Pagina 2 van 2

Geplaatst: 27.03.2007 - 21:13
door JW71
Prima auto, ik heb 'm nu 15 maanden en 63.000 km zonder echte problemen en zonder een moment van spijt. De dingen die er waren zijn opgelost, zoals het blaffende geluid in de airco
krakende stoel
Deed ie bij mij ook, ik weet niet precies wat ze gedaan hebben maar het is wel weg.

Geplaatst: 29.03.2007 - 09:20
door RubyRedV50
Tjaah,

mijn huidige V50 2.0D 2jr 60.000km

in Luxemburg langs de kant met de fameuze EGR klep
in Duitsland langs de kant met de turboslang losgesprongen
in Belgie:
3x bij dealer langs voor vreemd geluid komende uit versnellingsbak
lekkende achterkleprubbers
gestrand door kapot slot achterklep
krakende passagierstoel
deur bestuurder gaat niet altijd open (V50 opnieuw binnen daarvoor)
nu problemen met ramen die niet willen sluiten

Mijn vorige V40 1.9D 5jr 150.000km
1 x binnen voor defect aan achterklepslot...

Geplaatst: 29.03.2007 - 15:18
door dave83
Ik heb sinds Jan 07 mij V50 1.6D , ik ben heel tevreden van mijn wagen!
Het probleem van de krakende passagiersstoel heb ik ook maar de wagen gaat hiervoor binnen.
Aan elke wagen is er iets waar je commentaar kan op geven en je moet naar het TOTAAL pakket zien

Een V50 is zeker een aanrader

Geplaatst: 29.03.2007 - 18:36
door RubyRedV50
Alvast positief:
zeeRrrr goede motor, vlot vermogen, goed koppel...

de looks, interieur en exterieur

het gevoel met een zeer solide wagen onderweg te zijn

alle problemen tot nu toe keurig verholpen door dealer
(en kheb er al een paar keer gestaan zenne)

Geplaatst: 29.03.2007 - 19:42
door Oceanracer
Hier is iemand heel blij met z'n V50. Ahum...

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=196599#196599

Geplaatst: 29.03.2007 - 21:35
door Dutchie
Ik heb hetzelfde als RubyRed. Heb wel een aantal probleempjes gehad, maar allemaal keurig opgelost door de dealer. De auto zelf vind ik fantastisch. Schakelt heerlijk, trekt prima. Lekker stil, de stoelen zijn super. En hij ziet er ook goed uit. Voor mij voorlopig niks anders.

Geplaatst: 01.04.2007 - 22:28
door Bakboord1
Helaas is de mijne gebouwd op maandagmorgen. Ik heb terugkerende problemen met een stekkertje in de deur en de kinderziektes gehad dat de radio blijft hangen, rammeltjes bij de spiegel en achterbank en krakende koppeling.

De trilling bij de binnenspiegel is trouwens in vijf minuten op te lossen met comprexband. Dit "probleempje" hebben heel veel V50's.

Ik zou zelf geen V50 meer kopen gezien mijn ervaring met een "onoplosbaar" probleem maar ken een iets oudere S40 zonder ook maar 1 mankementje gehad te hebben.

Ik heb nog maar 50.000 km gereden en moet nog twee jaar.
Als mijn dealer nu eens bij de zoveelste keer wel het probleem met de stekker op kan lossen dan heb ik afgezien van het verbruik van de 2.4 V50 (met betrekkelijk teleurstellende prestaties) een fantastische auto voor de deur staan.

Geplaatst: 01.04.2007 - 22:33
door Bakboord1
Zie net staan dat Dutchie zijn 2.4 wel prima vind trekken en ik vind 'm te traag.
Hij is vlot genoeg voor het normale verkeer maar je hebt niet echt iets over en dat vind ik persoonlijk jammer. Je kunt met de 2.4 geen andere auto losrijden als je daar behoefte aan zou hebben.

De voor de 2.4 in de plaats gekomen 2.0 heeft 5 pk meer en 100 kg minder en moet dus op papier iets sneller zijn ondanks het lagere koppel.

Geplaatst: 02.04.2007 - 12:17
door Guestuser
Bakboord1 schreef:De trilling bij de binnenspiegel is trouwens in vijf minuten op te lossen met comprexband. Dit "probleempje" hebben heel veel V50's.
Daar ik hetzelfde vervelend getril aan de binnenspiegel heb en niet weet wat comprexband is: kan u dit even toelichten ?
:oops:

Geplaatst: 02.04.2007 - 13:30
door V480-S60
Bakboord1 schreef: De voor de 2.4 in de plaats gekomen 2.0 heeft 5 pk meer en 100 kg minder en moet dus op papier iets sneller zijn ondanks het lagere koppel.
Maar de 2.0 is een drama indien je een caravan wilt trekken. Dus kan je beter doorsparen voor de 170 pk versie of het verschil in je broekzak of accesoires steken en een 1.8 kopen.

Geplaatst: 02.04.2007 - 23:33
door Bakboord1
Comprexband is een soort van opgeschuimde tape met een plakstrip. Het blijft plakken en je kunt het indrukken tot een gewenste dikte en het veert terug als de druk eraf gaat.
Ik ben met mijn auto drie dagen na aflevering heel even terug naar de garage gegaan en daar is het direct verholpen. Aangezien dit probleempje bij nogal wat volvo's terugkomt denk ik dat een monteur dit binnen vijf minuten en kostenloos moet kunnen doen.
Ik hoop het tenminste voor je want niets is zo irritant als een rammel of trilling.
Succes

Geplaatst: 03.04.2007 - 08:10
door Peter
Ben zelf in het bezit van de 2.4i (170 pk) en ben zeer te spreken over de prestaties. Rij regelmatig met caravan (beladen tot 1350 kg) met 1500kg-as rond. Verbruik is echter vrij hoog 11 liter op binnenwegen. Autosnelweg 9 liter. Maar dat was met mijn vorige BMW net zo. Dat went dus.
De "gewone" 2.4 is wel goed te tunen volgens de berichten tot 185 pk. Wellicht een alternatief.

Geplaatst: 07.11.2007 - 01:10
door Gedema
Ik ben zeer tevreden over mijn V50 2.4 II edition. Nu 36000 km. Alleen de cupvorming en een irritant "stotteren" bij lagere snelheid als de motor koud is. Aan het stotteren heeft men niets kunnen doen.
Mijn vrouw zet de radio uit om te genieten van de 5 cylinders als ze het gas intrapt.

Geplaatst: 07.11.2007 - 08:27
door Paul
We hebben de 2.4i met GearTronic, nog nooit problemen mee gehad behalve 2 weken geleden dat hij niks meer deed, maar dat was een chip van het stuurslot, waarschijnlijk te vaak de sleutel om willen draaien terwijl het slot erop stond (ofzo) maar in ieder geval alles werkt weer!

Geplaatst: 07.11.2007 - 16:07
door kmser
V50 2.0D 01/05 : 1 maal problemen : kunnen starten maar geen vermogen en motor viel steeds uit: EGR en ECU vervangen en nadien geen problemen mee.
muggenzifterij: teveel windgeruis aan het raam links voor en een te kleine tank.

Als je problemen wilt kan je altijd gaan voor een range rover model 1995 viel na twee weken in al in panne (en wij hadden dan nog een goed exemplaar) ;-)