De klachten waren de slecht lopende motor. Ik heb nooit controlelampjes gehad die onterecht zijn gaan branden. Kennelijk zat ik nog in het beginstadium. Bij stationair draaien van de motor was er niets aan de hand. Maar als je met slippende koppeling langzaam wegrijdt (zonder gas bijgeven) begon de auto te hikken. Iets gas bijgeven hielp daarbij niet. Bij het intrappen van het gaspedaal, ging het toerental even kortstondig omhoog, omvervolgens weer te zakken. Beetje meer gas, hielp even kort, maar daarna zakte het toerental weer. Daarna bleef het toerental instabiel. Nu werkt alles weer naar behoren, vandaar: Probleem opgelost.
Nieuw flex-stuk is er ook op gezet en er zat een scheurtje bij de aansluiting, vandaar dat de pijp ook is vernieuwd. Kon vast goedkoper, maar hou niet van half werk. Geld kosten doet het toch.
Terugroepactie Volvo's 1999-2001 ?
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb al meerdere keren geprobeerd foto's te plaatsen, maar krijg steeds de melding dat er geen ruimte meer is en dat ik contact op moet nemen met de een of ander. Zal het na de vakantie weer 's proberen. Toch bedankt voor je interesse!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
-
- 2nd Gear member
Beste mensen,
Vandaag viel me op dat de auto vreemd reed. Schokkerig, lijkt wel of er vermogen mist? Ook ging het ets lampje branden. Dat ging na het opnieuw starten weer uit, maar het gekke rijden is toch een beetje blijven hangen.
Wat is dit? Is dit die gasklep waarover ik lees in de terugroepactie? Is een V70 uit april 2000 met twee ton.
Vandaag viel me op dat de auto vreemd reed. Schokkerig, lijkt wel of er vermogen mist? Ook ging het ets lampje branden. Dat ging na het opnieuw starten weer uit, maar het gekke rijden is toch een beetje blijven hangen.
Wat is dit? Is dit die gasklep waarover ik lees in de terugroepactie? Is een V70 uit april 2000 met twee ton.
850 G3 1996
V70 G3 2000
V70 G3 2000
- heerhugo
- 2nd Gear member
Dit kan inderdaad je gasklephuis zijn, bij ons ook onlangs nog vervangen. Die hele auto is een Zweeds product maar zet er een gasklephuis in vanuit Italië ( magneti marelli ) en het gaat stuk...fraggle schreef:Beste mensen,