Pagina 2 van 3
Geplaatst: 24.08.2007 - 15:39
door steven460
De S60 welke ik aanstaande zaterdag op haal heeft 2 korte 'tikjes' tijdens het oplaten van de koppeling. je hoort het alleen als de motor stationair loopt of over een perfect wegdek rijdt.
is dit een voorbode?
Geplaatst: 24.08.2007 - 21:27
door arjen
Ik denk het wel....
Geplaatst: 24.08.2007 - 21:37
door steven460
Morgen wanneer ik hem heb opgehaald zal ik er eens op letten.
Het waren echt 2 kleine klikjes. Hoop dat het nieuwigheid is

Geplaatst: 25.08.2007 - 13:08
door HansS60
Wat is het resultaat als de de hoofdkoppelingscylinder in het schutbord echt kapot gaat? Het koppelingspedaal van onze S60 is nl. volledig naar beneden gezakt.
Geplaatst: 25.08.2007 - 20:02
door Fast Roger
steven460 schreef:Morgen wanneer ik hem heb opgehaald zal ik er eens op letten.
Het waren echt 2 kleine klikjes. Hoop dat het nieuwigheid is

Kleine tikjes worden langere kraakjes en dan worden het ergenissen. Dus als je iets hoort.....is het al te laat :twisted:
Geplaatst: 25.08.2007 - 20:06
door Fast Roger
HansS60 schreef:Wat is het resultaat als de de hoofdkoppelingscylinder in het schutbord echt kapot gaat? Het koppelingspedaal van onze S60 is nl. volledig naar beneden gezakt.
Volledig naar beneden gezakt? Het koppelingspendaal wordt ,volgens mij, met een veer omhoog gehouden. Of heb ik het helemaal mis ? :roll:
Geplaatst: 26.08.2007 - 09:38
door steven460
geweldige auto alleen de achteruit verwarming lijkt het niet te doen (lampje van het knopje ging niet aan, en ik zag ook niets gebeuren qua condens verminderen)
De koppeling heeft 2 a 3 hele korte 'krak' of 'krok' geluidjes. 160k op de teller.
Hoe lang is het veilig zonder uitval te rijden van de primaire koppelings cylinder? ik moet morgen naar Rotterdam knappen om daar prototypes af te leveren... als ik vast komt te zitten door uitval kan dat redelijke heavy repercussions hebben op het bedrijf waar ik werk :oops:
Geplaatst: 26.08.2007 - 14:25
door Fast Roger
Probleem zit volgens mij in de hoofdkoppelingscylinder.
Daarin zitten veertjes en rubbertjes. En die rubbertjes zijn denk ik de boosdoener. Die zijn gewoon hard geworden ivm leeftijd. Zolang de cylinder niet lekt is er nog geen probleem.
Geplaatst: 26.08.2007 - 21:50
door Gast
HansS60 schreef:Wat is het resultaat als de de hoofdkoppelingscylinder in het schutbord echt kapot gaat? Het koppelingspedaal van onze S60 is nl. volledig naar beneden gezakt.
Volgens mij beantwoord je, je eigen vraag.
Je hebt lekkage en het gevolg is...............

Geplaatst: 28.08.2007 - 10:33
door fluz
@steven460,
Het gekraak is alleen irritant en zoals Fast Roger zegt geen probleem als de cylinder niet lek is.
Ik heb er ondertussen ongeveer 100.000 km opzitten met een zo nu en dan krakende koppeling (seizoensafhankelijk) en begin er al een beetje aan te wennen.
Zorgen maak ik me er ondertussen niet meer over.
Geplaatst: 28.08.2007 - 18:52
door arjen
Hoi
zoals eerder vermeld heb ik dat gekraak ook.
En met mijn beperkte technisch inzicht had ik ook al de conclusie getrokken dat het aan de rubbertjes in de koppelingscylinder ligt. Komt namelijk vaker voor bij auto's.
Reparatie komt bij de dealer neer op circa 275 a 300,- euro. Hoop geld om een beetje gekraak tegen te gaan als de cylinder verder niet lekt is.
Echter ik irriteer me wel aan het gekraak dus zal het wel een keer laten vervangen...
Dus al je nog een vakkundig adres weet voor een redelijke prijs!!
Gr Arjen
Geplaatst: 28.08.2007 - 21:15
door Fast Roger
Kunnen we niet zelf die dingen gaan vervangen voor 200 eurie. Dan kunnen we er aardig geld aan verdienen. Want schijnbaar heeft iedereen er last van

.
Geplaatst: 29.08.2007 - 16:56
door FrankV
Meerdere malen had ik een poging gedaan om het gekraak met WD40 te bestrijden. Maar helaas.
Tijdens de apk-keuring in juni heeft de monteur (universele garage) ook een poging gedaan. Resultaat: geen kraakje meer te horen. Zijn antwoord nadat ik vroeg wat hij nu beter kan dan ik: "een auto is net als een vrouw, je moet haar op het gevoelige plekje kunnen raken ......" ::oops:
Geplaatst: 29.08.2007 - 17:39
door Billy Road
weten we nog niks....trek die gast nog n's aan z'n haren, krijg je vast veel vrienden op het forum. Ben ook driftig bezig met WD40 en het gekraak is bijna weg.
Onderste paneel weghalen en goed sprayen op de veer achter de cilinder, want dat is de boosdoener (met dank aan ROB2U), bij mij althans.....
Geplaatst: 29.08.2007 - 20:29
door Rob2u
Billy Road schreef:Onderste paneel weghalen en goed sprayen op de veer achter de cilinder, want dat is de boosdoener (met dank aan ROB2U), bij mij althans.....
Geen dank, Willem!
Rob.
Geplaatst: 30.08.2007 - 00:10
door arjen
mmmmmm ben er nog niet uit.
Ik heb het gevoel dat het toch echt de koppelingscylinder is. Daar heeft de dealer volgens mij ook al een keer olie op gespoten.
Het gekraak voel je trouwens ook aan het metalen stangetje van de cylinder.
Maar de veer heb ik ook al eens aan gedacht.
Geplaatst: 30.08.2007 - 00:29
door Ramon&Ramon
is een bekend euvel,moet dus een nieuwe op of het pedaal iets naar links of rechts verbuigen,dan is het weg!
Geplaatst: 02.09.2007 - 09:10
door arjen
Hoi Ramon&Ramon,
Dat van het buigen had ik ook al eens gelezen m.b.t. een s40/v40.
Maar waarom gaat het gekraak weg als je het pedaal een klein beetje naar links of rechts verbuigen kan?
Zitten er nog risico's aan vast?
Gr Arjen.
Geplaatst: 04.09.2007 - 19:08
door Billy Road
Ben ook wel benieuwd hoe dat zit met dat buigen.......
Geplaatst: 08.09.2007 - 14:04
door arjen
.............. en toen viel er een stilte..............