Pagina 2 van 3
Geplaatst: 21.05.2007 - 20:08
door Ludo
Edgar schreef: een Freibrief... ik weet niet precies meer hoe je het schrijft of hoe het heet :oops:
fahrzeugbrief.

Import /schade auto
Geplaatst: 21.05.2007 - 20:14
door Henk
Er zijn wel mensen die juist voor een oudere auto met "nieuw kenteken" gaan
ik kan meerdere mensen met dergelijke "kentekens"
( ikzelf zou het trouwens niet doen!!)
Maar ja zoveel mensen zoveel wensen?
Er zal ook voor dergelijke wagens wel een "markt" zijn, anders worden ze echt niet naar nederland gehaald,
O,ja wat aftrappen betreft!!
Ook demo's hebben behoorlijk te lijden tijdens proefritten!!
in hoeverre is de eerlijkheid van een verkoper om bij de onderhandelingen
kenbaar te maken dat het om een "import" / "schade" auto gaat !!
En hoe sterk sta je om bij het afleveren ( en betaald hebben)
de conclusie moet trekken dat
je een auto met "nieuw " kenteken krijgt? (copy deel-3 kwijt gaat helaas /gelukkig niet meer op)welke smoes is er nu?
verkoper heeft vast wel een "smoesje "klaar, ook een Volvo -verkoper??
Je moet eens bij de onderhandelingen naar het kenteken bewijs vragen,
heb ik al meerdere keren gedaan liggen (bijna)allemaal in de "kluis" !! toeval?
Ik moet echter toegeven dat bij een eerlijke (volvo)dealer de kans nihil moet zijn om dergelijke (mis) kopen te kunnen doen!!
Tenslotte ook een nieuwe auto kan al een schade-bak zijn !!
ook tijdens transport /opslag gaat er wel eens iets (goed) mis ?
Ik blijf het allemaal een beetje moeilijk vinden, zal een verkoper eerlijk vertellen als je nieuwe auto (transport)
schade heeft opgelopen ??
ik denk dat je deze verkopers op 1-hand kan tellen !!
Al met al ben ik eigenlijk best wel heel erg wantrouwig, :oops: :oops: ik zit me te bedenken dat juist die verkopers me zo wantrouwig maken! :roll:
eerlijkheid duurt toch het langst
Henk.
Geplaatst: 22.05.2007 - 12:24
door BG_V50
Wat een discussie;
elke V50 wordt als ie bij de dealer komt aan de PC gehangen, de data uit de wagen wordt ingelezen en opgeslaan.
Vraag die dealer om die wagen eens aan te koppelen, ben er zeker van dat onmiddellijk de gereden kilometers, inclusief alle mankementen ooit opgeroepen kunnen worden.
Heb dat trouwens zelf gezien met mijn wagen.
Geplaatst: 22.05.2007 - 12:51
door Oceanracer
En als die wagen nou nog nooit een garage van binnen heeft gezien, zoals heel gebruikelijk is in verhuur-land?
Geplaatst: 22.05.2007 - 12:54
door hartev
BG_V50,
Precies, uiteraard blijft het een persoonlijke keus of je wel of niet een geimporteerde auto aanschaft. Een niet geimporteerde auto kan ook van alles mee gebeurt zijn die kan ook afgeragd zijn en dat soort gegevens is nergens op te vragen.
Per slot van rekening heb ik mijn Volvo V50 gekocht met nog 2 jaar fabrieksgarantie
Geplaatst: 22.05.2007 - 12:55
door Aantje
Alle kentekens van auto's liggen bij dealers in de kluis. Gek heh.... Via de rdw
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx kan je de kentekengegevens van auto's opvragen. BPM bedrag motorvariant maar ook de datum van invoer of 2e tenaamstelling daarnaast ook de eerste tenaamstelling, de datum waarop de auto voor het eerst is gaan rijden op deze aardbol. Je kan het zelf dus al voor een heel groot deel doen. Kentekens in de kluis is puur uit veiligheidsoverwegingen gedaan. Je zou maar net iemand tegen komen die deel 3 meepakt, naar het postkantoor gaat en de auto op zijn naam stelt. Wat wou je dan doen als dealer??? De auto is dan volgens de wet van degene op wiens naam die auto staat. Komtie even die auto halen, daar ben je blij mee.
Terugkomend op die auto's, Die komen vaak uit frankrijk of duitsland. Meestal zijn het 1.6 diesels. Die worden hier verkocht omdat de markt er daar niet voor is. Dieselen is in frankrijk namelijk veel duurder dan dat het in Nederland is. Daarom koopt de Nederlandse Importeur daar graag V50-ers op die van het Volvo personeel in frankrijk of duitsland zijn geweest. Zijn prima auto's en er is dus niets mis mee.
En als je het dan over EX-Rentals wilt hebben, moetje bij de dealer vragen om een S40 1.8 of 2.4 140pk Aut. edition II met leder en navigatie. Kleuren grijs, zwart of zilver. Europcar heeft namelijk een hald jaar een hoop van dat soort auto's gehad en de dealers mogen ze nu weer verkopen.
Geplaatst: 22.05.2007 - 13:06
door Lex
bart simpson schreef: het moment dat zo'n importaanbieder zijn official dealerstatus (en zijn daaraan gehangen legitimiteit) verliest is nabij.
Dat lijkt mij niet. Ik heb dergelijke auto's gezien bij een grote Volvo dealer met vestigingen in Almelo, Amsterdam, Enschede, Hengelo, Meppel en Zwolle. Ik denk niet dat deze grote jongen zijn dealerschap kwijt raakt omdat hij auto's uit ( in zijn geval ) België importeert.
Wanneer het een geimporteerde auto betreft, zonder cruise control ( is volgens hen niet standaard in België ), noemt deze dealer ze consequent "special edition" i.p.v. bijv. edition, momentum etc.etc.
Geplaatst: 22.05.2007 - 13:20
door Pritchard
Is CC standaard in Nederland dan?? Op alle Volvo's??
Geplaatst: 22.05.2007 - 13:29
door Aantje
Op de S40, V50, S60, XC90 en huidige V70 en XC70 Wel. Bij de C30 vanaf de Momentum, en bij de S80 vanaf de kinetic. C70 weet ik niet
Geplaatst: 22.05.2007 - 14:10
door Lex
Volgens de eerder genoemde dealer zijn de dakrails op de V50 weer standaard in België. Klopt dat ook?
Geplaatst: 22.05.2007 - 15:29
door Lex
Aantje schreef:Terugkomend op die auto's, Die komen vaak uit frankrijk of duitsland. Meestal zijn het 1.6 diesels. Die worden hier verkocht omdat de markt er daar niet voor is. Dieselen is in frankrijk namelijk veel duurder dan dat het in Nederland is. Daarom koopt de Nederlandse Importeur daar graag V50-ers op die van het Volvo personeel in frankrijk of duitsland zijn geweest. Zijn prima auto's en er is dus niets mis mee.
Dieselen in Frankrijk duurder?? Waarom rijden daar dan vrijwel alleen maar diesels? Wegenbelasting kennen ze niet. Dus dat kan het niet zijn. Wat maakt dieselen in Frankrijk dan duur, volgens jou?
Geplaatst: 22.05.2007 - 17:59
door Paul
Vandaar dat iedereen daar dieselt!
Geplaatst: 22.05.2007 - 18:45
door Aantje
Dan was dat het niet, ik heb mij namelijk laten vertellen dat dieselen voor een particulier in frankrijk niet gunistig was.... Waarom weet ik verder ook niet maar zo is mij dat ter ore gekomen bij de dealer.
Geplaatst: 22.05.2007 - 19:11
door bart simpson
Aantje schreef:Dan was dat het niet, ik heb mij namelijk laten vertellen dat dieselen voor een particulier in frankrijk niet gunistig was.... Waarom weet ik verder ook niet maar zo is mij dat ter ore gekomen bij de dealer.
ONZIN! jammer ook dat een dealer met zulke aperte onwaarheden zijn handel aan de man brengt, dieselen is juist erg goedkoop in Frankrijk dat net als onze directe zuiderburen als absoluut dieselland geldt.
Geplaatst: 22.05.2007 - 19:35
door Aantje
Oke, ik zeg alleen hetgene wat ikzelf weet... meer weet ik er ook niet van.
Geplaatst: 22.05.2007 - 22:09
door Lex
Wel grappig om dit gehele topic nog eens terug te lezen inclusief alle zin en onzin. Degene die de topic heeft geopend laat overigens niets meer horen........
Nog nog even een laatste toevoeging van mijn kant. Ik heb ooit een auto gekocht die eerst een jaar als demo was ingezet en vervolgens maar liefst drie jaar dienst had gedaan als leenauto bij hetzelfde garagebedrijf. Hij had bijna een ton gedraaid en werkelijk iedere klant had hem wel eens mee naar huis gehad. Met de auto heb ik vervolgens negen jaar, zonder serieuze problemen, gereden. Vervolgens particulier verkocht, waarna ook de nieuwe eigenaar er nog eens drie jaar mee heeft gestuurd. Ik heb dus minder moeite met ex-huurauto's of ex-leenauto's of ex-demo's of ex lease auto's. Ga uit van je eigen waarneming en laat eventueel een auto keuren als je zelf te weinig kennis hebt. Voor mij is het feit, dat de auto waar het in dit topic om gaat, recent is ingevoerd een groter nadeel. En dan nog alleen als je hem over een paar jaar weer wil inruilen.
Import /schade auto
Geplaatst: 23.05.2007 - 20:08
door Henk
Aantje schreef,
Alle kentekens van auto's liggen bij dealers in de kluis. Gek heh.... Via de rdw
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx kan je de kentekengegevens van auto's opvragen. BPM bedrag motorvariant maar ook de datum van invoer of 2e tenaamstelling daarnaast ook de eerste tenaamstelling, de datum waarop de auto voor het eerst is gaan rijden op deze aardbol. Je kan het zelf dus al voor een heel groot deel doen. Kentekens in de kluis is puur uit veiligheidsoverwegingen gedaan. Je zou maar net iemand tegen komen die deel 3 meepakt, naar het postkantoor gaat en de auto op zijn naam stelt. Wat wou je dan doen als dealer??? De auto is dan volgens de wet van degene op wiens naam die auto staat. Komtie even die auto halen, daar ben je blij mee.
Dat je dergelijke gegevens zo op kunt vragen is uiteraard wel bekend !!! :roll:
echter als ik kijkend voor bijv.een 2e hands een auto, er een vindt welke aan mijn wensen voldoet, en ik voor verdere onderhandeling (over bijv prijs) vraag om inzicht in het kenteken bewijs liggen deze meestal in de "kluis"
en is inzage dikwijls een probleem! waarom?? :?
Helaas ben ik niet in het bezit van zo'n "mini multi mobiel center", waarmee je direct
de RDW site kan aanloggen om zodoende gegevens direct te raadplegen!!
Meestal ga ik eerst nog maar eens er over nadenken om zodoende thuis op mijn gemak de RDW site te bezoeken voor verdere gegevens omtrend
kenteken bewijs,
Maar dit alles is bij een eerlijke auto toch niet nodig?
het niet tonen van een kenteken bewijs geef mij de voorkeur van de twijfel, :evil:
trouwens (copy)deel-3 was nog in de tijd dat jij in de "luiers "lag!!
anno 2007 praat men over een overschrijvings bewijs en kentekenbewijs deel-1 & 2 ! :shock:
Henk.
Re: Import /schade auto
Geplaatst: 23.05.2007 - 20:11
door bart simpson
Henk schreef:trouwens (copy)deel-3 was nog in de tijd dat jij in de "luiers "lag!!
anno 2007 praat men over een overschrijvings bewijs en kentekenbewijs deel-1 & 2 ! :shock:
Dat is zo, maar strikt formeel is een overschrijvingsbewijs nog steeds het "3e" deel naast de delen 1a en 1b.
Geplaatst: 23.05.2007 - 20:26
door menjo
Overschrijvingsbewijs alleen is niet voldoende om de eigenaar van een auto te worden/zijn, moet minstens wel een bewijs bij dat je een fatsoenlijk bedrag hebt betaald voor die auto (betalingsbewijs). Zou wel een leuke manier van auto stelen worden, overschrijvingsbewijs stelen en de volgende dag aanbellen dat je de sleutels wilt...
Geplaatst: 24.05.2007 - 00:06
door Aantje
Nee, daarom wil de dealer ook altijd eerst hebben dat jij de auto betaalt voordat zij de auto op naam zetten. Anders zetten zij jouw auto op naam en jij belooft hen plechtig te betalen en rijdt de showroom uit. Vervolgens betaal jij NIET en kan je dealer fluiten naar z'n geld.
@Henk, bijna iedereen heeft het tegenwoordig nog over deel 3 en niet over het overschrijvings bewijs (althans de mensen die ik ken). Dus vandaar dat ik het daar ook over heb, maar je hebt wel gelijk dat het het overschrijvingsbewijs heet. Tevens dacht ik dat het deel 1 en deel 2 niet meer bestaat maar dat het 1a en 1b is geworden .