Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20.05.2007 - 09:35
door Ben
Ramon&Ramon zitten in Utrecht

Geplaatst: 20.05.2007 - 10:30
door joost
Goed gedaan! Welkom bij de club.

Joost.

Geplaatst: 20.05.2007 - 12:32
door 440GL
een highway uitvoering. (actiemodel)

dwz meegespoten bumpers en spiegels, kaartentassen aan de rugleuning en zwarte striping

mooie auto.

Geplaatst: 20.05.2007 - 14:07
door gertsan
Ik heb ook hiervoor een 460 gehad wel een uit 1994. Deze reed... uhhh... rijdt nog perfect (schoonouders). Alleen eens een kapotte dynamo gehad en daardoor een lege accu. Voor de rest standaard onderhoud. Voor 6-7 jaar vind ik dat weinig problemen.

Geplaatst: 21.05.2007 - 22:24
door mightyspawn
dynamo samen met de waterpomp behoren ook tot de slijtende onderdelen die je iedere 160~170.000 km moet vervangen. Daar heeft ieder blok last van. De een wat eerder de ander wat later.

Geplaatst: 22.05.2007 - 22:48
door Kanaleneiland_zuid
zo blijf ik dingen bij leren. :) het duurt nog een tijdje, maar dan weet ik ook iets van volvo's...

nu rijd ik er nog heel nerveus in... heb hem net opgehaald. rete spannend man, dat eerste stukje echt doorrijden... (proefrit was maar kwartiertje oid) ik luister naar ALLES

Geplaatst: 30.05.2007 - 18:17
door Headlong
Kanaleneiland_zuid schreef:bedankt Stefan! Hoe oud is jouw 440?

...
nog 2 vragen:

Hoeveel km kan zo'n Renault 1.7 motor normaal ongeveer lopen? (150.000 tot 200.000 las ik ergens...)

....
Heb zelf meerdere Renault modellen gehad met de 1.7 motor en met die blokken is ook gewoon 300.000 km te halen.
De carburateurvoet is ook bij Renault een gevoelig item, maar bij goed en regelmatig onderhoud zijn ze niet minder betrouwbaar dan elk ander blok.

Geplaatst: 30.05.2007 - 18:31
door hvdmountain
Kanaleneiland_zuid schreef:zo blijf ik dingen bij leren. :) het duurt nog een tijdje, maar dan weet ik ook iets van volvo's...

nu rijd ik er nog heel nerveus in... heb hem net opgehaald. rete spannend man, dat eerste stukje echt doorrijden... (proefrit was maar kwartiertje oid) ik luister naar ALLES
Tot je meer weet dan een gemiddelde volvo-monteur en de monteur verteld wat er moet gebeuren ;)

500 :)

Geplaatst: 04.06.2007 - 11:55
door Kanaleneiland_zuid
500 km

De eerste 500 km zitten erop. De accu is vervangen, die was gewoon op, dat had de verkoper wel even kunnen melden.... ei***. Verder lekte hij veel olie, maar dat lijkt vooralsnog slechts de carterplug geweest te zijn. Niet ernstigs dus.

Hij rijdt heerlijk, behalve als ik op de motor rem. Zeker in de 1e of 2e versnelling begint ie dan onder de 2500-2000 toeren flink te hikken, hakkelen en stoten... En stationair loopt ie ook niet helemaal lekker. Ik ben er (nog?) niet aan toe om zelf met een magnetische dopsleutel onder de klep te duiken om de stappenmotorlos te maken en te reinigen en de bypass van de gasklep schoon te maken... twee dingen waarvan ik gelezen heb dat die deze problemen kunnen geven.

Misschien koudwatervrees? Echt technisch ben ik nooit geweest en dit is mijn eerste auto... ik ben bang dat ik dingen verkeerd terugschroef en daarmee iets stuk maak. :lol:

Verder wil ik de banden vervangen voordat ik er in de zomer mee op vakantie ga, maar dat wist ik toen ik hem kocht. Al met al ben ik tot nu toe zeker niet ontevreden.

Geplaatst: 04.06.2007 - 12:00
door Kanaleneiland_zuid
440GL schreef:Wanneer je grote stukken wilt rijden, ga dan voor een goede, dealer onderhouden volvo. waarom een dealer onderhouden volvo? tussen olie en olie zit een verschil, de dealer gebruikt topkwaliteit olie, en bij een dealeronderhouden auto heeft die topkwaliteit er altijd ingezeten. gooi je bij een auto waar een mindere kwaliteit olie in heeft gezeten topkwaliteit in, dan kunnen er serieuze problemen optreden.
dit geldt eigenlijk voor alle delen die een merkdealer gebruikt tov een niet-merkdealer.
En hoe kom ik erachter wat er nu in zit? Tot 3 jaar geleden dealer onderhouden... daarna... joost mag het weten... (wel dezelfde eigenaar trouwens). En wat ga ik erin gooien? Synthetisch / half-synthetisch / mineraal?

Kijk ook eens bij de motorolie poll.

Re: 500 :)

Geplaatst: 04.06.2007 - 16:06
door 440GL
Kanaleneiland_zuid schreef: En stationair loopt ie ook niet helemaal lekker. Ik ben er (nog?) niet aan toe om zelf met een magnetische dopsleutel onder de klep te duiken om de stappenmotorlos te maken en te reinigen en de bypass van de gasklep schoon te maken... twee dingen waarvan ik gelezen heb dat die deze problemen kunnen geven.
jij hebt geen stappenmotor of bypass van de gasklep. jij hebt een carburateur en alles wat je nu aanhaalt zijn zaken die van toepassing zijn op injectieuitvoeringen.

wat jouw probleem wellicht zou kunnen oplossen is het schoon (laten) maken van de carburateur.

Re: 500 :)

Geplaatst: 04.06.2007 - 16:53
door Headlong
440GL schreef:
Kanaleneiland_zuid schreef: En stationair loopt ie ook niet helemaal lekker. Ik ben er (nog?) niet aan toe om zelf met een magnetische dopsleutel onder de klep te duiken om de stappenmotorlos te maken en te reinigen en de bypass van de gasklep schoon te maken... twee dingen waarvan ik gelezen heb dat die deze problemen kunnen geven.
jij hebt geen stappenmotor of bypass van de gasklep. jij hebt een carburateur en alles wat je nu aanhaalt zijn zaken die van toepassing zijn op injectieuitvoeringen.

wat jouw probleem wellicht zou kunnen oplossen is het schoon (laten) maken van de carburateur.
Vlotternaaldjes + vlotterkamers wil ook nog wel eens helpen...

Re: 500 :)

Geplaatst: 04.06.2007 - 17:17
door Kanaleneiland_zuid
440GL schreef: jij hebt geen stappenmotor of bypass van de gasklep. jij hebt een carburateur en alles wat je nu aanhaalt zijn zaken die van toepassing zijn op injectieuitvoeringen.
haha, ik snap er blijkbaar voorlopig nog helemaal niets van. :D

ik heb vanmiddag weer eens onder de kap gekeken en de motor begint een beetje te zweten... hij was gortdroog, maar nu begint ie op verschillende plekken bovenop wat te olie uit te zweten. ik zou blij zijn als er even iemand naar heeft gekeken die er echt verstand van heeft...

Geplaatst: 05.06.2007 - 18:51
door mightyspawn
zwetende blokken is normaal bij die leeftijd, als je een 2ehandsje koopt die helemaal schoon is. Kun je er donder op zijn dat er stront aan de knikker zit. Hoort nu eenmaal. Zolang er geen olie langs het blok op de grond drupt is alles prima.

Geplaatst: 05.06.2007 - 19:13
door AndorabLe
Een gebruikte auto met een motorblok dat net schoon is gemaakt, wekt bij mij niet veel vertrouwen. Als de motor goed is, is het helemaal niet nodig om het schoon te maken.

En ja, ik weet ook dat er een verschil is tussen lekken en zweten.