Even een oud topic oprakelen. Omdat ik ook een probleem heb met mijn bestuurdersraam, dit topic maar eens gevolgd en de oplossing van tommy geprobeerd. Mijn probleem is dat mijn bestuurdersraam vaak niet de 1e keer open gaat. Dan moet ik 2,3, 4 keer of soms wel vaker de knop indrukken voordat er wat gebeurt. Als ie eenmaal open is geweest, dan doet ik het prima. Daarom dat ik dat de oplossing van tommy wellicht de goede zou zijn.AlexV70 schreef: Maar.......uh............ fotocamera verkocht?
Aan de andere kant... als ik de knop indruk en hij doet het weer eens niet, hoor ik wel iedere keer een soort klik, alsof de motor wel een poging doet, maar niet aanslaat. Alsof ie op een dood punt zit o.i.d.
Maargoed, ik heb ook de schakelaar uit de deur gehaald open gemaakt en de contactpuntjes op het rubberen lapje licht opgeschuurd en gereinigd. De raamschakelaar ziet er van binnen zo uit:

Bovenop de knoppen die je links ziet hoort nog een frame, die zie je niet op de foto. Onder de knoppen (links) zit het rubberen lapje (midden) en daaronder zit de print (rechts). Op de print zie je duidelijk de zwarte punten waar de knoppen contact mee moeten maken.
Boven in de foto zie je nog het deel wat onder de print zit. Ook in dat 'huis' zit een print die met een lintkabel verbonden is aan de print voor de knopbediening.
Zo, met deze foto erbij is dit topic inmiddels veranderd in een how-to, denk ik!
Omdat ik al schreef dat ik ook de raammotor verdacht, heb ik deze er ook uit gehaald. Lastige klus! Motor uit elkaar gehaald, je kunt er echter weinig aan doen. Ik heb de koolborstels even opgeschuurd, voor zover die niet goed zouden zijn geweest. Verder kon ik door het gaatje van de motoraandrijving zien dat het binnenwerk nog goed in het vet zat. Het binnenwerk met het grote tandwiel kun je eigenlijk niet netjes open maken, dat heb ik dus ook maar niet gedaan.
Nu hopen dat het probleem weg blijft, over een paar weken kom ik er vast op terug!