Pagina 2 van 5

Geplaatst: 13.09.2007 - 23:19
door rieeeees
Hai,

Ik heb een Seat Ibiza SDI op dit moment (ik wacht op mijn C30). Voor de mensen die niet weten waar de S voor staat in SDI;

S-L-O-O-M.

Werkelijk een ramp. Retetraag, maakt een herrie van hier tot gunter bij 140 km/h.

Enfin, een keer voor de grap v-power getankt. Wist niks van v-power af, vond het wel lachen, ff Ferrari brandstof tanken.

Ik reed met mijn vriendin ergens en toen vroeg ze of de auto stiller was! En ik begon erop te letten en inderdaad. Vooral in de ochtend bij een koude start was het enorm te merken. En het prachtige begon toen ik merkte dat de koppel opeens totaal anders voelde. Ik kon relatief hard wegtrekken bij het stoplicht wat daarvoor toch echt anders was.

Heb inmiddels 20k op v-power gereden en ben af en toe teruggegaan en je merkt het dan meteen. Het voelt alsof een klem van je auto valt.

Ik raad mensen aan op diesel te rijden voor een tijdje. Daarna v-power voor een lange tijd en dan een weekje weer diesel...en dan weer terug...

een openbaring..echt apart. Ik ben ook echt nieuwsgierig of ik het in de C30 ook zo goed zal merken.

Geplaatst: 14.09.2007 - 14:21
door Leon!!
Ik heb een seat TDI gehad (2x zelfs) deze reed feller op normale diesel dan v power diesel. En nog lekkerder reed die met franse of duitse (normale) diesel

Geplaatst: 29.10.2007 - 19:18
door D-J
Ik moet zeggen dat ik het prijsverschil dermate vind dat ik niet snel V-power ed. zal tanken.
Wat is eigenlijk allemaal toegevoegd aan V-power?

Geplaatst: 07.11.2007 - 00:43
door rieeeees
Heb nu een precies acht dagen de C30. Heb inmiddels 2800 km op de teller staan en ik ben erg tevreden.

Heb de auto met een volle tank gekregen en heb daarna nog enkele malen regulier diesel getankt.

Heb daarna uit nieuwsgierigheid toch weer even V-Power diesel getankt voor het verschil. En wederom merk ik het verschil. De auto is NOG stiller. Hij is al stil, maar bij 160 hoorde je hem toch echt goed en dat valt nu reuze mee. Tevens accelereert de C30 ook nog eens sneller, hij reageert wat feller.

Kortom, V-Power heeft mijn inziens weer laten zien dat het zijn voordelen heeft.

Geplaatst: 04.04.2008 - 22:49
door Oceanracer
Laatste keer maar weer eens V-Power getankt:

Afgelopen kilometers: 605
Aantal getankte liters: 53
Benzineverbruik: op 11,4

Ik moet zeggen: Dat vind ik zuinig...

Geplaatst: 05.04.2008 - 09:15
door nordicman
Shell is het roerend met je eens denk ik.

Geplaatst: 05.04.2008 - 09:22
door Lambert
Ik tank alleen nog maar Vpower, de auto is zuiniger en de souplesse neemt absoluut toe...

Geplaatst: 05.04.2008 - 10:17
door Paul
Als de dieselprijs weer rond 1 euro ligt ga ik het wel proberen :-)

Geplaatst: 07.04.2008 - 18:01
door kmser
Alle premium diesels zijn ongeveer hetzelfde, maar de meerprijs kan je recupereren door een lager verbruik.

Geplaatst: 07.04.2008 - 20:26
door gevanje
kmser schreef:Alle premium diesels zijn ongeveer hetzelfde, maar de meerprijs kan je recupereren door een lager verbruik.
Was bij mij niet merkbaar. De auto reed echter wel heerlijk, maar dit kan ook het zogenaamde placebo effect zijn.

Geplaatst: 08.04.2008 - 08:19
door trompetje
De premium diesels (iig Shell V-power)) zijn met name ontstaan door de milieueisen (zwavelgehaltes etc) en motoren schoner te houden, niet speciaal om zuiniger te zijn......
Shell V-power Diesel benefits

Geplaatst: 14.07.2008 - 12:30
door rsnhakan
Wıj krıjgen volgende maand ons nıeuwe auto, mıjn vraag ıs: wat moeten wıj tanken? V-power dıesel of "normale dıesel" ? Het gaat om een V50 2.0D. Ik moet mıjn vader ook kunnen overtuıgen dat het nut heeft...

Geplaatst: 14.07.2008 - 18:53
door Lambert
dan zou ik eerst even op normaal gaan rijden en dan dan Vpower uitproberen... dan merk je het verschil goed...

Geplaatst: 14.07.2008 - 19:03
door rsnhakan
Denk je dat de leasemaatschappıj hıer ıets van zegt? Want V-power kost wel wat meer..

Geplaatst: 14.07.2008 - 19:50
door Lambert
Denk je dat de leasemaatschappıj hıer ıets van zegt? Want V-power kost wel wat meer..
Ik neem aan dat je zelf de brandstofkosten afrekent... ?

Geplaatst: 14.07.2008 - 20:15
door bart simpson
leasemaatschappijen belasten een "brandstofvoorschot" door, er vind altijd een eindafrekening plaats

Geplaatst: 14.07.2008 - 20:56
door V480-S60
Ik heb het een aantal keren getankt in de V40 1.9D. Ik was niets, niemandal zuiniger. Dus daarvoor hoef je het niet te doen.
Ik weet van andere fora dat het niet meer mag van sommige Leasemaatschappijen.

Geplaatst: 14.07.2008 - 21:04
door bart simpson
V480-S60 schreef:Ik heb het een aantal keren getankt in de V40 1.9D. Ik was niets, niemandal zuiniger. Dus daarvoor hoef je het niet te doen.
Ik weet van andere fora dat het niet meer mag van sommige Leasemaatschappijen.
zolang je zelf de feitelijkw brandstofkosten moet betalen bij de eindafrekening is dat niet iets dat zij bepalen

Geplaatst: 14.07.2008 - 21:55
door PeeJay
bart simpson schreef: zolang je zelf de feitelijke brandstofkosten moet betalen bij de eindafrekening is dat niet iets dat zij bepalen
Dat is dus vaak niet het geval. Meestal is een leaseauto inclusief brandstof.
Wij mogen geen V-Power of een soortgelijke brandstof tanken.

Geplaatst: 14.07.2008 - 23:36
door VolvoKramer
Wij mogen het ook niet tanken. Leasemaatschappij heeft hier strenge regels op en vervolgens ook je werkgever want die krijgt ze uiteindelijk doorbelast.

Ik heb het in het begin van de komst van dit soort brandstoffen wel ooit eens gedaan maar merkte ook geen verschil in rijgedrag. Zal wel aan mijn auto liggen 8)