Pagina 2 van 4
Geplaatst: 27.04.2007 - 21:09
door arnoud
Je kunt het ook zien dat de beurt die ja laat uitvoeren verminderd met de kosten een ANWB-totaal abonnement gerekend kan worden?
Geplaatst: 27.04.2007 - 21:35
door buddo
josas schreef:Hoe zit het met modificaties/recalls en garantie, wanneer een 'universeel' je onderhoud doet?
Geen, maar het lijkt me logisch om tijdens de garantie gewoon naar de dealer te gaan en pas daarna te switchen naar een universele garage. Tegen die tijd zijn ook de meeste modificaties al wel geweest. En recalls hoor je volgens mij thuis bericht van te krijgen zodat je je kunt melden bij een dealer.
M'n eerste Volvo schreef:Als je je onderhoud niet via de dealer laat doen, vervalt toch ook je aanspraak op Volvo-Assistence ?
Ik weet niet wat je betaalt voor Volvo assistence maar durf stellig te beweren dat een wegenwacht abonnementje (incl. vervangend vervoer) en onderhoud bij een universele garage goedkoper is dan al het onderhoud bij een dealer te laten doen.
Kan Volvo assistence wel bij:
- alle leeftijden
- alle types
- ongeacht waar je de auto hebt gekocht
- en ongeacht en wat de historie is?
Zo niet, dan valt Volvo assistence voor veel Volvo rijders al af.
Geplaatst: 28.04.2007 - 16:04
door M'n eerste Volvo
« josas » :Hoe zit het met modificaties/recalls en garantie, wanneer een 'universeel' je onderhoud doet?
Geen, maar het lijkt me logisch om tijdens de garantie gewoon naar de dealer te gaan en pas daarna te switchen naar een universele garage. Tegen die tijd zijn ook de meeste modificaties al wel geweest. En recalls hoor je volgens mij thuis bericht van te krijgen zodat je je kunt melden bij een dealer.
Ik denk dat je daar inderdaad wel gelijk in hebt.
« M'n eerste Volvo » :Als je je onderhoud niet via de dealer laat doen, vervalt toch ook je aanspraak op Volvo-Assistence ?
Ik weet niet wat je betaalt voor Volvo assistence maar durf stellig te beweren dat een wegenwacht abonnementje (incl. vervangend vervoer) en onderhoud bij een universele garage goedkoper is dan al het onderhoud bij een dealer te laten doen.
Kan Volvo assistence wel bij:
- alle leeftijden
- alle types
- ongeacht waar je de auto hebt gekocht
- en ongeacht en wat de historie is?
Zo niet, dan valt Volvo assistence voor veel Volvo rijders al af.
Voor Volvo Assistence betaal je niets (heb net volvocars.nl nog even gecheckt) .... uiteraard roepen jullie meteen, dat dat in de prijzen zit verrekend, wat ook zo zal zijn.
Zoals ik het lees, geldt Assistence voor auto's die niet ouder zijn dan 9 jaar, altijd in onderhoud zijn geweest bij een Volvo-dealer of Volvo erkende Volvo-specialist en die op tijd hun beurten hebben gehad. Dus als je, zoals waarschijnlijk vele Volvo-rijders onder ons, gewoon naar de dealer gaat voor je onderhoud, heb je geen ANWB- of Route Mobiel abonnement nodig.
De discussie over ja of nee is een andere. Heb je geen slechte ervaringen met je dealer en vind je de prijzen acceptabel, dan zul je hier gevoelig voor zijn. In alle andere gevallen heeft de discussie geen zin, denk ik.
Geplaatst: 03.05.2007 - 18:17
door Max
Vandaag een spannende dag, de eerste grote beurt (220.000).
Het was bij een universele garage en het viel heeeel erg mee: 385,-
Geplaatst: 03.05.2007 - 18:46
door edraket
Is een hele nette prijs. Was bij de dealer het dubbele kwijt, en dan wilden ze nog dingen vervangen die niet stuk waren. Dat kwam er dan nog eens bij (1.050,-). Volgende keer ga ik ook naar de universeel denk ik.
Heb je een benzine of diesel uitvoering?
Geplaatst: 03.05.2007 - 20:57
door Max
Benzine (en G3).
Ik had natuurlijk geen grote dingen zoals distributieriem en zo.
Maar de basis is al goed: 3 uur werk à 45,- (excl. BTW) terwijl ik bij mijn vorige auto (Ford Mondeo) bij een dealer was die standaard 245,- voor het arbeidsloon rekende. Ook daar had ik de ervaring dat er zaken vervangen werden waarvan ik op z'n zachtst gezegd twijfelde of het wel nodig was.
Geplaatst: 04.05.2007 - 00:11
door sbv
Ik ga eind Mei maar een een poging wagen voor de 207000 ongeveer. Ben benieuwd wat er allemaal komt. Zal van te voren heel duidelijk zijn dat ze me voor alles moeten bellen. Remblokken etc doe ik zelf wel. Wil deze beurt bij dealer doen ivm puntjes van garantie afhandeling
Geplaatst: 07.05.2007 - 13:16
door paQ
Ik benut even dit topic voor de kosten van een kleine onderhouds beurt.
Mijn S60 D5 geeft aan reguliere service nodig te hebben.
Nu 188 op de teller, maar met 164k een grote beurt gehad incl distririem.
Ik bel een willekeurige dealer uit de buurt, schatting van de beurt 270 euro exl de BTW.
Ik bel een andere willekeurige dealer uit de buurt, 410 euro
:shock:
Men kon me niet precies uitleggen WAT er dan gedaan wordt.
Maar als ik in het onderhoudsboekje kijk, zie ik de dingen die geld kosten:
olie verversen incl filter en het interieurfilter. De rest is sec controle van remmen, schokbrekers en wat vloeistoffen.
Deze zelfd ebeurt kost bij wat navraag bij algemene garages (al dan niet bovag) zonder interieurfilter rond de 120 euro.
Dat is dan 8 tientjes voor de olie plus filter, en de rest voor de check.
Het interieurfilter kost 35 euro (koolstof)
Waar komen deze debiele kostenindicaties van de volvodealers nu toch vandaan???
Beetje tijdsplanning problemen, dus ik laat zo ergens de olie verversen en het filter, de remmen e.d. controleren en dan doe ik de rest van de vloeistoffen zelf even.
Geplaatst: 12.06.2007 - 22:19
door roedco
Ja, dat vind ik niet zo vreemd. Met een uurtarief van €100,- per uur bij de dealer schiet namelijk lekker op (80,- excl.).
Geplaatst: 12.06.2007 - 22:36
door bart simpson
Er is bij jouw kenteken een menu voor een bepaald type beurt, daarbij zitten een bepaalde hoeveelheid delen (filters, vloeistoffen, bougies en dat soort zaken) en een flatratetarief, natuurlijk kan het uurloon van de ene dealer anders zijn dan dat van de andere dealer, maar € 140,-- verschil ga je nooit redden.
Geplaatst: 12.06.2007 - 23:13
door Ramon&Ramon
Autorijden is duur en het onderhoud ook,dat is nu eenmaal zo,het is vaak triest om te zien dat je auto na anderhalf uur weer buiten staat en je 450 euro lichter bent en je merkt er meestal niets van,hij rijdt nog precies hetzelfde als voor dat je hem bracht.
Die anderhalf uur is incl de koffie!:)
Geplaatst: 13.06.2007 - 19:07
door lorrie
Ik heb een d5 uit 2001 en nu een 134000 km,
ik heb hem nog maar een maandje
dus mijn eerste keer onderhoud moet ik op 140000km.
Nu wat kost dit normaal bij de volvo garage?
Geplaatst: 13.06.2007 - 22:58
door roedco
Ik heb hier een Volvo prijslijst van de winter 2006. Bij 140.000 wordt dat 379,- incl. alle onderdelen. Wat dat inhoudt kan je in je serviceboekje lezen.
Geplaatst: 04.07.2007 - 16:36
door Bover
Ik wik en weeg heel mijn leven al met dedealers. WEL of NIET bij de dealer.
Ik vindt de tussenbeurten wel te duur bij de volvo ( Olie en filter. )
Ik ga met 60.000km per jaar een maal per jaar naar de volvo.
Maar ja nu heb ik een nieuwe volvo gekocht en mag je de beurten de eerst twee jaar wel bij de dealer doen voor de garantie.
MMMMM had ik eigenlijk erbij moeten bedingen, die beurten..
Blijft staan dat VOLVO behoorlijk aan de prijs is in de werkplaats..
Mogelijk door de overwegend zakelijke markt?
( ik ben fiscaal prive rijder )
Geplaatst: 04.07.2007 - 17:36
door Ramon&Ramon
is niet alleen bij Volvo,is bij alle dealers hetzelfde, waarom denk je dat er steeds meer lease bedrijven naar een universele garage gaan!
Geplaatst: 04.07.2007 - 17:37
door Ramon&Ramon
Een band bij Volvo is gemiddeld 80 euro duurder dan bij een bandenbedrijf!
Geplaatst: 04.07.2007 - 18:12
door C 30 T5
Al eens aan een onderhoudscontract gedacht ?
Geplaatst: 04.07.2007 - 21:03
door plim
C 30 T5 schreef:Al eens aan een onderhoudscontract gedacht ?
nee, nog niet. Vertel, misschien is het interessant. Bij de dealer heb ik er nog nooit iets over gehoord (wel in een operational lease concept)
Geplaatst: 05.07.2007 - 22:06
door Gast
Ramon&Ramon schreef:is niet alleen bij Volvo,is bij alle dealers hetzelfde, waarom denk je dat er steeds meer lease bedrijven naar een universele garage gaan!
Dat is vreemd, is mij alleen nog maar opgevallen bij Volvo.
Zelfs VW heeft normale prijzen.
Nouja Saab, kan er trouwens ook wel wat van.
Bij dezelfde garage, ook dealer Opel, kost het Saab uur € 15,- meer.
Wel dezelfde monteur, die dag staat er Saab op zijn overal.

Geplaatst: 05.07.2007 - 22:56
door Ramon&Ramon
dat is bij VW ook het geval,bij de duurdere types is het uurloon ook een stuk hoger!