Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25.05.2007 - 02:37
door Rob
de draden zijn alle gekleurd, maar er zit verschil tussen links en rechts. Elke zijde heeft 7 draden. Benoem elke draad in de originele situatie en vervolgens is het een kwestie van één voor één overzetten. Mijn 440 uit 91 heeft een gecombineerd rem/achterlicht, de 95 versie heeft dat niet. Door draad voor draad na te lopen, kom je er achter. Uiteindelijk zijn het er maar 14 in totaal

Geplaatst: 25.05.2007 - 09:28
door YannickvanRooyen
Rob schreef:kun je me uitleggen hoe je dat hebt gedaan met dat ledje en voor welke lampen?
Ik moet er nog mee beginnen! :( Ik zal een fotoverslagje maken, ik ga het alleen voor het knipperlicht doen. Het deel dat het bochtje omgaat knippert nu niet mee, dat wil ik wel
mightyspawn schreef:rood licht mag je niet zien vanaf de zijkant, anders had volvo dat toen dr tijd wel gedaan.
Klopt, maar dan ook weer niet. kijk eens naar de nieuwe volvo's, die hebben toch echt typegoedkeuring (ze hebben een kentekenplaat toch?) en die hebben 3/4 ledjes die aan de zijkant van de auto mooi rood zijn. wel moeten ze volgensmij deel uitmaken van het achterlicht, dus niet apart.

Geplaatst: 25.05.2007 - 12:58
door Rob
ik wacht je beschrijving voor de ledjes met spanning af!

Geplaatst: 25.05.2007 - 13:07
door Michel740Turbo
Is niet zo moeilijk hoor.
1 je neemt de unit uit de auto (met beleid want kunnen goed vast zitten)
2 je bord gaatjes naar het aantal LEDjes die je wilt hebben.
3 Je kan de ledjes in serie aan sluiten dan kan bv 10 ledjes van 1,5V nemen of parellel maar dan moet je er weerstandjes tussen zetten omdat een ledje meestal 1,5V is.
4 Je plaatst de ledjes en kit de boel dicht, ivm vocht is de unit (afkeur)
5 monteer de unit terug.

tip je kan er altijd een schakelaar tussen plaatsen als je het niet vertrouwd met de APK :wink:

Ik zelf heb nu twee LED unit (Rem+stadslicht) van een achterlicht uit een Pacton chassis liggen voor de 740.
Moet nog even kijken hoe ik die van 28V naar 14V krijg.

Geplaatst: 28.05.2007 - 18:29
door joachim
rev schreef:Kan je dat niet zien welke draad van wat is, remlicht is toch een zwaarder lampje als het achterlicht kan je het hier toch uit afleiden. Loop je oude even na en dan weetje op welke draad dit zit, vervolgens kan je ze dan op die van de huidige steken.

cheerz Jan
Helemaal goed!! De lampjes van het achterlicht zijn altijd 5 watt terwijl de rest (knipper, achteruitrij en remlichten) 21 watt zijn.