Pagina 2 van 3
Geplaatst: 28.06.2007 - 19:35
door NOS
BMW rijders die zo rustig rijden dat ze bijna 1 op 20 halen?? laat me niet lachen....
Geplaatst: 28.06.2007 - 22:14
door Paul
Die zijn zo aan het bumperkleven dat ze nauwelijks weerstand hebben
Geplaatst: 28.06.2007 - 22:19
door NOS
Hmmm ja, daar zit wat in!
In de slipstream verbruik je natuurlijk een stuk minder

Geplaatst: 28.06.2007 - 22:21
door Paul
Precies, daarom maken ze nu zoveel reclame dat ze zo zuinig zijn.
Geplaatst: 28.06.2007 - 23:18
door Thom
Allemaal humor...maar ff serieus: die Duitsers zijn wel 6 stappen verder op motortechnisch gebied...
Thom
Geplaatst: 28.06.2007 - 23:25
door drowel
en wat als de auto nou gechiped word... zou het vermogen dan teruglopen omdat je gemiddeld een kleiner deel van je vermogen verbruikt. (mits de rijstijl niet aangepast word op de extra pk's?)
Geplaatst: 04.07.2007 - 16:06
door samplersam
Ik heb de XC70 nu een maand, BC stond op 7,5 L / 100 km toen ik de auto in ontvangst nam.
vandaag 7,0 L / 100 km. Moet zeggen, ben een rustige rijder en zoveel als mogelijk is, op de cruise control. Rij op de GPS precies 120, dit is 127 op de teller.
Vorige wagen was een S60 2.4 / 140 pk benzine handgeschakeld, daar stond 9,1 L / 100 km op de BC.
Geplaatst: 04.07.2007 - 16:13
door Paul
En dat is de D5 165pk zonder roetfilter?
Geplaatst: 04.07.2007 - 16:25
door samplersam
De D5 geartronic met 163 PK inclusief Retrofit Roetfilter sinds een half jaar gemonteerd met de Volvo dealer actie.
Geplaatst: 04.07.2007 - 18:27
door Paul
Nou bij ons staat hij nu na 18.000km op 8.9l/100km (niet echt zuinig)
Geplaatst: 04.07.2007 - 21:28
door toinev70
Bij mij nu op 8,7/100 km en dat na de chiptuning. Voorheen stond hij op 10,9. Ik rij redelijk veel kleine stukken.
Geplaatst: 05.07.2007 - 08:03
door J.Spitters
Die van mij staat op een nette 7,7 /100km. Veel lange stukken, maar wel snel.... en snel optrekken blijft zo leuk....

Geplaatst: 09.05.2010 - 11:05
door abbabak1
Na 1000 km in mijn D5 MY2004 163pk zit ik op 6,6 waarvan 700km rijksweg 120-160...wel een handbak en de helft op CC.
Geplaatst: 10.05.2010 - 20:34
door hanswim
ik zit na zo'n 1000km op 7,5 met mijn D5 185pk , met redelijk veel korte ritjes
Geplaatst: 10.05.2010 - 20:44
door Paul
Wat een oud topic zeg... auto is inmiddels verkocht!
Geplaatst: 21.05.2010 - 16:00
door jeroen cc70
Klopt, maar wel nog steeds relevant. Vooral leuk die stigma's over BMW rijders.... Ik rij prive/gezinsauto de XC70 D5 163 pk Geartronic en vind dat het een fijne, comfortabele auto is, maar zuinig? Alles behalve. Mijn zakelijke/dagelijkse auto is een BMW 525D (MJ 2008) automaat (zes cilinder 3.0/200 pk, chip 245 pk). Met de BMW rijd ik vaak wel wat harder omdat de auto daartoe nu eenmaal uitnodigt, lagere toeren, meer koppel en pk, stiller (dus niet bumperkleven, dat is heel wat anders) Gem. Volvo, ong. 8 ltr, BMW 6.5. Oke, geen 4x4, betere aero, maar denk dat ook zeker de BMW motoren een stuk verder zijn qua ontwikkeling dan de D5 van Volvo. (ik heb dan wel een oude D5 met de oude 5 traps Geartronic.
Geplaatst: 27.05.2010 - 14:39
door Dieselross
Ben schreef:Mijn 163 pk D5 houdt het al een hele tijd op 6.8L/100km.
Dat geeft de mijne ook aan maar km / liters kom ik uit op 1:13.
Geplaatst: 27.05.2010 - 16:54
door Max
Mijn 198 pk D5:
- volgens de bc 6,2L/100km
- als ik het nareken bij het tanken is het meestal 1:13,5/1:14 en incidenteel 1:15
Geplaatst: 27.05.2010 - 21:41
door sbv
hmm ben blij als ik 1:12 haal. Berekend bij het tanken
185Pk D5 Girltronic
Geplaatst: 27.05.2010 - 22:43
door Dieselross
In ieder geval is elke verstookte liter het dubbel en dwars waard :onfire: