Pagina 2 van 8
Geplaatst: 31.05.2007 - 21:52
door Ben
Ja er zouden 3 mogelijke kandidaat kopers zijn. Die derde zou MAZ zijn. Een Russische club
Geplaatst: 31.05.2007 - 22:04
door Oceanracer
Russen die azen op Volvo? Dat kan geen zuivere koffie zijn! Behalve de wodka is er eigenlijk niets uit het oostblok wat daar beter is dan hier. Dus of Volvo er beter van/op zal worden, is dan ook maar de vraag.
Een overname door Nissan/Renault wordt ik ook niet vrolijk van.
Ik blijf van mening dat voor de kwaliteit Volvo nogsteeds het beste af is bij een overname door BMW.
Geplaatst: 01.06.2007 - 16:47
door Gertje83
Oceanracer schreef:
Een overname door Nissan/Renault wordt ik ook niet vrolijk van.
Ik blijf van mening dat voor de kwaliteit Volvo nogsteeds het beste af is bij een overname door BMW.
Sterker nog, als Renault eigenaar wordt, dan ben ik weg. Laat het dan aub BMW worden. Die hebben toch nog altijd betere kwaliteit in huis dan Renault.
Geplaatst: 01.06.2007 - 17:44
door 945i
Wat denk je waar de 1.9 diesel van jou vandaan komt?

Geplaatst: 01.06.2007 - 18:14
door Gertje83
945i schreef:Wat denk je waar de 1.9 diesel van jou vandaan komt?

En dat is al erg genoeg

Nee, dan toch echt liever een blok van BMW er voor in hoor
Maar ik moet het allemaal nog zien, bij Ford zullen ze nu aardig zitten te rekenen. In die column hebben ze het al over 9 miljard, toch makkelijk een 2,5 miljard verdienen. Maar goed, Ford gebruikt ook weer technieken van Volvo....en kan de ontwikkelingsklosten ook op dat merk wegschrijven. Lastig verhaal voor Ford denk ik.
Kan Volvo niet meer zelfstandig worden...?

Geplaatst: 01.06.2007 - 19:05
door Oceanracer
Gertje83 schreef:Kan Volvo niet meer zelfstandig worden...?

Haha, mijn idee! Laten ze maar weer "classics" gaan maken met stoere roffel! Blijft mooi en onverwoestbaar!
Zoals het hoort bij een Volvo.
Geplaatst: 01.06.2007 - 19:47
door Ben
Die tijd is echt voorbij.
Er is geen enkele fabrikant meer die geheel zelfstandig de wereld aan kan.
Iedereen heeft de steun van een grotere club nodig.
Met Renault is er natuurlijk een historische band. In Zweden waren vroeger vaak dezelfde bedrijven Volvo én Renault dealer. De tijd zal het leren.
Geplaatst: 01.06.2007 - 19:53
door bart simpson
Ben schreef:In Zweden waren vroeger vaak dezelfde bedrijven Volvo én Renault dealer
Dat is nog steeds zo
Geplaatst: 01.06.2007 - 20:08
door Ben
Dank voor de aanvulling. Ik was al (te) lang niet in Zweden en die uitnodiging van Volvo blijft ook maar uit

Geplaatst: 02.06.2007 - 10:44
door Hayke
Maar... Maar... Die BNR-columnist had het over een Zweedse ipv een Russische investeerder.
Nordic investments oid.
Als dat
deze is, dan gaat het om een investeringsclubje dat (ook) eigendom is van de Zweedse Staat.
[edit: linkje gefixed]
Geplaatst: 11.06.2007 - 18:39
door Ben
De geruchtenmachine blijft doorpruttelen. Nu is het FIAT die belangstelling zou hebben getuige dit verhaaltje van AutoWeek van vandaag:
Uit kringen binnen Fiat of Ford komt het bericht dat de Fiat Groep een poging heeft ondernomen om Jaguar en Land Rover van Ford over te nemen. Daaruit blijkt dat Ford bereid is om zijn luxe PAG-divisie te verkopen. Naast Jaguar en Land Rover behoort ook Volvo tot de PAG-divisie. Eerder gingen al geruchten over het feit dat BMW geïnteresseerd is in Volvo, maar die zijn door zowel Ford als BMW ontkend. In september 2006 is de waarde van de drie merken samen door UBS Securities geraamd op bijna 9,4 miljard dollar: Volvo $ 5,7 miljard, Land Rover $ 2,7 miljard en Jaguar $ 947 miljoen.
Met de belangstelling voor de beide PAG-merken onderstreept Fiat bovendien het plan om de vleugels uit te slaan. Land Rover is belangrijk zijn vanwege het Amerikaanse dealernetwerk, wat Fiat zou kunnen gebruiken voor Alfa Romeo. Het is bekend dat de Italianen in de eerste helft van 2009 van plan zijn het merk in de V.S. op de markt te brengen.
Verder past Land Rover in de strategie om meer SUV’s te gaan bouwen. De Fiat Groep is in dat segment nauwelijks vertegenwoordigd. In 2005 onthulde Fiat de Oltre SUV, een showauto waarmee werd aangegeven dat er bij de Italianen een stille wens is voor een SUV.
Jaguar is met name voor Maserati interessant vanwege de platformen met achterwielaandrijving en zijn V6- en V8-motoren.
Geplaatst: 11.06.2007 - 20:28
door gertsan
Als het maar geen fiat wordt. Ik heb het niet zo op fiat. Slecht gevoel van vroeger...roesttttttt. Roest en volvo gaan toch niet samen.
Geplaatst: 12.06.2007 - 11:39
door MDA
Een tikeltje off-topic en toch ook weer niet (uit autoweek):
"Al lange tijd gingen de geruchten en nu is het definitief: Ford gaat Jaguar en Land Rover van de hand doen. Het concern heeft drie banken namelijk opdracht gegeven om geïnteresseerden te zoeken voor de twee kwakkelende luxedivisies."
"Volgens persbureau Reuters heeft Ford de banken Goldman Sachs, Morgan Stanley en HSBC ingeschakeld. In de afgelopen weken dook telkens de naam Volvo op in de overnamegeruchten, maar Ford wil het best lopende merk zelf houden.
Renault heeft eerder vandaag nadrukkelijk ontkend dat het interesse heeft in Jaguar en Land Rover. Hiermee reageert het Franse merk op speculaties in de media over belangstelling die Renault voor de beide Engelse merken zou hebben.
In de afgelopen tijd zijn er een aantal andere autofabrikanten gelinkt aan Volvo. BMW zou interesse hebben gehad, maar het Duitse merk heeft dit in alle toonaarden ontkend."
Geplaatst: 12.06.2007 - 13:41
door Poolrev
Ben schreef:De geruchtenmachine blijft doorpruttelen. Nu is het FIAT die belangstelling zou hebben getuige dit verhaaltje van AutoWeek van vandaag:
Goed lezen he, Fiat had volgens dit artikel interesse in Land Rover en Jaguar. Volvo wordt totaal niet genoemd ivm Fiat

.
Geplaatst: 12.06.2007 - 15:02
door NOS
Gelukkig niet nee!
Geplaatst: 12.06.2007 - 17:11
door Guestuser
Zojuist werd op RTLZ bevestigd dat Landrover en Jaquar in de Etalage staan. Het gerucht dat Ford van Volvo af wil werd wel even behandeld maar niet bevestigd door Ford.
Om eerlijk te zijn zou het volgens mij wel een goed idee zijn om weer een eigen bedrijf te worden. Dan is dat kans dat je de eigen identiteit verliest ook weer teniet gedaan...
Geplaatst: 12.06.2007 - 20:48
door Mathijs.
bart simpson schreef:Volvo is het enige profitable profit centre dat Ford heeft, het zou daardoor zakelijk gezien een wat eigenaardige move zijn.
Het lijkt mij dat een winst gevend bedrijf juist meer opleverd dan een bedrijf dat verlies draait. Meer geld in de la van Ford dus.
Geplaatst: 13.06.2007 - 09:01
door Battlecruiser
Maar of dat ook verstandig is?
Geplaatst: 13.06.2007 - 09:09
door menjo
Winstgevende delen verkopen doe je alleen als je snel cash geld nodig hebt, op korte termijn overleven dus en op de lange termijn maar zien wat er gebeurt.
Geplaatst: 13.06.2007 - 12:28
door bart15
Volvo Trucks heeft Volvo veel minder te bieden qua techniek als andere auto concerns (Ford, BMW, Nissan/Renault) dat betekent dus ook minder gezamenlijke kosten en minder posten waarop bezuinigt kan worden. De overname van Volvo door Volvo trucks lijkt me dan ook vrij onwaarschijnlijk.
Ook is de situatie voor Volvo Trucks de afgelopen tijd sterk veranderd doordat vrachtwagen concern Man aast(te) op Scania de Zweedse branchegenoot (lees concurrent) van Volvo Trucks. Hierdoor kan Volvo Trucks zijn liquide middelen beter benutten voor het behouden en vergroten van hun eigen marktaandeel in de truckdivisie als een bedrijf zoals Volvo overnemen wat toch in een redelijk onzekere markt staat. Denk daarbij aan concurrentie van opkomende industrielanden zoals China, India
Zal Ford Volvo dan toch behouden en eerder Land Rover en/of Jaguar verkopen om toch over genoeg liquiditeit te beschikken op de korte termijn? Het lijkt mij in ieder geval een beter perspectief voor de lange termijn omstandigheden van Ford en wie weet ook voor de belangen van Volvo. Want we kunnen niet ontkennen dat Volvo het (relatief) goed doet onder moeder concern Ford.