Pagina 2 van 2
Geplaatst: 06.05.2007 - 14:13
door bart simpson
Die van de XC90 is niet gelaagd, de nieuwe maar ook de oude S80 was niet gelaagd, de S60 niet, welke wel dan?
Geplaatst: 06.05.2007 - 17:56
door Battlecruiser
In het Volvo Magazine las ik ooit een ronkend verhaal over de nieuwe "glasstijl" van Volvo: de acvhterruiten van de 740 zouden van gelaagd glas zijn voorzien.
Misschien bedoelde die meneer gewoon: "hardened glass"?
Geplaatst: 07.05.2007 - 13:38
door C 30 T5
sorry :oops: je hebt gelijk ,de meeste achterruiten zijn niet gelaagd de wat oudere 740 wel, de 940 ook en dan alleen maar in de sedan uitvoering.
Geplaatst: 07.05.2007 - 15:10
door Battlecruiser
Dan had ik het toch goed gezien, want op mijn oude 740 van 1985 die ik ooit reed, stonden zowel vóór als achter exact dezelfde gegevens.
Maar waarom zou Volvo dan toch weer gestopt zijn met die gelaagde achterruiten?
Geplaatst: 08.05.2007 - 12:16
door C 30 T5
Voor voertuigen met een 3e of 5e deur zal vermoedelijk gewicht een rol spelen aders zal het een kostenplaatje zijn denk ik ?
Geplaatst: 08.05.2007 - 20:52
door Lambert
En nu even samenvatten: Ik heb een S60 met seasonline en een lifehammer, kan ik bij te waterraken er nou wel of niet uit komen?
Geplaatst: 08.05.2007 - 20:53
door bart simpson
Lambert schreef:En nu even samenvatten: Ik heb een S60 met seasonline en een lifehammer, kan ik bij te waterraken er nou wel of niet uit komen?
Je kunt met een lifehammer alleen je dak en je achterruit stukslaan, in principe kun je dus ontsnappen
Geplaatst: 08.05.2007 - 20:57
door arnoud
Via de achterruit van een S60 naar buiten? Oeh, dan moet ik maar stoppen met eten

Geplaatst: 08.05.2007 - 20:59
door Lambert
Via de achterruit van een S60 naar buiten? Oeh, dan moet ik maar stoppen met eten
haha me too! en dan met die hangbuik door die auto heenklimmen....pfff
Geplaatst: 08.05.2007 - 21:05
door bart simpson
arnoud. schreef:Via de achterruit van een S60 naar buiten? Oeh, dan moet ik maar stoppen met eten

Gaat je dat ontsnappen door de achterruit niet lukken dan heeft de montage van een lifehammer op een auto met gelaagd glas ook niet echt veel nut, je komt er daarmee echt niet uit.
Geplaatst: 08.05.2007 - 21:10
door arnoud
bart simpson schreef:arnoud. schreef:Via de achterruit van een S60 naar buiten? Oeh, dan moet ik maar stoppen met eten

Gaat dat niet lukken dan heeft de aankoop/montage van een lifehammer op een auto met gelaagd glas niet echt enig nut, je komt er daarmee niet uit.
Is er een manier om achter te komen of je inderdaad gelaagd glas hebt (behalve dus te proberen met een lifehammer?)? Ik weet dat het getinte ruiten zijn, maar gelaagd?
En daarbij, ik gok toch dat je makkelijker één van de vier zij-portieren mechanisch openkrijgt dan de achterruit er uit proberen te tikken, en daarna tussen de hoofdsteunen door naar buiten wurmen...
Heb je geen springstofladingen die je aan de binnenkant van een deur kunt plakken om die er uit te blazen bij nood? Als je er een kluis mee openkrijgt...

Geplaatst: 08.05.2007 - 21:14
door bart simpson
Er staan symbooltjes met een hamertje op je glas als het gelaagd is, ook op de kop van het glas herken je de 2 dunne "glasplaatjes" met folie ertussen.
Door de waterdruk van buitenaf op het glas in de portiersponning zal het openen niet zomaar gaan.
Geplaatst: 09.05.2007 - 08:11
door lancer
bart simpson schreef:Gaat je dat ontsnappen door de achterruit niet lukken dan heeft de montage van een lifehammer op een auto met gelaagd glas ook niet echt veel nut, je komt er daarmee echt niet uit.
Dat ben ik niet helemaal met je eens; je kunt hem altijd nog gebruiken om een ander uit zijn auto te halen.
Geplaatst: 09.05.2007 - 08:56
door bart simpson
"niet echt veel" betekend in deze nog niet "helemaal geen nut", alleen in jouw specifieke geval zit hij er voor jan met de korte achternaam
Geplaatst: 13.05.2007 - 00:36
door Fat Rat
Ik zat er net eens over te zoeken op Google, maar er is alleen iets te vinden over dat life hammers en dergelijke produkten gewoon niet werken op gelaagde ruiten. In een rapport van de verkeersveiligheidsraad wordt er gesteld dat onderzoek naar dergelijke middelen gestimuleerd moet worden.
Geplaatst: 17.05.2007 - 09:19
door sbv
Met de hoofdsteunen achter omhoog bij een S60 moet je redelijk slank zijn wil je daar doorheen komen