeken, maar wel een aantal prijzen van andere auto's gezien:
Een Alfa Romeo voor 40.000 euro met een pompmechanisme in de stoel, tja das toch jammer! Ook als je verder keek naar die auto haalde je dat geld er echt niet uit.
Ook Opels voor dat geld die nog in de jaren 80 ontworpen waren.
En dan in verhouding de Volvo's, waar je voor dat geld toch echt een stuk meer auto krijgt. Bovendien straalt de auto meer stijl uit vind ik. Met de Volvo heb ik veel meer het gevoel dat ik in een echt goede auto zit dan andere nieuwe auto's op de RAI.

En dat Volvo minder dan gemiddeld scoort qua betrouwbaarheid; zegt dat iets over Volvo of de gemiddelde betrouwbaarheid?
Oceanracer
Geartronic member

Geeft ook niets, altijd leuk!

Over de betrouwbaarheid van een gemiddelde Alfa kunnen we beter geen topic over beginnen, maar als jij die stoelen aanhaalt: Ik ben voorstander van een pompsysteem, omdat dit makkelijker te verstellen is en bovendien traploos. Je hoeft daarbij dus niet de voor- en achterkant in te stellen, en kunt haast per mm de stoel verstellen ipv per cm.

Verder stamt een groot deel van de V70 nog uit het tijdperk van de 850. Dit is ook anno 80-er jaren. Dus helaas is Volvo ook niet zo vooruitstrevend.

Dat een Volvo meer klasse heeft qua uitstraling zal ik zeker niet betwisten! Hij geeft ook een degelijk gevoel qua materiaalkeuze. Maar op termijn laat toch de techniek wel nog al eens een steekje vallen. En als dan de verliefdheid al wat over is, komt de irritatie.

Ik denk dat qua betrouwbaarheid/duurzaamheid de andere merken afgelopen jaren toch beter zijn gaan scoren. Daardoor is in verhouding met de rest de Volvo wat achter gebleven. Daarbij zijn de huidige Volvo's dus niet per definitie slechter dan de vorige generaties, ik denk echter dat de concurrentie simpelweg beter is geworden.
Annoni
2nd Gear member

Poolrev schreef:Wit is sinds dit jaar aantrekkelijker geworden doordat de EU de regels rondom het exporteren van auto's heeft versoepeld. Hierdoor wordt het voor handelaren opeens aantrekkelijk om bijv. witte auto's te exporteren naar zuidelijke landen als Spanje e.d.
De verwachting vanuit de autobranche (in Nederland) is dan ook dat het eventuele waardeverlies wat witte auto's tot nu toe parten speelde, in de komende jaren geen issue meer zal zijn.
En voor de leaseprijs maakt het in ieder geval niet uit.
Hoor overal dat wit de trend wordt voor auto's ( zoals jaren geleden al die gele?? )
Ik ben dan ook voor Cosmic White gegaan!
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Schitterend zo'n witte. Getuigd van smaak en durf. Ik zou natuurlijk meteen een zwarte bestellen, maar de witte vindt ik mooi! Ook in de moterwereld zie je steeds meer witte modellen. Heb je wel eens zo'n spierwitte Triumph Speed Triple gezien??
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Nee nog niet. :puppydogeyes:
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Kijk maar eens..naast de door mij binnenkort aangeschaft te worden zwarte:

Afbeelding

Afbeelding

Volvo V40 D2 MY2013
Oceanracer
Geartronic member

En vind je de witte dan oprecht mooier dan de zwarte?
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Neen, maar wel mooi!

Volvo V40 D2 MY2013
Oceanracer
Geartronic member

Hmmm, ik weet het niet. Ik vond destijds de Honda Pacific Coast wel mooi in het wit. Maar na mijn Honda CB450N heb ik de hobby motorrijden opgegeven.

Er rijden hier in de provincie 2 witte XC70's rond, waarvan 1 berijder bij de ambulancedienst werkt. Hier heeft ook een uitgebreid artikel gestaan in Volvo Magazine. Ik vind het echt geen gezicht. Maar smaken verschillen gelukkig.
Plaats reactie

Terug naar “C30”