IkeV70 schreef:Ik ben een beetje traag van begrip...
De motor wordt kostenloos vervangen, bedoel je dat de arbeidsuren gratis zijn, dat je de motor zelf wel moet betalen?
Waarom valt dit niet onder garantie? Of zou dat gezien de staffel duurder uitpakken?
De staffel die je noemt is waarschijnlijk andersom, tenminste, het lijkt me logischer dat je bij lagere km standen minder hoeft mee te betalen aan reparaties.
Nee, het kost mij helemaal niets, gar nichts dus!
Waarom het niet onder garantie valt? Met de garantie bedoel ik hier de door de dealer (voor zijn rekening) afgegeven occasiongarantie. Als fabriek het voor zijn rekening neemt, hoeft de dealer het niet onder de door hem afgegeven garantie te doen.
Voor de fabriek is dit kennelijk een bekend probleem. Naar ik van de wegenwacht begreep, loopt de V-riem 9 van de tien keer rechts van de onderste poelie af,maar komt het dus ook wel voor dat hij links van de onderste rol afloopt.,waardoor hij verstrikt raakt in de distributieriem die over dezelfde rol loopt met alle gevolgen van dien.
De fabriek ziet kennelijk in dat je van een d5 motor met 86.000 km iets ernstigs als dit niet hoeft te verwachten. Zeker als de oorzaak van dit alles een zwakke poelie is, althans een gebrek dat de fabriek heeft onderkend, vind ik het niet vreemd dat mij geen kosten in rekening worden gebracht.
Je hebt trouwens gelijk dat de staffel andersom is.