
lpg eruit, of auto eruit
-
hammer_rites
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Het is dit kastje, bij mij te vinden bovenaan het schutbord aan de rechterkant:


'98 940 LPT estate
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat waar Bosch op staat?.
dat is de bobine.
die zorgt er echt niet voor dat er benzine en gas tegelijk ingespoten word.
die levert enkel de stroom naar de bougies.
het onderbrekingsrelais is het enige onderdeel dat ervoor zorgt dat de benzine injectors afgesloten worden tijdens lpg bedrijf.
dat is de bobine.
die zorgt er echt niet voor dat er benzine en gas tegelijk ingespoten word.
die levert enkel de stroom naar de bougies.
het onderbrekingsrelais is het enige onderdeel dat ervoor zorgt dat de benzine injectors afgesloten worden tijdens lpg bedrijf.
-
hammer_rites
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Argh nee, natuurlijk bedoel ik niet de bobine. Het is het onooglijke zwarte blokje erachter.Ludo schreef:dat waar Bosch op staat?.
dat is de bobine.
'98 940 LPT estate
-
Annie mg
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22.03.2007 - 17:14
- Locatie: Dordrecht
Met interesse lees ik dit draadje. Mijn 'gasbak' V40 G3 220dkm, wilt SOMS na een snelwegrit bij een afslag voor het stoplicht, bij stationair dus, ook wel eens een paar slagen verkeerd geven, stotteren, onregelmatig draaien dus. In z'n vrij een beetje gas bij geven zorgt dat 'ie stotterend wat hogere toeren draait. Meestal pakt 'ie weer normaal op soms na overzetten op benzine en het euveltje is meteen voorbij. Geen managment lampje brandt, alleen als de tank leeg is. Lijkt dit er misschien ook op?
Greetz Marco
Greetz Marco
- Iwema
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
- Contacteer:
Het lijkt op een probleem in de LPG configuratie map.
Als je de snelweg afkomt is je koelsysteem iets warmer dan normaal.
Dit kan het probleem zijn.
De LPG configuratie map laat de benzine map tegen zijn grenzen aanlopen.
Als je een dampgas systeem hebt kan het ook een probleem met tehoge druk in de vardamper zijn.
Je gaat dan van een hoog gasverbruik in de cut-off.
Voor dat de verdamper afgesloten is ontstaat er een piekdruk.
Sommige systemen hebben hievoor een overstort anderen niet.
Hugo IwemaLPG
Als je de snelweg afkomt is je koelsysteem iets warmer dan normaal.
Dit kan het probleem zijn.
De LPG configuratie map laat de benzine map tegen zijn grenzen aanlopen.
Als je een dampgas systeem hebt kan het ook een probleem met tehoge druk in de vardamper zijn.
Je gaat dan van een hoog gasverbruik in de cut-off.
Voor dat de verdamper afgesloten is ontstaat er een piekdruk.
Sommige systemen hebben hievoor een overstort anderen niet.
Hugo IwemaLPG
-
hammer_rites
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Bij mij zakt het toerental inderdaad ook wel eens onder de 500 ofzo bij stationair, dat is zeker waar. Of hij slaat af. Maar het afslaan gebeurt bij mij dus ook als ik met 120 km/h op de snelweg rijd. Er is geen pijl op te trekken.Annie mg schreef:Lijkt dit er misschien ook op?
Ik durf dan ook niet te zeggen dat jouw probleem hetzelfde is als de mijne.
Is je achternaam Smidt? Ik had eigenlijk een spannender verhaaltje verwacht.
'98 940 LPT estate
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
hammer_rites schreef:Argh nee, natuurlijk bedoel ik niet de bobine. Het is het onooglijke zwarte blokje erachter.Ludo schreef:dat waar Bosch op staat?.
dat is de bobine.
is ook een beetje onduidelijk.
maar goed, het gaat hier om een Vialle LPi, dan zit er zoals ik eerder al schreef, niets anders dan het onderbrekingsrelais dat ervoor zorgt dat de benzine injectors afgesloten worden tijdens lpg bedrijf.
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
je schrijft G3, maar is dit ook een Vialle LPi installatie?.Annie mg schreef:Met interesse lees ik dit draadje. Mijn 'gasbak' V40 G3 220dkm, wilt SOMS na een snelwegrit bij een afslag voor het stoplicht, bij stationair dus, ook wel eens een paar slagen verkeerd geven, stotteren, onregelmatig draaien dus. In z'n vrij een beetje gas bij geven zorgt dat 'ie stotterend wat hogere toeren draait. Meestal pakt 'ie weer normaal op soms na overzetten op benzine en het euveltje is meteen voorbij. Geen managment lampje brandt, alleen als de tank leeg is. Lijkt dit er misschien ook op?
Greetz Marco
na een snelwegrit.... en alleen als de tank bijna leeg is, dus telkens bij een bocht naar rechts draaiend?.
-
Annie mg
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22.03.2007 - 17:14
- Locatie: Dordrecht
Dank U allen voor de reacties! Het is een Vialle Lpi. Dat van het motorlampje is alleen in een lange linker bocht op de snelweg met een bijna lege tank. Maar dat is logisch dan. Rij je weer recht dan is er niets aan de hand. (Alles aan 1 kant in de tank?)
Ik doelde op het eerste moment van stationair draaien ná een snelwegrit, bij bijv. een verkeerslicht oid.
Kan een LPG systeem ook 'vervuilen' net als een benzine systeem dat met een reiniger in de tank 'ontgomd' wordt?
Na 222.000 km kan ik me dat wel eens voorstellen...
Greetz Marco
Ik doelde op het eerste moment van stationair draaien ná een snelwegrit, bij bijv. een verkeerslicht oid.
Kan een LPG systeem ook 'vervuilen' net als een benzine systeem dat met een reiniger in de tank 'ontgomd' wordt?
Na 222.000 km kan ik me dat wel eens voorstellen...
Greetz Marco
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
nee het systeem vervuild niet.
dit zit denk ik in de ontsteking.
doe maar eens een test op benzine.
bv zo laag mogelijke snelheid in 5é, dan gaspedaal volledig intrappen en de motor moet zonder stotteren of hikken op snelheid komen.
dit zit denk ik in de ontsteking.
doe maar eens een test op benzine.
bv zo laag mogelijke snelheid in 5é, dan gaspedaal volledig intrappen en de motor moet zonder stotteren of hikken op snelheid komen.
-
Annie mg
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22.03.2007 - 17:14
- Locatie: Dordrecht
Nou is het een automaat.... maar een ontsteking die na een snelweg rit wel eens een vonk vergeet???? Mss 'slechte' draden.... maar vervuilen doet de LPi niet? Ook al lees ik wel eens over injectors die gereinigd moeten worden.... Lastig al met al.
Greetz Marco
Greetz Marco
-
Annie mg
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 22.03.2007 - 17:14
- Locatie: Dordrecht
Geloof ergens in een of ander LPG draadje, twijfel nu welke injectors het waren. :shock: Maar goed, ik zal het eens proberen, ga tzt voor een nw airco comp. naar de dealer, dan mag hij meteen ff naar ontsteking kijken.
Btw: heeft een G3 systeem geen diagnose/storings uitlees mogelijkheid? Ik bedoel, de dealer wilt vast graag uren kijken naar m'n wagen maar ff bij een gas specialist de diagnose uitlezen lijkt me meer uit te sluiten....
Greetz Marco.
Als het draadje nu maar niet te lang wordt over mijn V40 :oops:
Btw: heeft een G3 systeem geen diagnose/storings uitlees mogelijkheid? Ik bedoel, de dealer wilt vast graag uren kijken naar m'n wagen maar ff bij een gas specialist de diagnose uitlezen lijkt me meer uit te sluiten....
Greetz Marco.
Als het draadje nu maar niet te lang wordt over mijn V40 :oops:
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
een G3 heeft zekers wel een diagnose mogelijkheid.
alleen kan men daar enkel de lpg installatie mee uitlezen.
benzine injectors kan je ultrasoon reinigen, een lpg injector niet.
is ook nergens voor nodig.
een bobine is ook onderdeel van de ontsteking.
alleen kan men daar enkel de lpg installatie mee uitlezen.
benzine injectors kan je ultrasoon reinigen, een lpg injector niet.
is ook nergens voor nodig.
een bobine is ook onderdeel van de ontsteking.
-
hammer_rites
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.08.2006 - 22:09
- Locatie: Den Haag
Ja, ga weg met je inferieure voorwielaandrijver, en dan ook nog een beetje mijn draad kapenAnnie mg schreef:Als het draadje nu maar niet te lang wordt over mijn V40 :oops:
Volgende week dinsdag ga ik weer naar Allround om de injectiemodule te laten vervangen trouwens.
Haha, ja het kriebelt wel: Vorige week heb ik mijn chipable ontstekingcompu ontvangen, en meteen daarna heb ik chips besteld. Het is nog even afwachten wanneer die binnenkomen, dat kan nog wel een maandje duren. Dus als ik op gas blijf rijden, dan wil ik in ieder geval wel richting 200pk gaan, wat ik begrijp een beetje de max voor de gasinjectoren.v700r schreef:Pleurt die gaszooi er toch uit joh Boudewijn en ga die machine oppeppen naar die 300?? pk. Dat is toch veeeeeeeeel leuker dan dat getrut op gas.
'98 940 LPT estate
-
Ludo
- 6th Gear member
- Berichten: 3031
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
je kan er altijd nog 1 of 2 bijplaatsen (met de nodige software).hammer_rites schreef: als ik op gas blijf rijden, dan wil ik in ieder geval wel richting 200pk gaan, wat ik begrijp een beetje de max voor de gasinjectoren.















