Pagina 2 van 2

Geplaatst: 02.05.2007 - 14:08
door FrankM
@Oceanracer: is dat niet een beetje kort door de bocht? Volgens mij heeft iedere auto een gasklephuis. Een/De ETM is (toch) voornamelijk de elektronische aansturing van het gasklephuis?

Gr/F

Geplaatst: 02.05.2007 - 20:23
door Battersea
Toch lees ik hier ook regelmatig dat er een gasklephuis vervangen moet worden, met alle kosten van dien... :(

Geplaatst: 02.05.2007 - 20:27
door Frumpy
volvorider schreef:MY is dus modeljaar en het nieuwe model gaat altijd rond augustus/september in.
Is dat bij Volvo niet al in maart of april?

Geplaatst: 02.05.2007 - 21:32
door bart simpson
heb het op 8 januari al eens meegemaakt, dat kan niemand uitleggen aan een klant

Geplaatst: 02.05.2007 - 23:00
door Oceanracer
Er is hier al zoveel geschreven over de ETM, dat ik er haast :crybaby: van word. Er is 2 jaar lang (2000 en 2001) een gasklephuis van inferieure kwaliteit geleverd, en daar moet je als Volvo-rijder voor dokken. Dat is het laatste wat ik er in dit topic over ga zeggen. :)

Geplaatst: 02.05.2007 - 23:05
door marsm104
bart simpson schreef:heb het op 8 januari al eens meegemaakt, dat kan niemand uitleggen aan een klant
Remon's vader heeft 'JG' op kenteken, dat is MY02, ik heb 'JP' op kenteken, en heb een MY03. Dus juni 2002 was de 'omslag'.

Geplaatst: 02.05.2007 - 23:34
door Battersea
@Oceanracer: Dan zit jij met je BY/MY uit 2002 goed, toch? Weet ik in ieder geval dat ik geen auto uit die jaren moet aanschaffen.

Geplaatst: 03.05.2007 - 07:22
door Oceanracer
Battersea schreef:@Oceanracer: Dan zit jij met je BY/MY uit 2002 goed, toch? Weet ik in ieder geval dat ik geen auto uit die jaren moet aanschaffen.
Nope, ik had nog pech, want hoewel op papier (kenteken) bouwjaar 2002 staat vermeld, heb ik eigenlijk een overjarige uit 2001. MY 2001 dus. Alle modelen met MY 2002 hebben geen probleem meer, omdat er vanaf toen een andere ETM is toegepast.

Om nou gelijk maar geen auto met MY 2000 en 2001 aan te schaffen is misschien wat te kort door de bocht. Bij veel wagens zal de ETM namelijk al vervangen zijn, dus is het probleem ook al opgelost. Dit is heel eenvoudig op te vragen bij de garage/dealer die het onderhoud heeft uitgevoerd. Verder zijn de kosten voor vervanging tussen de € 600,00 en € 800,00 waarbij de turbo-uitvoering de duurste variant is. Als je er bij aanschaf rekening mee houdt, valt het achteraf niet tegen.

Heb ik mij toch weer weten over te halen er over te beginnen... ;)

Geplaatst: 03.05.2007 - 15:10
door Battersea
Sorry, zal je er nooit meer naar vragen... ;)