Pagina 2 van 2
Geplaatst: 30.03.2007 - 13:04
door Ludo
dan is het ook niet de pomp.
als die stuk is en zou nog een beetje draaien, lijkt dat op een (schrapend) motorje dat niet op toeren wil komen, en steeds opnieuw probeert.
Geplaatst: 30.03.2007 - 23:15
door Max
Eric S40 schreef:@Reimerink: weet je toevallig nog wat het vervangen van de pomp koste?
ik heb de rekening niet gezien, maar het zou 700 euro'tjes gekost hebben
Geplaatst: 01.04.2007 - 00:15
door Rob Bakker
rond de € 700,- euro kreeg ik ook te horen als richtprijs voor het vervangen van de pomp. Ik scheen er op tijd bij te zijn en kon het met een revisie af. € 350,-, waarvan het meeste uurloon. tevens het advies de pomp om de 3 a 4 jaar te laten reviceren, want 6 jaar was ongeveer de normale levensduur werd mij verteld.

Geplaatst: 01.04.2007 - 07:11
door Ludo
Rob Bakker schreef: 6 jaar was ongeveer de normale levensduur werd mij verteld.

écht niet, wie heeft je dat wijsgemaakt?.
ik ben zelf al aan m'n 4é bezig sinds 5 jaar en 1 maand.
en ik ben écht niet de enige.
Geplaatst: 01.04.2007 - 14:08
door Eric S40
Heb inmiddels weer een aantal 100den km gereden met werkende pomp. Heb geen idee of hij het binnenkort alsnog gaat begeven, maar dat merk ik vanzelf wel...
@ Rob: heb je enig idee wanneer er gereviseerd wordt en wanneer de pomp vervangen dient te worden? Vastgelopen pomp vervangen, slecht lopende pomp reviseren?
@ Ludo: 4 pompen?! Is het nog wel rendabel om op LPG te rijden?
Heb ook nog zitten denken dat als ik toch de pomp moet laten vervangen het wellicht interessant is om een ringtank te laten plaatsen in plaats van een cilindertank. Heeft iemand enig idee wat zoiets kost?
Geplaatst: 01.04.2007 - 19:46
door Ludo
Eric S40 schreef:@ Ludo: 4 pompen?! Is het nog wel rendabel om op LPG te rijden?
eenmaal heeft het me 420 euro gekost.
de rest garantie.
pomp revisie betekent dat de pomp van nieuwe olie word voorzien.
een ingreep van 1,5 á 2 uur. (zorgen dat de tank leeg is)
ik schat dat je op 1000 á 1200 euro mag rekenen als je naar een ringtank wil.
Geplaatst: 02.04.2007 - 08:33
door Annie mg
Eric S40 schreef: Heeft iemand enig idee wat zoiets kost?
Gewoon ff rondbellen bij de specialisten. Kan zeker in poen schelen.
Greetz Marco
Geplaatst: 02.04.2007 - 11:50
door Stephan van Pelt
Beste,
ik heb dit probleem ook gehad met mijn 460, bij mij was het "gelukkig " een geoxideerde zekering van de LPG instalatie.....
2 maanden zonder problemen kunnen rijden en begon het weer... voor zekerheid regeleenheid lpg doorgesoldeerd en niets nada nopa problemen meer gehad...

Geplaatst: 02.04.2007 - 12:27
door Eric S40
Stephan,
Had jij ook een tikkend geluid uit de tank?
Bij mij deed de pomp het weer de ochtend nadat ik met contactspray in het zekeringenkastje ben beziggeweest. Kan natuurlijk toeval zijn, maar als ik jou over geoxideerde zekeringen hoor...
Geplaatst: 01.09.2007 - 13:07
door lucardie lpg
Eric S40 schreef:Vanmiddag langsgeweest bij de LPG specialist. Waarschijnlijk is toch de pomp kapot, waarbij wel de diagnose is gesteld zonder de auto echt te zien (ze waren nogal druk). De prijs die genoemd werd voor vervangen van de pomp is 700 euro, waar ik nogal van schrok! Kan iemand uit ervaring zeggen of dit een reeele prijs is?
Dat is een reeele prijs, maar vooraf kun je de rode dikke draad in de appendagekast t.o.v.massa meten die moet als de motor draait met de
schakelaar op lpg met knipperend groen lampje ( benzinestart)
12 volt zijn ( meten met event. grote gebruiker bv 55 watt lamp)
Geen spanning , of af en toe: zekering bij accu 15 A ( 3e) en/of 5 polig relais nakijken/ vervangen.
Wel spanning: blauw draadje even aan massa leggen, kijken of pomp dan opstart ; geen resultaat : Pomp defect
Ook kan pomp een te lage druk leveren, dit is uit te lezen met LPI software
Geplaatst: 24.09.2007 - 09:27
door Eric S40
Gelukkig heb ik tot nu toe geen problemen meer gehad met de lpg installatie. Even afkloppen op een stuk blank hout

Zolang de pomp het weer doet blijf ik er af!