BMW wil Volvo kopen !?

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gertje83
2nd Gear member
Contacteer:

Dacht dat de 340 ook rwd had....of zit ik er nu even naast? Ach, op dit moment is het Ford en we zien dat de motoren en de platforms meteen worden uitgewisseld. Met het onderstel van een focus, en dus ook van de s40/v50/c30, is weinig mis. Qua motoren weet ik het niet, maar ik denk dat je een overname door BMW niet veel anders moet zien. En BMW zie ik toch als een merk dat ook met gemak 3 ton aan kan, dus op dat vlak vind ik het zo slecht nog niet. En RWD, kunnen we eindelijk weer driften :-D

En qua veiligheid, ze hebben tegenwoordig zo veel lectronische hulpmiddelen waar ze de autosport al mee kapot maken, en in een wagen voor de openbare weg hebben ze nog meer van dat soort zaken. En die komen de veiligheid dan wel ten goede.
V480-S60
Geartronic member

menjo schreef:
Ik verlang soms echt wel terug naar RWD want daarin heb ik leren rijden.! (BMW 320i uit 1985)
Voor de mensen die zo graag willen dat een Volvo net een BMW wordt is toch al een prima oplossing? BMW kopen. Zal wel te duur en te karig zijn... maar dat wordt een Volvo onder BMW ook, want de ontwikkelingskosten gaan dan gewoon omhoog.
Nee, ik zou nooit een BMW kopen. Ik heb er in leren rijden en dat was dat. Maar één kopen nee dank je! Er rijden te veel foute figuren in de auto's van de prijsklasse die ik mij wil veroorloven voor een auto.

En dat onderstel van de Focus bij de C30, S40, V50 en C70 is natuurlijk een goed onderstel maar dat van de vorige Focus was toch wat smeuïger/lekkerder.
Maar vooral qua motortechniek en finetuning van het onderstel bij de grotere wagens S60, V70 en S80 zal BMW meer voor VOLVO kunnen betekenen dan Ford.

Maar ik weet nog steeds niet of ik moet juichen of huilen. En dat meen ik echt.
Time will tell.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
MDA
5th Gear member

Veiligheid... volvo... BMW... Filmpje!

V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
menjo
7th Gear member

Een platform is heel wat anders als een onderstel, dan heb je het meer over bodemplaat, bekabeling en ventilatie/airco en dat soort dingen. Een S40/V50 deelt bij mijn weten geen enkel onderdeel van de wielophanging met een Focus. Een S40 rijdt ook heel anders dan een Focus.
Sander van Buiten
2nd Gear member

menjo schreef:RWD? Dat betekent dan toch meteen het einde van alles waar Volvo voor staat? Onveiliger weggedrag en de motoren in de lengterichting.
Eh, je bedoelt zoiets als mijn 264??? :lol:
Volvo S60 2.4 2001, 116.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
menjo
7th Gear member

Sander van Buiten schreef:
menjo schreef:RWD? Dat betekent dan toch meteen het einde van alles waar Volvo voor staat? Onveiliger weggedrag en de motoren in de lengterichting.
Eh, je bedoelt zoiets als mijn 264??? :lol:
Inderdaad, of denk je dat die veiliger is dan een huidige S80?
plim
4th Gear member

MDA schreef:Veiligheid... volvo... BMW... Filmpje!

.... there would be NO survivors ....volgens Tiff Needel.

en als je zelf kijkt geloof je dat ook meteen. Maar bij de BMW staat de motor nog wel min of meer op de originele plaats.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
german
2nd Gear member

Oceanracer schreef:De wegligging van een BMW, de uitstraling van een Volvo und die Deutsche Grundlichkeit: Ik kan niet wachten!
Ik sluit me hier helemaal bij aan!
Misschien ooit een S60 R6 met RWD :D
Volvo S60 T5
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Huhh... de wereld op zijn op zijn kop!

FWD is vooral gemaakt omdat het goedkoper is. Dit is een fout die Volvo nooit had moeten maken. Dat moet ik BMW wel mee geven, zijn hebben onverkort aan dit concept vastgehouden.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gast

Ben schreef:Afbeelding

BMW seriously considered launching a takeover bid for Volvo earlier this year, Autocar can reveal.
Morgen nog!?
Ik ben die Ford (en andere Italiaanse troep) onderdelen wel zo zat, wat een bagger wordt er tegenwoordig op een Volvo gemonteerd.
Goed plan.

Volvo-rijders zijn geen BMW-rijders en omgekeerd.
Totaal verschillend publiek. Even mijn zwager ingedachten.........klopt! :P
Geppekop
4th Gear member

german schreef:
Oceanracer schreef:De wegligging van een BMW, de uitstraling van een Volvo und die Deutsche Grundlichkeit: Ik kan niet wachten!
Ik sluit me hier helemaal bij aan!
Misschien ooit een S60 R6 met RWD :D
En de prijs van de BMW.
:(

Volvo's worden dan wellicht helemaal niet meer betaalbaar.
S80 2.5T, (Black is Beautifull) Black Sapphire, Automaat, Exclusive, Mobility-Line
THE VOLVO WAY OF DRIVE
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11551

:black: :infinity:

Gast

Geppekop schreef:En de prijs van de BMW.
:(

Volvo's worden dan wellicht helemaal niet meer betaalbaar.
Nee, een Volvo is nu al goedkoop? :?
Let maar op wat de nieuwe V70 gaat kosten.
Thom
5th Gear member

Graag...want:

- achterwielaandrijving keert misschien terug;
- superieure motoren, eindelijk een zescilinder diesel;
- BMW is financieel nogal wat 'gezonder' dan Ford, lijkt me zeer gunstig voor de stabiliteit van Volvo.

Thom
v700r
5th Gear member

Thom schreef:Graag...want:

- superieure motoren, eindelijk een zescilinder diesel;

Thom

Hoezo, die was er allang!!
Groeten van Frans.
v700r
5th Gear member

Ik vind dit wel leuk, de mensen die altijd het hardst ageren tegen BMW kunnen nu niet wachten want BMW is gewéldig. Hebben beslist ook een petje.
Groeten van Frans.
945i
8th Gear member

v700r schreef:Ik vind dit wel leuk, de mensen die altijd het hardst ageren tegen BMW kunnen nu niet wachten want BMW is gewéldig. Hebben beslist ook een petje.
Ze maken ook één van de, zo niet dé beste auto's.

Dat er na de 2e of 3e eigenaar soms een verkeerd type in komt te zitten , tja.. dat maakt de kwaliteit van de auto annzich niet slechter.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
german
2nd Gear member

v700r schreef:Ik vind dit wel leuk, de mensen die altijd het hardst ageren tegen BMW kunnen nu niet wachten want BMW is gewéldig. Hebben beslist ook een petje.
Ik vind dat hier wel erg makkelijk conclusies worden getrokken over welke personen in bepaalde 2e hands auto's rijden. Ik ben dit al in meerdere topics tegen gekomen en ik maak hier bezwaar tegen. Dat iemand bijvoorbeeld in een Golf rijdt en een petje draagt, maakt hem nog niet tot uitschot o.i.d. Ik wil niemand met deze opmerking persoonlijk aanvallen, maar ik ben dit soort insinuaties al vaker tegen gekomen en ik vind dat op z'n minst "niet netjes".
Volvo S60 T5
wimwerf
2nd Gear member

AlexV70 schreef:
Ben schreef:Afbeelding

BMW seriously considered launching a takeover bid for Volvo earlier this year, Autocar can reveal.
Morgen nog!?
Ik ben die Ford (en andere Italiaanse troep) onderdelen wel zo zat, wat een bagger wordt er tegenwoordig op een Volvo gemonteerd.
Goed plan.

Volvo-rijders zijn geen BMW-rijders en omgekeerd.
Totaal verschillend publiek. Even mijn zwager ingedachten.........klopt! :P
Ik heb anders niet zo'n probleem met mn ford en zn onderdelen...misschien ligt dat wel aan Volvo zelf
Oceanracer
Geartronic member

German,

Voor zover ik kan nagaan, wordt hier niemand voor uitschot uitgemaakt. Dat zijn jouw woorden. Een ieder, rijk of arm, blank of zwart, klein of groot, zal graag een goede auto rijden passend bij zijn eigen budget. De keuze wat voor merk en model hier bij past, maakt hij/zij over het algemeen zelf. Zo kun je voor het geld van een Golf III GTI ook een S70 kopen. Bepaalde types kiezen dan voor de Golf, waar anderen voor de S70 kiezen. Zo gaat dit ook op bij BMW en nieuwere Volvo modellen. Daar is ook helemaal niets mis mee. Dat er in een BMW of Golf IV misschien meer personen met een kortgeschoren kop met oorbel in en petje op, is het zelfde vooroordeel dat in de 850-series vaak personen zitten met lang haar, geitenwollensokken, sandalen en een spencer dragen. Bij een merk hoort een imago. Het merk kiest hiermee zijn afnemers. Ondanks dat ik een BMW bijzonder goed vind rijden en vooral van binnen fraai vind afgewerkt, zou ik zelf geen BMW aanschaffen. Vandaar mijn opmerking dat ik graag de kwaliteit, afwerking en rij-eigenschappen van een BMW zou willen, met het imago van een Volvo. In mijn ogen helemaal niets mis mee.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
v700r
5th Gear member

Uitschot?? Deze term is nergens gebruikt.
Groeten van Frans.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”