@ Bart: Mijn dealer heeft geïnformeerd naar de mogelijkheid om de isofix-beugeltjes achteraf te monteren, en men bericht mij nu dat dit niet mogelijk is! Dit lijkt in strijd met jouw mededeling, want als de beugeltjes los te bestellen zijn zou je ze toch ook moeten kunnen monteren?
Heb jij wellicht info die mijn dealer niet heeft?
Is er iemand die de isofixbeugels ook daadwerkelijk achteraf in zijn auto heeft laten monteren?
Isofix in V50 achteraf te monteren?
- Summum
- 6th Gear member
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
-
- 4th Gear member
Isofix beugels zitten aan de carrosserie van de auto bevestigd, wellicht dat je dealer daarom zegt dat het niet kan. Ik weet helaas ook niet of het naderhand nog kan.
Wel kwam ik laatst dit filmpje tegen:
Wordt het belang van een isofix bevestiging en een harnasgordeltje van het stoeltje zelf toch wel even duidelijk...
Wel kwam ik laatst dit filmpje tegen:
Wordt het belang van een isofix bevestiging en een harnasgordeltje van het stoeltje zelf toch wel even duidelijk...
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
eXite schreef:Isofix beugels zitten aan de carrosserie van de auto bevestigd, wellicht dat je dealer daarom zegt dat het niet kan. Ik weet helaas ook niet of het naderhand nog kan.
ik quote mezelf maar even, maar als je de moeite had genomen deze topic helemaal door te lezen had je gezien dat het allemaal wel kan, de dealer kan en de beugeltjes bestellen en ze monterenbart simpson schreef:isofix bevestigingsogen part nummur (LHD) 8685-920, kosten je momenteel € 34,96 in. de btw
-
- 4th Gear member
En als jij niet op iedereen chagrijnig in liep te hakken en gewoon mijn post wat verder had doorgelezen dan had je kunnen lezen dat ik ook niet zozeer inhaakte op het al dan niet mogelijk zijn om achteraf een isofix beugel in je auto te laten zetten.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik reageerde dan weer op het vette deel uit jouw citaateXite schreef:En als jij niet op iedereen chagrijnig in liep te hakken en gewoon mijn post wat verder had doorgelezen dan had je kunnen lezen dat ik ook niet zozeer inhaakte op het al dan niet mogelijk zijn om achteraf een isofix beugel in je auto te laten zetten.
eXite schreef:Isofix beugels zitten aan de carrosserie van de auto bevestigd, wellicht dat je dealer daarom zegt dat het niet kan. Ik weet helaas ook niet of het naderhand nog kan.
Of je was vergeten wat je geschreven had of je bent idd chagrijnig
-
- 4th Gear member
Ach ja, het is niet de eerste keer dat ik jou koste wat kost je gelijk zie halen, maar ik zal het even voor je toelichten dan.
Ofschoon dit topic specifiek over het naderhand inbouwen van isofix beugels ging had ik daar niets over te melden. Ik heb geen kinderen en verdiep me dus ook niet echt in isofix beugels of het naderhand inbouwen van dergelijke beugels. Wél ken ik de gevaren van kinderzitjes die zonder isofix met de gewone autogordel worden bevestigd. Ik dacht laat ik dat even delen met de topicstarter zodat hij het er niet bij laat zitten en koste wat kost zorgt dat er dergelijke beugels in zijn auto komen.
Ofschoon dit topic specifiek over het naderhand inbouwen van isofix beugels ging had ik daar niets over te melden. Ik heb geen kinderen en verdiep me dus ook niet echt in isofix beugels of het naderhand inbouwen van dergelijke beugels. Wél ken ik de gevaren van kinderzitjes die zonder isofix met de gewone autogordel worden bevestigd. Ik dacht laat ik dat even delen met de topicstarter zodat hij het er niet bij laat zitten en koste wat kost zorgt dat er dergelijke beugels in zijn auto komen.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- Summum
- 6th Gear member
Heren, heren, ieders inbreng wordt gewaardeerd. Maar kunnen we weer even back on topic?
Hoe kan het dan dat mijn dealer (notabene na zelf navraag gedaan te hebben) stelt dat het niet mogelijk is dit achteraf in te bouwen? Slapen ze daar dan, of zou er boze opzet in het geding zijn om mijn aanstaande zoon/dochter in gevaar te brengen? :evil:
Hoe kan het dan dat mijn dealer (notabene na zelf navraag gedaan te hebben) stelt dat het niet mogelijk is dit achteraf in te bouwen? Slapen ze daar dan, of zou er boze opzet in het geding zijn om mijn aanstaande zoon/dochter in gevaar te brengen? :evil:
(2020) Audi E-tron
(2020) Audi E-tron
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ « eXite » Jij meld zeer terecht de voordelen van isofix boven het middels losse gordeloplossingen monteren van kinderzitjes, jij twijfelde alleen aan de practische uitvoerbaarheid daarvan, ik meld (opnieuw) aanvullend dat het wel kan (heb ter onderbouwing daarvan ook het Volvo-onderdeelnummer en de Volvo-prijs erbij gezocht) beiden dragen we hier bepaalde argumenten aan voor de isofix oplossing, waar heb ik ongelijk? en wat is precies je probleem?eXite schreef:Ach ja, het is niet de eerste keer dat ik jou koste wat kost je gelijk zie halen, maar ik zal het even voor je toelichten dan.
-
- Starter
Heb een maxicosi achterin m'n S60 (2001), echter dat is drama met de standaard te korte gordels van Volvo. Het stoelte staat in een gevaarlijk gekantelde stand. Ik ga dus deze week ook eens kijken naar isofx beugeltjes. Intussen de RAV4 van m'n vrouwtje maar gebruiken. PS. Vind het erg vreemd dat de "veilige" volvo ook geen mogelijkheid heeft om de airbag tijdelijk uit te zetten. Maar wie weet dat dat tegenwoordig wel mogelijk is.
-
- 3rd Gear member
Uitkomst voor maxi-cosi's voor auto's zonder isofix: onderstel voor halen wat je op de zitting zet. Dit onderstel maak je vast met de gordel, zit zeeeer stevig vast (een stuk vaster dan maxi-cosi met de gordel). Je kunt vervolgens de maxi-cosi daar dan steeds los opklikken. Geen gedoe meer met de gordel. Geweldig systeem en veilig.
Nb. onderstel kan niet voor autostoeltjes gebruikt worden, alleen voor maxi-cosi's
Nb. onderstel kan niet voor autostoeltjes gebruikt worden, alleen voor maxi-cosi's
Vorige Volvo : V50 1.6D EditionII MY09 Chameleon Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
Nieuwe Volvo: V40 D3 Momentum MY13 Biarritz Blue
- Summum
- 6th Gear member
Inmiddels rijdt mijn dochter al een half jaar tot volle tevredenheid mee in de V50. Gewoon met een Maxicosi die met de gordel wordt bevestigd. Het in- en uitzetten is eigenlijk een fluitje van een cent nadat je een paar keer in het begin loopt te prutsen. En de stevigheid is ook dik in orde, hoewel zo'n vast onderstel natuurlijk nog beter is.
Ik heb ook de ervaring dat het in de S60 moeilijker is om de Maxicosi te bevestigen! De zitting is dieper en de gordel nog iets korter dan in de V50.
Ik heb ook de ervaring dat het in de S60 moeilijker is om de Maxicosi te bevestigen! De zitting is dieper en de gordel nog iets korter dan in de V50.
(2020) Audi E-tron
(2020) Audi E-tron
- denivan
- 2nd Gear member
Jammer dat volvo (of de distributeur) soms rare keuzes kan maken qua basisuitrusting.
Op m'n V50 zat geen isofix en op m'n MY08 S40 wel (heb dit niet als optie besteld).
Aangezien het hier toch ook om veiligheid gaat zou volvo eigenlijk een voorbeeld moeten stellen en het er altijd gratis op zetten, op elk model (ik dacht dat bvb renault dit al deed).
Op m'n V50 zat geen isofix en op m'n MY08 S40 wel (heb dit niet als optie besteld).
Aangezien het hier toch ook om veiligheid gaat zou volvo eigenlijk een voorbeeld moeten stellen en het er altijd gratis op zetten, op elk model (ik dacht dat bvb renault dit al deed).
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Vanaf modeljaar 2008 is het idd ook std op alle modellen, deel je mening wel dat juist een merk als Volvo het al jaren std gehad zou moeten hebben.
Maar alle Volvo's zijn wel weer te retrofitten met zo'n voorziening.
Maar alle Volvo's zijn wel weer te retrofitten met zo'n voorziening.
Volvo for life
Onlangs heb ik ook een V50 gekocht zonder Isofix.
Heb aan de dealer gevraagd of dit achteraf te monteren is. (Verkerk Leidsche Rijn) Dit is geen probeleem en kost maar een uurtje. Aan 2 kanten wil ik het hebben. Als je eenmaal Isofix gehad hebt wil je niet meer anders. Het wisselen van het stoeltje naar de ander auto kost minder dan 4 minuten. Ideaal.
Heb aan de dealer gevraagd of dit achteraf te monteren is. (Verkerk Leidsche Rijn) Dit is geen probeleem en kost maar een uurtje. Aan 2 kanten wil ik het hebben. Als je eenmaal Isofix gehad hebt wil je niet meer anders. Het wisselen van het stoeltje naar de ander auto kost minder dan 4 minuten. Ideaal.
- Bombina
- 3rd Gear member
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ook ik heb deze set aangeschaft voor in mijn V70. Dit onderstel heet Easybase.Uitkomst voor maxi-cosi's voor auto's zonder isofix: onderstel voor halen wat je op de zitting zet. Dit onderstel maak je vast met de gordel, zit zeeeer stevig vast (een stuk vaster dan maxi-cosi met de gordel). Je kunt vervolgens de maxi-cosi daar dan steeds los opklikken. Geen gedoe meer met de gordel. Geweldig systeem en veilig.
Net zo makkelijk als isofix. Ook geen gedoe meer met een te korte gordel.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
- oldostofjas
- 2nd Gear member
Ik heb in de V70 een gordelverlenger. Werkt ook prima.
V70 2016 D4 GT8
- Bombina
- 3rd Gear member
Fijn dat er ook goede ervaringen zijn met een gordelverlenger. Ik vond het maar gedoe en nadat ik 1x de werking van Easybase heb gezien en ervaren, wist ik wat ik wilde hebben.Ik heb in de V70 een gordelverlenger. Werkt ook prima.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
- Oceanracer
- Geartronic member
Het gebruik van een gordelverlenger in combinatie met een kinderstoeltje is in Nederland niet toegestaan.oldostofjas schreef:Ik heb in de V70 een gordelverlenger. Werkt ook prima.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- mk1lowdriver
- 2nd Gear member
hallo allemaal, ik lees hier de reacties van het wel of niet achteraf kunnen monteren van de isofix.
wel ik kan maar 1 ding zeggen, het kan echt wel hoor.
ikzelf steek namelijk per dag zo een 200 isofixen
het enige wat je zal moeten doen is de bout van de dogleg los maken, en een ronde tape verwijderen, dan de isofix boven de dogleg monteren, en een 2 de bout bijdraaien, daar waar de tape zat, en klaar is kees
wel ik kan maar 1 ding zeggen, het kan echt wel hoor.
ikzelf steek namelijk per dag zo een 200 isofixen

het enige wat je zal moeten doen is de bout van de dogleg los maken, en een ronde tape verwijderen, dan de isofix boven de dogleg monteren, en een 2 de bout bijdraaien, daar waar de tape zat, en klaar is kees
wagenpark:
- Volvo V50 D5
- Golf cabrio'79 G60
- Volvo V50 D5
- Golf cabrio'79 G60
- Oceanracer
- Geartronic member
Het monteren van isofix is al sinds 2004 (ook achteraf) in S40/V50 mogelijk. Zie hier voor de doe-het-zelvers:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue