Pagina 2 van 2
Geplaatst: 20.04.2007 - 22:38
door Annoni
Geplaatst: 20.04.2007 - 22:54
door 945i
Ik bepaal (gelukkig) zelf wat voor een auto's ik rij. Nu heb ik o.a.
een 945 op benzine omdat we een ruime comfortabele station (met rwd) :thumbright: nodig hebben, en op benzine want 13000 km p/j is niet genoeg om op het voor mij enige alternatief over te stappen (diesel).
Geplaatst: 20.04.2007 - 23:37
door Annoni
ik bepaal ook zelf in wat voor auto ik rijd, hoef 'm alleen niet zelf aan te schaffen en daarvoor mag mijn werkgever de brandstofsoort bepalen....
Tja en bij 55.000 km per jaar is daar weinig twijfel over
Geplaatst: 21.04.2007 - 08:30
door arnoud
Mijn werkgever betaald alle brandstof en ik de auto en de belastingen... Makkelijke keuze dus

Geplaatst: 21.04.2007 - 19:49
door gertsan
Ik vind het een grappige discussie. Helaas heb ik geen auto van de zaak maar daarom blijf ik ook benzine rijden. Betaal alles zelf en rij maar 10000 km per jaar. Als ik had moeten rekenen had ik waarschijnlijk een toyota prieus (of hoe heet dat ding) gekocht maar dat vindt ik geen auto en rijdt ook niet zo lekker. En die diesel moter (in het algemeen) rijdt toch echt niet zo lekker als een T5. Onlangs zat er nog een dieselaar in mijn volvo (zelf heeft hij een v70 d5 ) en hem viel op dat hij de moter nauwelijks hoorde!! En die kilometers die ik rij wil ik toch genieten. Hij rijdt uiteraard niet zuinig maar voor die 10000 km in het jaar valt het allemaal wel mee.
gr
Gert
Geplaatst: 22.04.2007 - 11:35
door Jeroentje
Toch wel apart dat er word beweerd dat benzine bij40dznd km toch nog goedkoper kan zijn? Even iets aparts dan:
Vandaag ga ik naar wetsens of hoe dat gat ook heet boven dokkum. Daarna ga ik naar drachten. Dit is nog steeds op 1 tank. Vervolgens rijd ik weer naar huis (nieuwegein). Dit gaat mij anderhalve tank kosten. Of te wel 60 ltr aan gas. Staat ongeveeer gelijk aan 30/40euro. Ik heb in totaal 23 auto's gehad met verschillende motoren. waarvan 3 diesels. Toen ik mijn 850 vorig jaar oktober kocht stond ie op 353K. Vandaag staat hij op 402K. Ik had dit km aantal nooit op benzine weg gereden zonder mijn bankrek behoorlijk te plunderen. Voorlopig tank ik iedere week voor 20euro (goedekoop benz station) mijn tank vol.
Geplaatst: 22.04.2007 - 11:40
door arnoud
De bewering is vooral gebaseerd op het feit dat je niet alleen brandstof betaald...
Geplaatst: 22.04.2007 - 12:11
door Jeroentje
arnoud. schreef:De bewering is vooral gebaseerd op het feit dat je niet alleen brandstof betaald...
let ook even op het aantal KM. Gas is bij dit soort KM standen makkelijk betaalbaar.
Geplaatst: 28.04.2007 - 20:33
door bart simpson
Deze stelling gaat alleen bij een nieuwe auto op, de keuze voor de diesel is daar vaak een te gevoelsmatige keuze, de benzine is als totaal (exploitatie en bijtelling) toch vaak het goedkoopste
Geplaatst: 01.05.2007 - 01:15
door Fat Rat
Voor mij was de keuze makkelijk. Ik kon kiezen voor benzine, diesel en LPG. Ik rij alles wat ik rij voor eigen rekening. Benzine in een 7 serie gooien is een hele dure hobby, diesel in een volvo met zo'n minderwaardig(mijn mening) vw blok vond ik een redelijk dure en niet echt geslaagd idee. Toen bleef de enige keuze over LPG. En bij 35dkm/jaar is dat goedkoper dan iedere andere optie.
Maar vertel eens bart, hoe zit jou sommetje precies inelkaar... Tenzij ik iets verkeerd doe kom ik er toch opuit dat benzine bij 35-40 dkm de duurste van de 3 opties is. Zeker omdat moderne diesels veel zuiniger zijn dan benzine of lpg motoren.
Zou ik een moderne Volvo willen/kunnen kopen dan zou het zeker een diesel zijn. Veel interressanter dan een benzine of lpg.
Bij benzine kom je op 1 op 9 / 1 op 11.
bij diesel zit dat rond de 1 op 15 / 1 op 17.
lpg zit je iets ongunstiger dan benzine, waardoor dat duurder word als diesel.
Je belasting zit wel 50 to 60 procent hoger bij een diesel dan bij benzine maar dat verdien je terug. Je aanschaf is hoger, je inruil daar in tegen ook. Veel mensen schrikken toch nogsteeds terug van benzine wagens met hoge standen.
Geplaatst: 01.05.2007 - 07:13
door bart simpson
@ fat rat, raadpleeg iedere beschikbare leasesite en vul gewoon de getallen in, wel met brandstofvoorschot aub.
En nogmaals, het gaat alleen op bij nieuwe auto's en dan vooral in relatie tot de fiscale bijtelling
Geplaatst: 01.05.2007 - 20:26
door Fat Rat
Hmm nu is het duidelijk ja.
Ik heb namelijk voor aanschaf van mijn wagen verschillende berekeningen gemaakt en die hadden een andere uitkomst, maar dat was ook allemaal gebasseerd op oudere wagens en alles voor mijn rekening.
Tsja er zit wel een behoorlijk verschil in ja, beetje jammer weer....
Toch kom je bij 40dkm/jaar op niet zo'n heel groot verschil uit...
maar betekent wel dat daar pas ergens het omslagpunt ligt. Dat terwijl er toch vaak geroepen wordt dat het omslagpunt voor lease al bij de 20 dkm ligt.
Geplaatst: 01.05.2007 - 21:20
door bart simpson
Op die misvatting bepalen velen de voor henzelf te dure keuze
Geplaatst: 11.05.2007 - 15:59
door JW240
mijn 240 rijd nu op bio-ethanol. in Duitsland verkrijgbaar voor 1,85-1,10 per liter. enige aanpassing was om injectoren + weerstanden van een 940 turbo te monteren en wat meer voorontsteking (ja dat kan met LH 2.4+ EZ116K).
Het meerverbruik is nog niet bekend maar dat is niet zo veel. Iemand in Duitsland die heeft dat ook gedaan en die rijd nu voor 1,10 euro even ver als 1 liter benzine. leuke besparing dus.