Hmm, toch niet echt goed voor je blok. Bij langdurige ritten nooit boven de 70-80 % van je max snelheid gaan rijden....
check je olie ook ff, bepaalde bestanddelen die erin zitten "verbranden" door de langdurige hitte. Soms schrik je van de daling van je oliepeil na langdurige ritten op hoge snelheid.....
topsnelheid s60 d5
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14827
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Soms brengt auto rijden inhalen met zich mee,Oceanracer schreef:Niet inhalen en afstandhouden is nog veiliger
Bijv kraanvoertuig met 60km per uur op de prov weg.
Thuis zitten in je bed is ook veiliger
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
door chippen of een begrenzer eraf te halen ga je écht geen seconden sneller van naar 100.robertjuhh schreef:Het gaat mij ook vooral om het sneller optrekken want als ik jullie moet geloven scheelt dat enorm.
ik dacht dat je dat al had begrepen met de 850 T-5.
voor enkele seconden sneller van 0 naar 100 dan moet je toch écht een andere auto zoeken, óf naar een F16.

- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14827
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
F16 is passee!
JFK fighter toch .........met volvo turbo
JFK fighter toch .........met volvo turbo
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 09:58
- Locatie: groningen
Sorry wat een zinloze discusie of je auto nu 209 ,219 of 225 km rijd, dat je een auto rijd die voor de kick snel optrekt daar kan ik inkomen . Als je dit soort snelheden graag wilt rijden ga dan naar een circuit,en begin nu niet dat ik dat gevoel niet ken heb ook in erg snelle auto,s gereden, mij ervaring is wel hoe sneller de auto hoe meer je geneigd bent om in te halen want je bent er ja zo voorbij maar denk ook eens aan je medeweggebruikers
v 70 Classic nautic blue pearl MOI groetn oet Grunn
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 04.11.2004 - 14:53
- Locatie: ede gld
wat een zinloze opmerking, 740v70. Als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan ook niets en laat deze discussie dan links liggen.
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
@740v70
Kennelijk betekend voor jou dat wanneer jij een snelle wagen hebt, dat je onverantwoord rijdt. Vervolgens denk je dat dit voor iedereen zo is.
Ben het met Roberjuhht eens. Reageer dan niet op deze posting als je niets over het daadwerkelijk onderwerp te zeggen hebt. De vraag was of de auto begrensd is.
Alsof jouw bijdrage aan de discussie zinvol is...740v70 schreef:Sorry wat een zinloze discusie of je auto nu 209 ,219 of 225 km rijd, dat je een auto rijd die voor de kick snel optrekt daar kan ik inkomen . Als je dit soort snelheden graag wilt rijden ga dan naar een circuit,en begin nu niet dat ik dat gevoel niet ken heb ook in erg snelle auto,s gereden, mij ervaring is wel hoe sneller de auto hoe meer je geneigd bent om in te halen want je bent er ja zo voorbij maar denk ook eens aan je medeweggebruikers
Kennelijk betekend voor jou dat wanneer jij een snelle wagen hebt, dat je onverantwoord rijdt. Vervolgens denk je dat dit voor iedereen zo is.
Ben het met Roberjuhht eens. Reageer dan niet op deze posting als je niets over het daadwerkelijk onderwerp te zeggen hebt. De vraag was of de auto begrensd is.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
als je nou ook nog even je kenteken vermeld, dan weten we in ieder geval welke auto we niet moeten kopen, mocht je hem een keer te koop aanbieden :roll:robertjuhh schreef:Het gaat mij ook vooral om het sneller optrekken want als ik jullie moet geloven scheelt dat enorm. en hard rijden kan trouwens vaak genoeg in duitsland.. Ik kom net terug van wintersport uit noorwegen en snachts toch een uur of 3 210km/h kunnen rijden.
even serieus, ik denk niet dat het goed is om 3uur lang plankgas te rijden
ook omdat ik al aan gaf dat ik de D5 dan behoorlijk veel toeren vind maken :?
geen glans zonder wrijving
-
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
- Locatie: Obbicht
De reden waarom ik zou chippen is dat hij sneller is in de lagere toeren wat voortvloeit uit het hogere koppel. Heel leuk om een D5 te chippen nl. Ik denk dat ik ook zou kijken of de begrenzer eruit kon. Is gewoon een principekwestie. Ook al is het maar 1 keer per jaar dat je enkele minuten de top bereikt. Kwestie is gewoon, vind ik, als je auto 230 kan, hij dit ook moet kunnen rijden. Vergelijkbaar (wellicht onzinnig in andermans ogen), je bouwt toch ook geen garage om vervolgens 1/6 deel geheel vrij te houden en duis je fiets buiten voor de deur zetten.
Gaat zich denk ik vooral om principe kwestie.
Gaat zich denk ik vooral om principe kwestie.
Maurice
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...
Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Zorgt die begrenzer er dan ook voor dat de 6-traps Geartronic op snelwegtempo relatief veel toeren maakt? Onze XC70 D5 (185) heeft bij 130 km/u hetzelfde toerental als een BMW 530d bij 160km/u... Jammer voor het motorgeluid en verbruik...
Thom
Thom
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14827
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Mijn D5 :
Bij 130km zal ik ongeveer 2700t. 145 is 3000t
Bij 130km zal ik ongeveer 2700t. 145 is 3000t
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Toerental kan niet omhoog. De eerste serie D5's hebben een erg korte overbrenging van de 5e versnelling. Dit is gedaan omdat Volvo de 80-120 in de 5e versnelling onder de 10 seconden wilde doen. Bij een diesel kan het toerental niet zomaar omhoog. Deze wordt geregeld door de brandstofpomp, en dat is niet aan te passen met een chip.
Het kan overigens helemaal geen kwaad om met een diesel lange stukken hard te rijden. Is juist wel goed, want je brandt alle roet eruit.
Het kan overigens helemaal geen kwaad om met een diesel lange stukken hard te rijden. Is juist wel goed, want je brandt alle roet eruit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik denk dat dit ook te maken heeft met het hogere gewicht vd XC70 tov een 530 als je dan bv bij 100 accelereert ,kan de motor iets makkelijker versnellen als je wat hoger in de toeren zit.Thom schreef:Zorgt die begrenzer er dan ook voor dat de 6-traps Geartronic op snelwegtempo relatief veel toeren maakt? Onze XC70 D5 (185) heeft bij 130 km/u hetzelfde toerental als een BMW 530d bij 160km/u... Jammer voor het motorgeluid en verbruik...
Thom
en het is niet altijd zo dat als je wat meer toeren draait dat hij dan meer verbruikt
geen glans zonder wrijving
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Dat roken wil af en toe best wel lukken.
Bij mij is 3000 rpm 150 km/u op de teller
Bij mij is 3000 rpm 150 km/u op de teller
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
Ik vind het persoonlijk vreemd dat er op die snelheid
een begrenzing in zou zitten, volgens mij zou er alleen
een toeren bergrenzing in zitten die je in elke versnelling
hebt. Ik bedoel waarom begrenzen als de top lager is
als 250 kmph?
Bij mijn S60 komt er in zijn 5de versnelling een begrenzer
in op precies 6000 tpm op de teller rijd ik dan 262 kmph
ik neem gemakshalve aan dat dit 250 echte kilometers zijn.
De toerenteller zodra die de 6000 tpm bereikt 200 tpm terug
loopt dan weer op naar de 6000 tpm en dit loopt weer terug.
Is dit ook zo bij de D5 of blijft de toerenteller op 1 punt staan?
Als het laatste het geval is dan ga ik ervanuit dat de auto
niet zo zeer begrenst is maar dat ie gewoon niet harder gaat.
En mensen die zitten te zeuren over dat zulke snelheden niet
verantwoord zijn moeten gewoon niet mee gaan in deze
discussie en zelf een topic openen met de tekst:
"Hardrijden is onverantwoord"
mvgr
Uw snelheids-fan
een begrenzing in zou zitten, volgens mij zou er alleen
een toeren bergrenzing in zitten die je in elke versnelling
hebt. Ik bedoel waarom begrenzen als de top lager is
als 250 kmph?
Bij mijn S60 komt er in zijn 5de versnelling een begrenzer
in op precies 6000 tpm op de teller rijd ik dan 262 kmph
ik neem gemakshalve aan dat dit 250 echte kilometers zijn.
De toerenteller zodra die de 6000 tpm bereikt 200 tpm terug
loopt dan weer op naar de 6000 tpm en dit loopt weer terug.
Is dit ook zo bij de D5 of blijft de toerenteller op 1 punt staan?
Als het laatste het geval is dan ga ik ervanuit dat de auto
niet zo zeer begrenst is maar dat ie gewoon niet harder gaat.
En mensen die zitten te zeuren over dat zulke snelheden niet
verantwoord zijn moeten gewoon niet mee gaan in deze
discussie en zelf een topic openen met de tekst:
"Hardrijden is onverantwoord"
mvgr
Uw snelheids-fan

S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Intussen kan ik de GT al wat beter handlen, al blijf ik het een matige automaat vinden. Dit omdat:ik denk dat dit ook te maken heeft met het hogere gewicht vd XC70 tov een 530 als je dan bv bij 100 accelereert ,kan de motor iets makkelijker versnellen als je wat hoger in de toeren zit.
en het is niet altijd zo dat als je wat meer toeren draait dat hij dan meer verbruikt
- bij wegrijden altijd een vertraging, soepel kan gewoon niet;
- 400Nm koppel bij 1.900 r/min lijkt me ruim voldoende, maar de GT vind het nodig om bij vlotjes doorrijden al tot 4.000-4.500 r/min door te 'gieren'; nergens voor nodig, onnodig veel lawaai en verbruik. Dit is op te lossen door na het accelereren even het gaspedaal te liften. Dan is het best een aangename automaat;
- ontbreken van een sportstand, sequentiele modus traag (maar dat hebben meer automaten).
Uiteraard ben ik ervan op de hoogte dat de automaat 'adaptive' is en zich derhalve zou moeten aanpassen aan je rijstijl (die over het geheel genomen normaal tot vlot op de snelweg is). Soms snapt ie gewoon totaal nix van de -fijne- D5 motor. Als ik bv. vergelijk met een 5-serie automaat...dat is toch echt 3 klassen beter: schakelt onmerkbaar en razendsnel, en na stevig gassen en daarna rustig rijden schakelt ie direct weer over op een comfortabel schakelgedrag. Uiteraard is BMW een heel ander type merk (en dito berijder), maar toch. @verstokte Volvisten: dit is GEEN aanval op Volvo, slechts een constatering op basis van opgedane ervaringen. De XC70 D5 an sich blijft een topauto.
Thom
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 04.11.2004 - 14:53
- Locatie: ede gld
Ik ben een echte volvo fan en ben er gewoonweg van overtuigd dat ''onze'' 5 cilinders niet kapot lopen.. Ook niet na 3 uur volgas. Spreek ook uit eigen ervaring met mijn vorige auto (850 T5) Waar ik erg veel mee in duitsland mee reed. Natuurlijk wel tiptop onderhouden. Verder was mijn vraag inderdaad of een D5 begrensd is of niet? En het gaat mij niet vooral om de topsnelheid overal en nergens te rijden maar ik ga met ''de fonz'' mee dat het ook een principekwestie is.