Ook hier 1 slotbout die onmogelijk los wilde.
Volvo garage kreeg hem er niet af en had als enige optie de velg eraf flexen. (kosten: paar 100 euro)
Toen maar even naar de euromaster geweest, en ook met hun zwaarte luchtsleutel geen resultaat (16 bar en weet ik hoeveel 100-en Nm).
Uiteindelijk hebben ze er een dop met links draad die zich in de kop vastbijt op gezet en zo losgedraaid.
Kosten: "doe maar wat voor de koffie"
Hulde euromaster, schande volvo-dealer!
(Slotbouten gaan de sloot in!)
Daar alle bouten min of meer roest vertonen aan de kop wil ik ze vervangen, maar weet iemand precies welk type bout (lengte/kop) er in gaat?
Ik heb het forum al doorgespit, maar niet kunnen vinden.
Op deze site ( http://www.biltema.se/products/product. ... emId=96996) staan vreschillende maten, maar is het nu M12x1,5 of
M14x1,5 of M12 x 1,75
Lengte 28 of 30mm?
Btw, gaat om een 2002 V70 met LM Mimas velgen.
Bouten moervast
- Bertone1
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 25.02.2007 - 13:02
- Locatie: Obdam
Ik heb hetzelfde gehad bij het wisselen naar winterbanden, niet los te krijgen.
Kruissleutel met een pijp van een meter er op; kruissleutel afgebroken.
Naar mijn all round garage geweest en die heeft het voor elkaar gekregen.
Velgen wel iets beschadigd maar keurig bijgewerkt. ( niets voor gerekend)
Hij had advies gevraagd bij de plaatselijke Volvo dealer en die vertelde dat er ooit een modificatie is geweest naar andere wielbouten met een ring onder de kop. Die heeft hij gemonteerd en nu geen centje last meer.
Ik monteer ze ook met kopervet.
Kruissleutel met een pijp van een meter er op; kruissleutel afgebroken.
Naar mijn all round garage geweest en die heeft het voor elkaar gekregen.
Velgen wel iets beschadigd maar keurig bijgewerkt. ( niets voor gerekend)
Hij had advies gevraagd bij de plaatselijke Volvo dealer en die vertelde dat er ooit een modificatie is geweest naar andere wielbouten met een ring onder de kop. Die heeft hij gemonteerd en nu geen centje last meer.
Ik monteer ze ook met kopervet.
V70 MY2000 almost fully loaded.