Hoe weet ik of ik air quality system heb?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
paQ
4th Gear member

Oceanracer schreef:Als die AQS inschakelt, gaat dan het groene lampje wat normaal altijd brand bij "Aut" weer uit? Het valt mij op dat ik geregeld de schakelaar moet bedienen om het groene lampje weer aan te zetten. Ik heb hem dan niet zelf eerst uitgeschakeld. Hoe groene lampje lijkt dus uit zichzelf te doven.
ja!

dat heb ik dus ook

en dan schakelt ie geheel uit zichzelf op AUTO airco... maar wel alleen als ik hem net start.
dus kan ook een opstart foutje zijn....

goed ... we weten nu dus dat AQS alleen kan icm met ECC...
nu nog een manier zoeken om erachter te komen wanneer je het dan wel of niet hebt

edit:
Net even een willekeurige dealer gebeld. Deze zegt dat als je een automatische recirculatie hebt, er dus ook AQS op zit. lijkt me ook de meest logische verklaring, want wanneer moet het ding anders dan automatisch schakelen???
Oceanracer
Geartronic member

Het verhaal van de willekeurige dealer lijkt mij ook het meest voor de hand liggend. Dan hebben we dus beide het AQS! :)

En ook bij mij gaat dan idd de airco op automatisch, terwijl ik deze de laatste tijd uitgeschakeld heb staan. Ik was even zat van dat in- en uitschakelschokje van de compressor.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
C30 T5
Starter

Je het AQS als 3 standen heb. Automatisch on/off

Het filter is dan ook dikker en dus duurder!!

MAar tis vaag dealers doen er soms beetje vaag over idd
Oceanracer
Geartronic member

Gewoon een goed koolstoffilter plaatsen ipv een pollenfiler. Dat houdt meer schadelijke lucht tegen dan die AQS en zorgt ook voor een continu ververversing van het interieur. Koolstoffilters werken overigens hooguit een halfjaar echt goed.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”