Volvo te koop !

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ja er zouden 3 mogelijke kandidaat kopers zijn. Die derde zou MAZ zijn. Een Russische club
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Oceanracer
Geartronic member

Russen die azen op Volvo? Dat kan geen zuivere koffie zijn! Behalve de wodka is er eigenlijk niets uit het oostblok wat daar beter is dan hier. Dus of Volvo er beter van/op zal worden, is dan ook maar de vraag.

Een overname door Nissan/Renault wordt ik ook niet vrolijk van.

Ik blijf van mening dat voor de kwaliteit Volvo nogsteeds het beste af is bij een overname door BMW.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gertje83
2nd Gear member
Contacteer:

Oceanracer schreef:
Een overname door Nissan/Renault wordt ik ook niet vrolijk van.

Ik blijf van mening dat voor de kwaliteit Volvo nogsteeds het beste af is bij een overname door BMW.
Sterker nog, als Renault eigenaar wordt, dan ben ik weg. Laat het dan aub BMW worden. Die hebben toch nog altijd betere kwaliteit in huis dan Renault.
945i
8th Gear member

Wat denk je waar de 1.9 diesel van jou vandaan komt? :wink:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gertje83
2nd Gear member
Contacteer:

945i schreef:Wat denk je waar de 1.9 diesel van jou vandaan komt? :wink:
En dat is al erg genoeg ;-) Nee, dan toch echt liever een blok van BMW er voor in hoor :-)

Maar ik moet het allemaal nog zien, bij Ford zullen ze nu aardig zitten te rekenen. In die column hebben ze het al over 9 miljard, toch makkelijk een 2,5 miljard verdienen. Maar goed, Ford gebruikt ook weer technieken van Volvo....en kan de ontwikkelingsklosten ook op dat merk wegschrijven. Lastig verhaal voor Ford denk ik.

Kan Volvo niet meer zelfstandig worden...? :-D
Oceanracer
Geartronic member

Gertje83 schreef:Kan Volvo niet meer zelfstandig worden...? :-D
Haha, mijn idee! Laten ze maar weer "classics" gaan maken met stoere roffel! Blijft mooi en onverwoestbaar!
Zoals het hoort bij een Volvo.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ben
Executive Member
Contacteer:

Die tijd is echt voorbij.
Er is geen enkele fabrikant meer die geheel zelfstandig de wereld aan kan.
Iedereen heeft de steun van een grotere club nodig.
Met Renault is er natuurlijk een historische band. In Zweden waren vroeger vaak dezelfde bedrijven Volvo én Renault dealer. De tijd zal het leren.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ben schreef:In Zweden waren vroeger vaak dezelfde bedrijven Volvo én Renault dealer
Dat is nog steeds zo
Ben
Executive Member
Contacteer:

Dank voor de aanvulling. Ik was al (te) lang niet in Zweden en die uitnodiging van Volvo blijft ook maar uit ;-)
Hayke
2nd Gear member

Maar... Maar... Die BNR-columnist had het over een Zweedse ipv een Russische investeerder.
Nordic investments oid.

Als dat deze is, dan gaat het om een investeringsclubje dat (ook) eigendom is van de Zweedse Staat.

[edit: linkje gefixed]
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
Ben
Executive Member
Contacteer:

De geruchtenmachine blijft doorpruttelen. Nu is het FIAT die belangstelling zou hebben getuige dit verhaaltje van AutoWeek van vandaag:

Uit kringen binnen Fiat of Ford komt het bericht dat de Fiat Groep een poging heeft ondernomen om Jaguar en Land Rover van Ford over te nemen. Daaruit blijkt dat Ford bereid is om zijn luxe PAG-divisie te verkopen. Naast Jaguar en Land Rover behoort ook Volvo tot de PAG-divisie. Eerder gingen al geruchten over het feit dat BMW geïnteresseerd is in Volvo, maar die zijn door zowel Ford als BMW ontkend. In september 2006 is de waarde van de drie merken samen door UBS Securities geraamd op bijna 9,4 miljard dollar: Volvo $ 5,7 miljard, Land Rover $ 2,7 miljard en Jaguar $ 947 miljoen.
Met de belangstelling voor de beide PAG-merken onderstreept Fiat bovendien het plan om de vleugels uit te slaan. Land Rover is belangrijk zijn vanwege het Amerikaanse dealernetwerk, wat Fiat zou kunnen gebruiken voor Alfa Romeo. Het is bekend dat de Italianen in de eerste helft van 2009 van plan zijn het merk in de V.S. op de markt te brengen.
Verder past Land Rover in de strategie om meer SUV’s te gaan bouwen. De Fiat Groep is in dat segment nauwelijks vertegenwoordigd. In 2005 onthulde Fiat de Oltre SUV, een showauto waarmee werd aangegeven dat er bij de Italianen een stille wens is voor een SUV.
Jaguar is met name voor Maserati interessant vanwege de platformen met achterwielaandrijving en zijn V6- en V8-motoren.
gertsan
3rd Gear member

Als het maar geen fiat wordt. Ik heb het niet zo op fiat. Slecht gevoel van vroeger...roesttttttt. Roest en volvo gaan toch niet samen.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
MDA
5th Gear member

Een tikeltje off-topic en toch ook weer niet (uit autoweek):

"Al lange tijd gingen de geruchten en nu is het definitief: Ford gaat Jaguar en Land Rover van de hand doen. Het concern heeft drie banken namelijk opdracht gegeven om geïnteresseerden te zoeken voor de twee kwakkelende luxedivisies."

"Volgens persbureau Reuters heeft Ford de banken Goldman Sachs, Morgan Stanley en HSBC ingeschakeld. In de afgelopen weken dook telkens de naam Volvo op in de overnamegeruchten, maar Ford wil het best lopende merk zelf houden.
Renault heeft eerder vandaag nadrukkelijk ontkend dat het interesse heeft in Jaguar en Land Rover. Hiermee reageert het Franse merk op speculaties in de media over belangstelling die Renault voor de beide Engelse merken zou hebben.
In de afgelopen tijd zijn er een aantal andere autofabrikanten gelinkt aan Volvo. BMW zou interesse hebben gehad, maar het Duitse merk heeft dit in alle toonaarden ontkend."
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Poolrev
5th Gear member

Ben schreef:De geruchtenmachine blijft doorpruttelen. Nu is het FIAT die belangstelling zou hebben getuige dit verhaaltje van AutoWeek van vandaag:
Goed lezen he, Fiat had volgens dit artikel interesse in Land Rover en Jaguar. Volvo wordt totaal niet genoemd ivm Fiat :wink: .
NOS
7th Gear member

Gelukkig niet nee!
Guestuser

Zojuist werd op RTLZ bevestigd dat Landrover en Jaquar in de Etalage staan. Het gerucht dat Ford van Volvo af wil werd wel even behandeld maar niet bevestigd door Ford.

Om eerlijk te zijn zou het volgens mij wel een goed idee zijn om weer een eigen bedrijf te worden. Dan is dat kans dat je de eigen identiteit verliest ook weer teniet gedaan...
Mathijs.
2nd Gear member

bart simpson schreef:Volvo is het enige profitable profit centre dat Ford heeft, het zou daardoor zakelijk gezien een wat eigenaardige move zijn.
Het lijkt mij dat een winst gevend bedrijf juist meer opleverd dan een bedrijf dat verlies draait. Meer geld in de la van Ford dus.
Battlecruiser
8th Gear member

Maar of dat ook verstandig is?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
menjo
7th Gear member

Winstgevende delen verkopen doe je alleen als je snel cash geld nodig hebt, op korte termijn overleven dus en op de lange termijn maar zien wat er gebeurt.
bart15
3rd Gear member

Volvo Trucks heeft Volvo veel minder te bieden qua techniek als andere auto concerns (Ford, BMW, Nissan/Renault) dat betekent dus ook minder gezamenlijke kosten en minder posten waarop bezuinigt kan worden. De overname van Volvo door Volvo trucks lijkt me dan ook vrij onwaarschijnlijk.

Ook is de situatie voor Volvo Trucks de afgelopen tijd sterk veranderd doordat vrachtwagen concern Man aast(te) op Scania de Zweedse branchegenoot (lees concurrent) van Volvo Trucks. Hierdoor kan Volvo Trucks zijn liquide middelen beter benutten voor het behouden en vergroten van hun eigen marktaandeel in de truckdivisie als een bedrijf zoals Volvo overnemen wat toch in een redelijk onzekere markt staat. Denk daarbij aan concurrentie van opkomende industrielanden zoals China, India

Zal Ford Volvo dan toch behouden en eerder Land Rover en/of Jaguar verkopen om toch over genoeg liquiditeit te beschikken op de korte termijn? Het lijkt mij in ieder geval een beter perspectief voor de lange termijn omstandigheden van Ford en wie weet ook voor de belangen van Volvo. Want we kunnen niet ontkennen dat Volvo het (relatief) goed doet onder moeder concern Ford.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”