Pagina 2 van 3
Geplaatst: 05.04.2007 - 20:20
door Hans
Ja? Mijn (Volvo)garage trok een vies gezicht als hij het over die mitschubishi bak had
Maar schakelen deed ie goed ja. Het was trouwens mijn eerste eigen Volvo. Kun je nagaan hoe goed het mij beviel!
Geplaatst: 13.04.2007 - 20:00
door Jaco S
dus als goed begrijp geen 1.8I kopen!maar 1.8i rijd wel weer een stuk zuiniger toch dan de normale 1.8??
zijn alle 1.8i sucks dan of dat ook weer niet?
Geplaatst: 13.04.2007 - 22:54
door jvalukas
Jaco S schreef:dus als goed begrijp geen 1.8I kopen!maar 1.8i rijd wel weer een stuk zuiniger toch dan de normale 1.8??
zijn alle 1.8i sucks dan of dat ook weer niet?
Ik rijd nu al een paar jaar in een "GDI" van bouwjaar 2000(phase 1). Ik heb er tot nu toe heel weinig problemen mee gehad.
Hij rijdt inderdaad redelijk zuinig bij normaal gebruik ( 1 op14/15), en inderdaad klopt het ook dat hij op V-Power beter loopt. Ik krijg steeds het idee dat als hij op Euro95 loopt, gewoon te zuinig wil rijden, waardoor de motor gaat inhouden. Met V-Power merk ik dit niet meer.
Het schakelen gaat inderdaad errug soepeltjes.
Inmiddels zit ik met de GDI net over de twee ton heen, en eigenlijk is de duurste uitgave aan deze auto de distributie riem geweest een paar weken geleden. Die is schijnbaar tegenover een normale 1.8 duurder omdat volgens de dealer de onderdelen voor die distr. riem duurder zijn, en het vervangen moeilijker gaat als de riemen van een gewone 1.8
Ik moet er wel bij zeggen dat de mijne sinds twee weken te koop staat. Niet omdat ik de auto zo slecht vind worden, maar omdat ik een V70 ga aanschaffen

Geplaatst: 14.04.2007 - 21:27
door Jaco S
heb een s40 gezien maar een 1.8i uit 1997 hebben jullie hier nog een mening over moet echt niet doen een GDI
ik zelf heb geen s40 dus kan er niks van verwachten ook wat is jullie mening?
[url]
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=4156239
Geplaatst: 14.04.2007 - 21:29
door bart simpson
Er bestaan geen GDI's van 1997.
Voor de goede orde, een GDI die op Shell Pura/V-power rijdt is zeker geen probleemauto
Geplaatst: 14.04.2007 - 21:37
door Jaco S
en betsst een 2.0i ook niet dan want op de auto week is er niks van te vinden maar er staat er wel een te koop en volgend rdw staat er een 2.0i
Geplaatst: 14.04.2007 - 21:40
door bart simpson
Een 2.0i is een normale 2.0 16V motor van 140pk's, deze was er vanaf 1996
Geplaatst: 14.04.2007 - 21:47
door Jaco S
dus als je een gdi neemt moet je altijd v-power tanken?anders gaat die flippern?en het bouwjaar maakt dan niet uit
Geplaatst: 14.04.2007 - 21:50
door bart simpson
Jaco S schreef:dus als je een gdi neemt moet je altijd v-power tanken?anders gaat die flippern?en het bouwjaar maakt dan niet uit
als hij altijd al op v-power (of soortgelijk) gereden heeft zal het idd allemaal wel meevallen.
Maar ga jij morgen v-power tanken in een GDI die dat nog nooit gehad heeft en die toch alweer >150.000km gedraait heeft kun je mogelijk toch naar verrast worden
Geplaatst: 14.04.2007 - 21:55
door Jaco S
en als die nou niet op v-power heb gerden en op 95 altijd gereden heeft....want heb weleens gehoord dat dat niet goed is voor de wagen teminste dat je dan veel fouten en problemen met de auto heb!
Geplaatst: 14.04.2007 - 21:58
door jvalukas
Helemaal mee eens.
tis echt dat we groter wilden ( moesten van mijn man , want ik neem altijd te veel mee op vakantie ) anders hadden we nog jaren gereden met die van ons. En die heeft al iets meer dan 2 ton gelopen.
Geplaatst: 05.05.2007 - 15:09
door Jaco S
Ik heb nog zo beetje rond zitten neuzen op het forum en op i-net, en daar staat overal bijna dat je geen GDI moet nemen, en hier word verteld dat je kan nemen maar v-power er in moet gooien........als je v-power er in doet is dat echt problemen weg, of is dat dan nog maar afwachten?
mensen ervaring met gdi samen met v-power?
Geplaatst: 05.05.2007 - 16:45
door jvalukas
Altijd wel getankt
( maar wij werken bij shell dus ik zou niets anders durven

)
Zoals eerder gemeldt: wij hebben nooit problemen met de GDI motor gehad, ook niet zonder de vpower.
Het enige is dat je geen blaasbak moet verwachten. De motor is gebouwd voor zuinigheid en als hij net in de zuinige stand zit ( te merken aan het e'tje bij het huidige verbruik op de BC)dan ben je niet snel weg als je even bij accelereerd op de snelweg.
Verder was hij trouwens rap zat.
Ligt er ook maar net aan welke auto je treft. Ik heb ook in een T4 gereden die inmiddels zijn T kwijt was.
Denk dat je dat ook kunt hebben met een GDI of welke andere motor dan ook.
Goed kijken en goed rijden, dan merk je het vanzelf of die bevalt of niet.
Geplaatst: 05.05.2007 - 16:53
door Jaco S
maar de 1.8i heeft wel meer meer pk dan de normale 1.8, dus zou die toch ook meer power moeten hebben?
Geplaatst: 05.05.2007 - 17:49
door jvalukas
Ik heb nog nooit een 1.8 gereden alleen GDi en diesel.
Het enige wat wij merken was dat zodra de energiestand inging het leek of de auto iets inhield en als hij van die stand moest afkomen dat dat even duurde.
Verder vond ik onze auto altijd goed vlot rijden.
we hadden ervoor een 440 GLT injectie en sinds die auto is elke ander auto een stuk trager( al maakt de D5 veel goed)
Geplaatst: 05.05.2007 - 22:04
door laheije
Hij rijdt inderdaad redelijk zuinig bij normaal gebruik ( 1 op14/15), en inderdaad klopt het ook dat hij op V-Power beter loopt. Ik krijg steeds het idee dat als hij op Euro95 loopt, gewoon te zuinig wil rijden, waardoor de motor gaat inhouden. Met V-Power merk ik dit niet meer.
Betekent dit dat je dus super benzine zou moeten tanken als ze spreken over v-power, of hoe moet ik dat zien.
Wie kan mij hier in adviseren?
Gr. Huub
Geplaatst: 05.05.2007 - 22:14
door laheije
[quote]heb een s40 gezien maar een 1.8i uit 1997 hebben jullie hier nog een mening over moet echt niet doen een GDI
ik zelf heb geen s40 dus kan er niks van verwachten ook wat is jullie mening?
Volgens mij is dit geen gdi motor anders stond het logo GDI op de beschermkap van de motor.
Gr. Huub
Geplaatst: 05.05.2007 - 22:17
door laheije
Volgens mij is dit geen gdi motor anders stond het logo GDI op de beschermkap van de motor.
Gr. Huub
Geplaatst: 05.05.2007 - 22:19
door jvalukas
Vpower heeft een iets hoger octaangehalte (97) dan de gewone euro 95
Tevens zitten er in de vpower componenten die ervoor zorgen dat bestaande vervuiling uit je motor worden gehaald waardoor de motor meer capaciteit en een langere levensduur krijgt.
Nieuwe vervuiling word tevens voorkomen.
Hierdoor gaan motoren rustiger en zuiniger lopen omdat ze meer kunnen doen met de ingespoten brandstof.
Zeker motoren die wat meer vragen of gevoeliger zijn zoals een T4 of een GDI merken hier snel wat van.
Een GDI motor is afgesteld om het maximale uit een druppel brandstof te halen( anders was het geen superzuinge GDI) en vpower helpt daarbij.
Mocht je het willen proberen dan adviseer ik wel het een aantal tankbeurten te proberen (minimaal 3 ) Alleen dan heb je de vpower de kans gegeven zijn werk te doen en kun je echt oordelen.
Hetzelfde geldt voor de vpowerdiesel. alleen zit daar ook nog een gedeelte synthetische diesel in. Het gaat dus niet geheel ten koste van de fossiele brandstoffen en dat vindt ik ook wel wat waard ( buiten het feit dat het super rijd natuurlijk)
Het lijkt wel reclame zo en sorry daarvoor. Ik werk bij shell en ik vind het een superfijn produkt wat ik de meeste mensen wel kan aanraden.
Superbenzine is van octaan 98 en heeft geen toevoegingen voor schonere motor etc. De motor gaat veelal wel rustigerlopen maar per definitie niet zuiniger of lekkerder.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Geplaatst: 05.05.2007 - 22:52
door bart simpson
laheije schreef:heb een s40 gezien maar een 1.8i uit 1997 hebben jullie hier nog een mening over moet echt niet doen een GDI
ik zelf heb geen s40 dus kan er niks van verwachten ook wat is jullie mening?
Volgens mij is dit geen gdi motor anders stond het logo GDI op de beschermkap van de motor.
de GDI kwam pas uit vroeg 1998