Pagina 2 van 3

Geplaatst: 17.04.2007 - 21:27
door sdebelle
We rijden met wat volvo's in de famillie
Om maar op te noemen, V50 x2, V70, S40, 850 en dit is wat huidig op de baan is, wat er geweest is, dat iets te lang om op te noemen

en hier zijn de foto's

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=204559#204559

en dit is mijn V50

Afbeelding

Geplaatst: 17.04.2007 - 21:44
door Paul
Mooi! Barentsblue doet het altijd wel goed he!

Geplaatst: 30.06.2008 - 23:45
door PTR
Hee, ik zie nu dit topic pas...

Blijkbaar hebben ze nogal wat te controleren bij de C70's?!

De door mij bestelde C70 heeft ook vast gestaan vanwege een audit. Gelukkig nu goed nieuws gekregen: it's coming!!!

:onfire:

Geplaatst: 01.07.2008 - 07:46
door bart simpson
steekproefsgewijs wordt ieder model gepakt

Geplaatst: 26.07.2008 - 20:21
door ruuds70
Ze blijven die C70's controleren. Volvo Vos in Zaltbommel wacht ook al een paar weken op een C70. (In Vanilia Pearl)

Geplaatst: 26.07.2008 - 20:31
door bart simpson
ruuds70 schreef:Ze blijven die C70's controleren. Volvo Vos in Zaltbommel wacht ook al een paar weken op een C70. (In Vanilia Pearl)
pffff.... ALLE Volvo's kan dit overkomen

Geplaatst: 26.07.2008 - 22:59
door Paul
Terecht dat ze dat doen, enige manier om te zien of de fabriek goed draait en geen slechte auto's/fouten maakt

Geplaatst: 26.07.2008 - 23:21
door Johann
Achja.. Mijn V70 zou de 10de binnen komen maar hebben ze in Zweden naar de kwaliteitscontrole gestuurd en vervolgens de tent voor 4 weken vakantie dicht gedaan..
Mogelijk nieuwe leverdatum ergens week 36. Kan ze toch geen reet schelen joh, auto is al verkocht.

Geplaatst: 27.07.2008 - 18:16
door ferretje
Een kennis van mij heeft zoiets ook meegemaakt. Twee weken langer wachten op zijn auto. Ook met een vaag verhaal over kwaliteitscontrole.

Achteraf bleek dat ze even nodig hadden om een zeer ernstige transportschade te herstellen. Om het heel plat te zeggen: zijn nieuwe auto was een opgelapte kreukelaar. En gewoon voor nieuw afgeleverd.

Was geen Volvo overigens, maar het verhaal kwam me bekend voor.

Geplaatst: 29.07.2008 - 11:06
door alex1307
ferretje schreef:Een kennis van mij heeft zoiets ook meegemaakt. Twee weken langer wachten op zijn auto. Ook met een vaag verhaal over kwaliteitscontrole.

Achteraf bleek dat ze even nodig hadden om een zeer ernstige transportschade te herstellen. Om het heel plat te zeggen: zijn nieuwe auto was een opgelapte kreukelaar. En gewoon voor nieuw afgeleverd.

Was geen Volvo overigens, maar het verhaal kwam me bekend voor.
Dit wordt inderdaad vaker gedaan, mijn moeder heeft het gehad met een ford mondeo, deze kwam 5 weken later dan de bedoeling was, achteraf bleek deze compleet lek te zijn, stuur begon te piepen. Waarschijnlijk dus ook een schadegevalletje onder het mom van hij wordt extra gechecked :?

Geplaatst: 29.07.2008 - 11:19
door bart simpson
Dat er een schade op deze wijze verdoezeld wordt (en afgewenteld op een onwetende koper) is hoogst laakbaar, toch is die kwaliteitscontrole de normaalste zaak van de wereld, het is zelf niet iets dat een fabrikant in de hand heeft, een onafhankelijke instelling pakt een willekeurige auto en dat kan net de jouwe zijn.
Johann schreef:Achja.. Mijn V70 zou de 10de binnen komen maar hebben ze in Zweden naar de kwaliteitscontrole gestuurd en vervolgens de tent voor 4 weken vakantie dicht gedaan..
Mogelijk nieuwe leverdatum ergens week 36. Kan ze toch geen reet schelen joh, auto is al verkocht.
Volvo heeft (zoals eerder vermeld) geen invloed op welke waar en wanneer gecontroleerd gaat worden, ben wel met je eens dat een klant er een iets beter gevoel aan over mag houden dan alleen de boodschap "niets aan te doen" (vanuit Volvo AB b.v. een fabrieksbezoek ofzo......)

Ik denk dat als je aan kunt tonen (middels een ontbrekende schadeuitkering gedurende het wagenleven) dat je een fabrikant/importeur kunt sommeren om zo'n auto of terug te nemen of je te compenseren, hij is immers als een gebruikte auto aan je geleverd.

Heb éénmaal meegemaakt dat een auto met nare transportschade binnen kwam waarbij er een dakplaat beschadigt was, Volvo kwam deze per omgaande terughalen onder het motto dat deze niet meer als een nieuwe verkocht kon/mocht worden aan degene die hem besteld had en bestelde eigener beweging direct een nieuwe.

Geplaatst: 29.07.2008 - 12:41
door PTR
Naar aanleiding van een email dat er recente berichten in dit topic zijn geplaatst, kijk ik hier weer eens. Vooral de negatieve teneur van enkele reacties valt me op.

In eerste instantie kreeg ik de melding van de dealer dat de auto vast gehouden werd vanwege een kwaliteits-audit. De dealer heeft dit naar mijn mening keurig gecommuniceerd: ze vonden het zelf ook erg vervelend.
Nadat ik even ben gaan zoeken (hier op dit forum, als second opinion ;) ) bleek dit inderdaad vaker te gebeuren (en niet alleen bij C70's) en werd ik 'gerustgesteld'.

Op zich heb ik alle begrip voor het fenomeen 'kwaliteits-audit'. Dat is erg belangrijk, zo niet onmisbaar om je product en -proces kwalitatief op een hoog peil te brengen c.q. te houden.

Belangrijk is hoe je dealer hiermee omgaat en hierover communiceert: dat zal bij sommigen waarschijnlijk het probleem zijn. (Het verhaal over die transportschade is van een geheel andere orde)

Overigens: m'n C70 is helemaal GEWELDIG!!! :D (zal eens wat foto's maken, maar dan moet ie eerst gewassen worden... 8) )

Geplaatst: 29.07.2008 - 12:52
door drowel
Ik ben het volledig met je eens PTR, door deze problemen komen de minpunten aan het daglicht waar men in het vervolg rekening mee kan houden.
Ik kijk overigens uit naar de foto's van jou C70, want wat voor 1 het ook is, ze zijn zo verschrikkelijk mooi!

Geplaatst: 31.07.2008 - 15:45
door Fulaks
Kunnen ze die kwaliteitscontroles dan niet uitvoeren op de auto's die bestemd zijn om bij dealers in de showroom te staan ? Dan heeft de klant er geen last van, en dan moeten ze de dealer eventueel maar een tweede exemplaar leveren.

Geplaatst: 31.07.2008 - 15:50
door bart simpson
Fulaks schreef:Kunnen ze die kwaliteitscontroles dan niet uitvoeren op de auto's die bestemd zijn om bij dealers in de showroom te staan ? Dan heeft de klant er geen last van, en dan moeten ze de dealer eventueel maar een tweede exemplaar leveren.
je weet wat "onwillekeurig" betekend?

Geplaatst: 31.07.2008 - 15:55
door PTR
Fulaks schreef:Kunnen ze die kwaliteitscontroles dan niet uitvoeren op de auto's die bestemd zijn om bij dealers in de showroom te staan ? Dan heeft de klant er geen last van, en dan moeten ze de dealer eventueel maar een tweede exemplaar leveren.
Tja, een goede audit moet naar willekeur en onafhankelijk worden uitgevoerd.

En de productie is tegenwoordig zo strak gepland dat een tweede exemplaar maken niet zo makkelijk is: dat wordt dus achteraan in de productie-rij aansluiten. Daarnaast is 'voorraad aanhouden' verschrikkelijk kostbaar (en de auto's zijn hier in Nederland al zo duur :cry: )

Geplaatst: 31.07.2008 - 18:21
door Fulaks
bart simpson schreef:je weet wat "onwillekeurig" betekend?
Ja, weet ik. Die auto's in de showroom zijn toch ook gewoon van de band gelopen ?

Geplaatst: 31.07.2008 - 22:42
door EvolvE
Volvo schijnt auto's pas te gaan produceren op het moment dat ze verkocht
zijn, dus een auto voor een dealer is ook door die dealer speciaal besteld.

Dus het kan inderdaad dat ze een exemplaar dat voor een showroom besteld
is niet geaudit wordt, en een auto voor een klant wel. Aan de auto zelf is
iig niet te zien of ie voor een klant is of voor de showroom.

Het is jammer, maar helaas onontkoombaar.

Geplaatst: 01.08.2008 - 08:37
door ruuds70
Johann schreef:Achja.. Mijn V70 zou de 10de binnen komen maar hebben ze in Zweden naar de kwaliteitscontrole gestuurd en vervolgens de tent voor 4 weken vakantie dicht gedaan..
Mogelijk nieuwe leverdatum ergens week 36. Kan ze toch geen reet schelen joh, auto is al verkocht.
Da's dus balen dus, welke heb je gekocht?

groetjes Ruud

Geplaatst: 01.08.2008 - 08:45
door ruuds70
PTR schreef:Naar aanleiding van een email dat er recente berichten in dit topic zijn geplaatst, kijk ik hier weer eens. Vooral de negatieve teneur van enkele reacties valt me op.

In eerste instantie kreeg ik de melding van de dealer dat de auto vast gehouden werd vanwege een kwaliteits-audit. De dealer heeft dit naar mijn mening keurig gecommuniceerd: ze vonden het zelf ook erg vervelend.
Nadat ik even ben gaan zoeken (hier op dit forum, als second opinion ;) ) bleek dit inderdaad vaker te gebeuren (en niet alleen bij C70's) en werd ik 'gerustgesteld'.

Op zich heb ik alle begrip voor het fenomeen 'kwaliteits-audit'. Dat is erg belangrijk, zo niet onmisbaar om je product en -proces kwalitatief op een hoog peil te brengen c.q. te houden.

Belangrijk is hoe je dealer hiermee omgaat en hierover communiceert: dat zal bij sommigen waarschijnlijk het probleem zijn. (Het verhaal over die transportschade is van een geheel andere orde)

Overigens: m'n C70 is helemaal GEWELDIG!!! :D (zal eens wat foto's maken, maar dan moet ie eerst gewassen worden... 8) )
Nog geen tijd gehad om haar te wassen :wink: Wacht met nieuwsgierige spanning naar de foto's.........

groetjes Ruud