S80 besteld

Peter Uithoorn
1st Gear member

Hoi Peter,

Waarschijnlijk heb ik de auto dan idd eerder. Ik heb de type velg (Regor) ook eerder gehad onder diverse Volvo's, maar ben er nog niet op uitgekeken. Dit blijf ik toch wel de mooie velg vinden. De extra's op de Summum spraken mij erg aan. Vooral adaptieve bi-xenon en electrische stoelbediening met geheugen zijn voor mij prettige extra's. Wel jammer dat er ook op de Summum nog wel wat extra's nodig zijn, zoals Sovereign leder ivm de enorm grote vlakken nepleer op de standaard bekleding. Ook de standaard audio is niet van grote klasse, dus ook ik heb de upgrade naar High Performance genomen. Ik wilde eigenlijk Dynaudio hebben (ben een gepassioneerde beluisteraar), maar dit werd afgeraden door de dealer ivm met het nauwelijks hoorbare verschil tov de HP audio. Ik plaats nog wel een berichtje met de eerste bevindingen als ik de auto heb. :lol:
Nu: Volvo S80 2.4 170pk (2001) en een Sorento (2005)
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Peter Uithoorn schreef:ivm de enorm grote vlakken nepleer op de standaard bekleding.
:? nepleer?
Peter Uithoorn
1st Gear member

Het verbaasde mij ook ja. Alleen het centrale zitgedeelte is van echt leer. De overige stukken bekleding bij de standaard lederen bekleding zijn van kunstleder. Hierdoor oogt het allemaal minder mooi. Ook lijkt het mij in de zomer niet echt prettig zitten. Vandaar dat je eigenlijk wel Sovereign leder moet kiezen om mooi leder in de auto te hebben. Je kunt natuurlijk ook gaan voor het geventileerde leer, maar dat vind ik ivm de gaatjes in het zitgedeelte minder praktisch.
Had: Audi A6 2.7 TDI (2008), Volvo XC 90 (2006) en verder Volvo S60, V70, S80, V40, Saab 9-5, 9-3, 9-3 Cabrio etc., etc.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

alle contactdelen zijn van leer, wel zijn het verschillende structuren.
Volvo for life
Peter Uithoorn
1st Gear member

Ik zag het bij de dealer hangen en kwam er toen achter dat het deel dat om het centrale zitgedeelte idd van leer is, maar de rest toch echt van kunststof. Je kunt dit ook aan de rug van het staaltje zien. Dit is bij het kunstleer daadwerkelijk van kunststof. :(

wel jammer, want hiermee doet Volvo tov de standaard lederen bekleding een grote stap terug. Enfin, gelukkig zag ik het nog op tijd en heb ik toen de Sovereign gekozen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De zijkanten van de zittingen en de achterkanten van je voorstoelen zijn van kunstleer (bij een Jaguar, Mercedes of BMW ook) alle contactdelen zijn van echt leer.
Volvo for life
Peter Uithoorn
1st Gear member

Klopt precies, alleen lopen de wangen van de stoel erg naar binnen en is het gebruikte materiaal niet echt mooi. Op zich niet erg want ik krijg het er toch niet in. :-)

Verder is het natuurlijk een fantastische auto. Ik kan ook bijna niet wachten en hoop dat de Volvo snel voor de deur staat!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Bij Souvereign hide zit er mooier kunststof... :wink:
Volvo for life
mindbrother
2nd Gear member

Goh, raar dat de stoelen grotendeels kunstleer zijn. Ik heb de brochure er nog eens op nageslagen en ook de officiële site nagelezen, maar uit nergens blijkt dat er kunstleer wordt gebruikt. Ik ben niet technisch, maar zou het niet zo kunnen zijn dat het leer aan de achterzijde is voorzien van kunststof, als een speciaal procedé? Ik zal bij mijn dealer er ook eens naar vragen, je kunt je bijna niet voorstellen dat men dusdanig heeft ingeboet aan kwaliteit.
Volvo V60 T3 R-design (MY2013)
mindbrother
2nd Gear member

Peter Uithoorn schreef:Hoi Peter,
Ook de standaard audio is niet van grote klasse, dus ook ik heb de upgrade naar High Performance genomen. Ik wilde eigenlijk Dynaudio hebben (ben een gepassioneerde beluisteraar), maar dit werd afgeraden door de dealer ivm met het nauwelijks hoorbare verschil tov de HP audio.
In mijn V70 heb ik de Dynaudio met de HU850 installatie, klinkt mooi en zuiver, maar het bas-geluid is niet zo fraai, ook niet met de subwoofer erbij. De HU850 zonder Dynaudio maar met gewone High Performance audio is in de V70 diep triest: bedompt geluid en ook matige bas-klanken. Daarentegen heeft voorganger HU803 een waanzinnig goed geluid, vooral in het lage tonen bereik. De HU850 is in mijn ogen de schuldige: bepaalde bas-frequenties lijken versterkt te worden, terwijl andere bas-frequenties sterk onderdrukt worden. En tussen het laag en het midden-tonen bereik lijkt ook een bepaalde frequentie-band onderdrukt te worden. Ik heb cd's getest die in deze kritische gebieden klanken hebben zitten, nou, die zijn bijna niet te horen op de HU850, ongeacht de High Performance of Dynaudio speakers/versterker. Daarentegen klonken ze op de HU803 wel goed.
De S80 High Performance audio vond ik bij de testrit (heb 6 verschillende cd's beluisterd) vrij behoorlijk klinken. Kwam redelijk in de buurt van mijn HU850 met Dynaudio in de V70, maar dan zonder Dolby Prologic. Heb in een nieuwe S80 Executive ook de Premium Dynaudio met één van mijn cd's beluisterd, die klonk netjes maar stak nou niet erg met kop en schouders boven de High Performance installatie uit die ik hoorde in de testrit wagen. Maar wederom, in de bas-tonen merkte ik dat een kritische cd, die altijd goed heeft geklonken in mijn eerste V70 (HU803 met High Performance), ook in de S80 tijdens de testrit niet helemaal vlekkeloos klonk. Gelukkig heeft de S80 een meerbands equalizer waarmee het geluidsbeeld redelijk naar smaak is bij te sturen. Dus een acceptabel niveau is wel te vinden, maar perfect is het zeker nog niet.
Peter Uithoorn
1st Gear member

Ik heb in de showroom auto (tot mijn schaamte moet ik bekennen geen tijd voor een echte proefrit te hebben gehad) heb ik met de High performance zitten spelen. Viel mij ook op dat het wel minder goed is als de HU-803 die ik ook eerder heb gehad. Ik heb natuurlijk niet heel uitgebreid kunnen luisteren, maar vond het wel acceptabel. Het is natuurlijk geen Harman Kardon uit de Saab eerste generatie, maar daar kan dan ook niks aan tippen. Ik hoop dat ik er plezier van zal hebben en afgaande op je verhaal zal dat ook wel lukken denk ik. Bedankt in elk geval voor de goede uitleg!
Plaats reactie

Terug naar “S80”