Voor zover ik het hele verhaal goed begrepen heb, is de auto verkocht zonder garantie. Maar een zgn zo-meenemen-prijs ben ik niet tegen gekomen, maar misschien heb ik daar dan wel overheen gelezen. Zoals ik al eerder zei, was ik gelijk al huiswaards gereden als de auto mij niet aanstond. Echter, wanneer de auto zonder garantie wordt verkocht, mag je nog wel verwachten dat de auto op het moment van aankoop aan alle redelijke eisen voldoet. Als er bijvoorbeeld wordt geadverteerd met DVD-schermen moeten die ook functioneren. Dat zelfde geldt ook voor de telefoon. Je zou eerder verwachten dat een dealer een dergelijke auto doorstoot naar de handel. Daar verwacht ik namelijk eerder dit soort praktijken. Daarom kom ik daar ook niet.
Wanneer de auto als "zo-meenemen" is verkocht, vind ik de prijs behoorlijk hoog! Met andere woorden: Voor het aankoopbedrag mag je (zeker bij een dealer) toch verwachten dat je een auto koopt naar z'n geld. Wacht zeg nou zelf, een koopje is het zeker niet geweest!
Verder vind ik het opvallend dat er eerst een toezegging zou zijn geweest alles kosteloos te repareren, maar dat dit later voor een "vriendenprijsje" moest gaan gebeuren...
Alweer een Pech story
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ik bedoel dat je als dealer zo'n auto gewoon niet moet verkopen.
Of goed of niet doen.
Als je een goede naam hebt, kan één klant met een slechte auto je er 10 kosten.
Het kan bijna niet anders dat @Bleuriders het verhaal éénzijdig belicht.
Zoniet, dan zijn ze bij Niham wel erg dom bezig. Ik kan het mij bijna niet voorstellen. Het verhaal is te extreem.
Misschien wil Niham wel reageren!
WAT IS DE WAARHEID!
Of goed of niet doen.
Het kan bijna niet anders dat @Bleuriders het verhaal éénzijdig belicht.
Zoniet, dan zijn ze bij Niham wel erg dom bezig. Ik kan het mij bijna niet voorstellen. Het verhaal is te extreem.
Misschien wil Niham wel reageren!

- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
En Bleuriders is ook lekker bezig, hij legt hier een bommetje neer en gaat zelf op vakantie! Ons achterlatend met het probleem en de onzekerheid. 
Nogmaals: een bewuste aankoop zonder garantie is een aankoop zonder garantie. Dan moet je verder niet zeuren.

Nogmaals: een bewuste aankoop zonder garantie is een aankoop zonder garantie. Dan moet je verder niet zeuren.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
Hahaha, helemaal mee eens... ::lol: ::lol: ::lol:Ben schreef:En Bleuriders is ook lekker bezig, hij legt hier een bommetje neer en gaat zelf op vakantie! Ons achterlatend met het probleem en de onzekerheid.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Even recapitulerend uit de berichten van Bleuriders.
Het lijkt er op alsof Bleuriders de auto van de foto heeft gekocht en pas bij afleveren voor het eerst in het echt heeft gezien en er in heeft gereden. Toen al had hij zijn vraagtekens maar heeft de auto toch zonder garantie gekocht.
Het lijkt er op alsof Bleuriders de auto van de foto heeft gekocht en pas bij afleveren voor het eerst in het echt heeft gezien en er in heeft gereden. Toen al had hij zijn vraagtekens maar heeft de auto toch zonder garantie gekocht.
nou zaterdag lekker vrij geregeld dus lekker naar den-haag voor het ophalen van de S80.
met trots en spanning de showroom in gelopen met een goed gevoel en MEGA wat een auto's.
Uiteindelijk worden wij geholpen en ze gaan zoals beloofd de auto net jes halen.
met spanning wachten we geduldig en uiteindelijk is het zover en komt onze S80 2,4 170 pk Comfortline & mobility line de Laan op rijden
(SHOCK) Wat een Auto (niet in een positief woord uit te drukken)
wat een afgeleefd hok het volgende viel op:
* Lak Dof en veel Krassen waaronder op de Zijschermen
* Leder bekleding compleet uitgeleefd
* Vloerbekleding en hemel GEEL/VUIL
* alle Deuren Brandgaten en Scheuren in de bekleding
* Motorruimte nog nooit schoongemaakt
* DVD systeem niet werkend achterin
Nou ja het is een auto van 2001 met 248.000 km gelopen.
de verkoper zij nog er is maar een lichte schade op de bumper achter en de bestuurdersstoel.
nou ja je begrijpt het wel erggggggg blij waren we niet, je komt tenslotte bij een dealer en die leveren zoiets af.
maar goed, eerst maar eens een proefrit maken, motorisch niks op aan te merken, trekken en een goed vermogen.
maar ja dan komt het wat doen we met onze Perfect uitziende R#n##lt inruilen op een Uitgeleefde S80
uiteindelijk maar even goed overlegt en gehandeld over de prijs.
en dan toch maar de uitdaging aangegaan.
met de conclusie tot nu toe dat we een lek hebben in het Spruitstuk, een Defecte Accu,Bijna Defecte Motorsteunrubbers,een Defecte achterrem.
Al met al een hele uitdaging en een dealer om ..... oordeel zelf
Helaas hebben we nog geen foto's maar die zullen van de week komen (eerst even wat opknappen)
het volgende is al gedaan:
Nieuwe Luchtfilter
Nieuwe Bougies
Nieuwe Olie 5 W 30 + olie filter
Motorblok voorzien van FIN (Teflon Coating)
interrieur volledig gereinigd met Waterzuiger
Leder voorzien van een nieuwe kleur ipv Grijs nu Zwart
Buitenkant Gepolijst en gewaxt
Achterbumper goed gemonteerd en gespoten
DVD Systeem gerepareerd.
Raamstijl bekleding verwijdert en voorzien van Kunstleder zwart
Kofferruimte Opgeschoond
Momenteel oogt ie een stuk beter, maar morgen (maandag) komen de volgende dingen nog aan bod:
Motorruimte Cleaning
Bekleding voorzien van Finish laag
Deurstijl binnenkant (bij gordels) opnieuw voorzien van kunstleder
Kofferbak Logo Vrij maken
S80 logo van de Zijkant verwijderen
A.s. donderdag worden alle deurpanelen verwijdert en deze doen we dan hopelijk binnen een dag of 2 compleet opnieuw stofferen met kunstleder.
Zodra er meer nieuws is, staat het er weer bij met foto's
zoals te zien op intenet was de Prijs 9,950.
de prijs was zonder garantie wel met nieuwe APk.
na overleg worden de bovenstaande reparaties kostenloos uitgevoerd.
Dit ivm alle ongemakken.
ja en verder het wordt mooi maar is veel werk !
Meer volgt
En als je het héle verhaal wilt lezen: KLIK HIERreactie na bovenstaand !
de auto koste 9,950 excl garantie.
natuurlijk verwacht je een redelijke auto als je deze bij een dealer koopt.
maar we hebben vandaag contact gehad met niham en deze zorgen dat de remmen en de uitlaat hersteld worden.
(Dus dit is netjes )
ja en wat betreft de rest ! het vordert maar we hopen hem begin volgende week helemaal af te hebben.
Immers ... VOLVO4LIFE
Dus @Ben ik zat er niet ver naast.

Wat zou onze Maxima hier van gezegd hebben: "bleurider een beetje dom"AlexV70 schreef:Wil nog wel statement maken; erg slim ben je niet (dat je daar ingestonken bent) en kopen zonder garantie is zonder garantie.

-
- 4th Gear member
Sorry hoor, maar weet dat nou niet. Je koopt toch pas als je iets hebt gezien en er in hebt gereden. Het is in mijn ogen gewoon stom om iets blind te kopen. Iedereen zo zijn eigen dingen, alleen dat je vervolgens hier gaat zitten klagen is niet helemaal terecht. Je had tenslotte beter eerst kunnen gaan kijken en toen pas kunnen kopen. Je koopt bij de opticien toch ook geen bril op sterkte en gaat daarna pas je ogen laten meten? ofwel...
Meerdere malen bij mijn eigendealer 1 van de verkopers door de telefoon tegen de klant horen zeggen, als u wilt weten wat uw auto waar is op die wij hier hebben staan, dan moet u even langskomen. Dan kunnen wij in alle rust uw auto bekijken!! en kunt u met de auto gaan rijden en de auto hier bewonderen. Meer dan logisch om dat te doen lijkt mij.
Meerdere malen bij mijn eigendealer 1 van de verkopers door de telefoon tegen de klant horen zeggen, als u wilt weten wat uw auto waar is op die wij hier hebben staan, dan moet u even langskomen. Dan kunnen wij in alle rust uw auto bekijken!! en kunt u met de auto gaan rijden en de auto hier bewonderen. Meer dan logisch om dat te doen lijkt mij.
-
- Starter
hallo even hier een woordje van de vader van Bleurider. wij lezen hier mee zoals op meerdere forums.en omdat Bleurider op vac. is willen we toch even wat misverstanden uit de weg helpen.
De auto is op internet gezien met lm velgen,ter plaatsen waren deze echter gedemonteerd.
de verkoper die over deze auto ging was er niet en de andere wist van niks.
hij kon ze hebben voor 800 euro.
punt1.terplaatsen konden we niet constateren of de accu goed was.deze bleek de dag erna defect.
punt 2. bij het proefrijden zijn geen bijzonderheden bemerkt echter op de autobaan richting thuis viel het vermogen weg wat naderhand bleek een thermiche storing tezijn van de seleonoid.
voor de nokkenasvroeging.
punt drie alle verlichtingsafstellingen niet in orde zou bij de apk naar gekeken worden.
na de keuring bleek dat er totaal niets aan de auto gedaan is geworden.
hij is tevens goedgekeurd met een totale lekkende schokbreker.
dit even hoe het zo een beetje gelopen is.
oja en dat de bekleding er zo uit zag was voor mij geen probleem dat is wel een beetje de fun wat zeer goed geluk is.
hier word morgen contact opgenomen met de Baas.
gr.timpito
De auto is op internet gezien met lm velgen,ter plaatsen waren deze echter gedemonteerd.
de verkoper die over deze auto ging was er niet en de andere wist van niks.
hij kon ze hebben voor 800 euro.
punt1.terplaatsen konden we niet constateren of de accu goed was.deze bleek de dag erna defect.
punt 2. bij het proefrijden zijn geen bijzonderheden bemerkt echter op de autobaan richting thuis viel het vermogen weg wat naderhand bleek een thermiche storing tezijn van de seleonoid.
voor de nokkenasvroeging.
punt drie alle verlichtingsafstellingen niet in orde zou bij de apk naar gekeken worden.
na de keuring bleek dat er totaal niets aan de auto gedaan is geworden.
hij is tevens goedgekeurd met een totale lekkende schokbreker.
dit even hoe het zo een beetje gelopen is.
oja en dat de bekleding er zo uit zag was voor mij geen probleem dat is wel een beetje de fun wat zeer goed geluk is.
hier word morgen contact opgenomen met de Baas.
gr.timpito
- Frumpy
- 5th Gear member
mod-edit: flame reactie weggehaaldAlexV70 schreef:Wat zou onze Maxima hier van gezegd hebben: "bleurider een beetje dom"
Met een beetje dom heeft het m.i. niets te maken, maar mede gezien zijn velgenverhaal een beetje hardleers en naïef.
Iedereen heeft wel eens een "foutje" gemaakt en daar leergeld voor betaald.
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat is dan weer het voordeel van een forum. Je kunt daar leren van fouten en ervaringen van anderen. Wanneer je over iets twijfelt kun je het "in de groep" gooien. Je kunt de reacties dan gebruiken voor je besluitvorming. Behalve voor Bleurijder zelf is dit ook een leerschool voor anderen. We gaan allemaal wel eens onderuit met een auto. De meesten stoten zich echter maar 1 keer aan de zelfde steen. Ik wens Bleurijder alle succes hier uit te komen en ondanks alles toch veel plezier met z'n nieuwe aanwinst.
Volgens de Carbase van Autoweek zou die auto (met gas en airco) verkoop € 8.100,00 mogen kosten.
Volgens de Carbase van Autoweek zou die auto (met gas en airco) verkoop € 8.100,00 mogen kosten.
- bleuriders
- 2nd Gear member
nou we zijn weer terug van weggeweest.
inmiddels ook bericht gehad van niham met de mede deling dat ze aan het hele geval niks willen doen.
er zijn natuurlijk diverse reactie's onder dit topic waar vooral gezegd wordt dat we de auto niet zonder garantie hadden moeten kopen en er wordt ook verteld dat we de auto helemaal niet hadden moeten kopen.
nu is het natuurlijk wel zo dat we niet naar beun de teun zijn gegaan maar de auto bij een erkend Volvo dealer hebben gekocht.
de afspraak was dat de auto motorisch goed was en de gemelde gebreken opgelost zouden worden.
maar goed het is een leer dat ook een dealer niet altijd de beste service geeft.
je verwacht immers van een dealer dat deze de auto in een Goede technische staat aflevert.
Dus een wijze les voor de volgende keer.
we zijn immers ook redelijk goed terug gekomen van italië!
Redelijk in de zin dat de Schijven en de blokken voor het hebben begeven.
(de schijven werden blauw in het midden, met als gevolg scheuren, dit zou komen doordat de schijven te dun zijn en de koelvinnen zichtbaar worden)
Auto vorige week apk gekeurd.
bij de plaatselijke volvo dealer was die al meteen afgekeurd hiervoor werdt me verteld.
vandaag dus maar een afspraak gemaakt bij Profile voor het volgende:
*Distributie riem vervangen incl spanrollen en waterpomp
*Remschijven voor incl blokken (Brembo's)
*Schokdempers voor vervangen voor monro's
Rest alleen nog het verhaal Telefoon unit te laten repareren.
ik ben erachter gekomen dat er een aansluit pin van de Simkaart is afgebroken.
waarschijnlijk is dit zelf te herstellen, maar we krijgen nog steeds niet die unit verwijdert.
iemand een idee (misschien een foto ???)
Tot laterzzzzzzzzzzzzzzz
inmiddels ook bericht gehad van niham met de mede deling dat ze aan het hele geval niks willen doen.
er zijn natuurlijk diverse reactie's onder dit topic waar vooral gezegd wordt dat we de auto niet zonder garantie hadden moeten kopen en er wordt ook verteld dat we de auto helemaal niet hadden moeten kopen.
nu is het natuurlijk wel zo dat we niet naar beun de teun zijn gegaan maar de auto bij een erkend Volvo dealer hebben gekocht.
de afspraak was dat de auto motorisch goed was en de gemelde gebreken opgelost zouden worden.
maar goed het is een leer dat ook een dealer niet altijd de beste service geeft.
je verwacht immers van een dealer dat deze de auto in een Goede technische staat aflevert.
Dus een wijze les voor de volgende keer.
we zijn immers ook redelijk goed terug gekomen van italië!
Redelijk in de zin dat de Schijven en de blokken voor het hebben begeven.
(de schijven werden blauw in het midden, met als gevolg scheuren, dit zou komen doordat de schijven te dun zijn en de koelvinnen zichtbaar worden)
Auto vorige week apk gekeurd.
bij de plaatselijke volvo dealer was die al meteen afgekeurd hiervoor werdt me verteld.
vandaag dus maar een afspraak gemaakt bij Profile voor het volgende:
*Distributie riem vervangen incl spanrollen en waterpomp
*Remschijven voor incl blokken (Brembo's)
*Schokdempers voor vervangen voor monro's
Rest alleen nog het verhaal Telefoon unit te laten repareren.
ik ben erachter gekomen dat er een aansluit pin van de Simkaart is afgebroken.
waarschijnlijk is dit zelf te herstellen, maar we krijgen nog steeds niet die unit verwijdert.
iemand een idee (misschien een foto ???)
Tot laterzzzzzzzzzzzzzzz
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Ik heb alles gelezen, ook jullie voorsteltopic en verdere vragen. Zonder iemand te bekritiseren moet wel gezegd dat weinig leden op dit forum (persoonlijke inschatting) deze auto uberhaupt gekocht zal hebben. Toen jullie de auto voor het eerst zagen keek deze jullie al een beetje ziek aan en riep; help me help me!
Volgens mij hebben jullie dit ook als een project opgevat wat ook eerder te lezen viel. De auto was ietwat uitgeleefd, bekrast en een aantal mankementen waren jullie bekend. De auto is zonder garantie gekocht/ meeneemprijs. Dit doet een dealer niet wanneer ze alle vertrouwen in een auto hebben.
Net als Bart al aangeeft is dit een normale verkoop met normale voorwaarden die de verkoper heeft gesteld.
De afspraak was gemaakt en staat hopelijk zwart op wit dat de auto technisch goed afgeleverd zou worden (dit is wel een momentopname)
Dat je met dunne schijven stil bent komen te staan zegt iets over de kwaliteit van de auto, de onderhoud van de auto en uiteraard de aflevering van jullie auto. Wanneer de dealer zich beroept op de voorwaarden bij de verkoop en er 'onduidelijkheden' zijn over de kwaliteit van aflevering, gaat dit met recht een project worden.
Ik hoop dat jullie tot een compromis kunnen komen.
Volgens mij hebben jullie dit ook als een project opgevat wat ook eerder te lezen viel. De auto was ietwat uitgeleefd, bekrast en een aantal mankementen waren jullie bekend. De auto is zonder garantie gekocht/ meeneemprijs. Dit doet een dealer niet wanneer ze alle vertrouwen in een auto hebben.
Net als Bart al aangeeft is dit een normale verkoop met normale voorwaarden die de verkoper heeft gesteld.
De afspraak was gemaakt en staat hopelijk zwart op wit dat de auto technisch goed afgeleverd zou worden (dit is wel een momentopname)
Dat je met dunne schijven stil bent komen te staan zegt iets over de kwaliteit van de auto, de onderhoud van de auto en uiteraard de aflevering van jullie auto. Wanneer de dealer zich beroept op de voorwaarden bij de verkoop en er 'onduidelijkheden' zijn over de kwaliteit van aflevering, gaat dit met recht een project worden.
Ik hoop dat jullie tot een compromis kunnen komen.
- BertjeB
- 3rd Gear member
Zinnige opmerking!!AlexV70 schreef:Ik bedoel dat je als dealer zo'n auto gewoon niet moet verkopen.
Of goed of niet doen.
je kan als jezelf respecterende Volvo dealer toch niet zo'n wrak auto verkopen?
zonder garantie of niet, een auto in deze staat verkopen vanuit je volvo vestiging doet afbreuk aan je (goede)naam! :evil:
dit soort auto's moeten ze gewoon lekker meteen doorstoten naar de handel, dan kunnen ze daar lekker verder hun twijfelachtige eer en reputatie verder bevestigen/verklooien!(uitzonderingen die er zeker ook zijn daargelaten!)
wellicht hebben ze hem zelf wel ongezien ingeruild en proberen ze op deze manier de schade te beperken!! let op dit is mijn persoonlijke mening en gebaseerd op uitspraken van bevriende garagehouders met soortgelijke ervaringen in het verleden..
Ik hoop dat bleuriders er een beetje uitkomt en dat als alle zaken geregeld zijn met zijn auto dat hij er nog veel plezier aan gaat beleven!

Nu:
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
Volvo S80 Dynamic D(ikke)5 uut 2002 204.000 km's op metis
in de couleur Black sapphire metallic.
Uitstapje:
VW Passat 1.9 TDI variant.
Vroegah:
S80 2.5D 1999 nautic blue pearl Limited edition.
340.000+ km's and not cruising anymore! R.I.P
- Frumpy
- 5th Gear member
En nog door Niham APK GOEDgekeurd met een lekke voorschokbreker, dunne remschijven, en wie weet wat nog meer. :shock:
@Bleurider: Misschien toch eens met de RDW gaan babbelen, nu je weet dat Niham hun beloftes toch niet nakomt?
@Bleurider: Misschien toch eens met de RDW gaan babbelen, nu je weet dat Niham hun beloftes toch niet nakomt?
-
- 2nd Gear member
By the way :
1) Te dunne remschijven is geen APK afkeur, alleen de remvertraging moet
in orde zijn.
2) Een lekke schokdemper hoeft ook geen APK afkeur te zijn, hij mag rustig
vochtig zijn, als hij nog maar goed dempt.
APK is en blijft een moment-opname !
Het zou inderdaad van Niham verstandiger zijn geweest om een dergelijke auto direct door te stoten naar de handel.
Alleen, een verstandige en kundige handelaar zou er nooit meer dan € 4000.- voor hebben gegeven, zeker niet voor een S80 uit 2001
1) Te dunne remschijven is geen APK afkeur, alleen de remvertraging moet
in orde zijn.
2) Een lekke schokdemper hoeft ook geen APK afkeur te zijn, hij mag rustig
vochtig zijn, als hij nog maar goed dempt.
APK is en blijft een moment-opname !
Het zou inderdaad van Niham verstandiger zijn geweest om een dergelijke auto direct door te stoten naar de handel.
Alleen, een verstandige en kundige handelaar zou er nooit meer dan € 4000.- voor hebben gegeven, zeker niet voor een S80 uit 2001
Goh, ik zat aan € 5000,- te denken. Weer 1000 te veel.The Driver schreef:Het zou inderdaad van Niham verstandiger zijn geweest om een dergelijke auto direct door te stoten naar de handel.

Ik verbaasde mij ook vreselijk over de prijs die betaald is, afgezet tegen de geleverde voorwaarden.
Voor een mooie S80, goed afgeleverd en 6 maanden garantie was er nog wat voor te zeggen.
Maar € 10.000 voor zo'n baggerbak.
- bleuriders
- 2nd Gear member
Niham wilde niks voor ons doen.
Maar de Bovag en de SRK willen wel moeite voor ons doen.
morgen worden de Delen zoals bovenstaand vermeld vervangen.
de oude Delen bewaren we en we gaan er zeker mee aan de slag.
motto blijft: een dealer hoort een auto in degelijke staat af te leveren met of zonder garantie !
zal morgen wel een aantal foto's maken van de spullen die verwijdert worden en opnieuw geplaatst worden.
en dan hoop ik dat het voorlopig even afgelopen is met de Uitgave's want het wordt een dure hobby ook al rijdt ik op LPG
Maar de Bovag en de SRK willen wel moeite voor ons doen.
morgen worden de Delen zoals bovenstaand vermeld vervangen.
de oude Delen bewaren we en we gaan er zeker mee aan de slag.
motto blijft: een dealer hoort een auto in degelijke staat af te leveren met of zonder garantie !
zal morgen wel een aantal foto's maken van de spullen die verwijdert worden en opnieuw geplaatst worden.
en dan hoop ik dat het voorlopig even afgelopen is met de Uitgave's want het wordt een dure hobby ook al rijdt ik op LPG

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ben bang dat je dan toch teleurgesteld zou gaan worden, zo mee zonder garantie is wat anders dan zonder garantie mee na beurt volgens onderhoudsschema
Volvo for life
Als het feitelijk zo is als wordt verteld, bestaat er een redelijke kans dat Niham door het stof moet.bart simpson schreef:Ben bang dat je dan toch teleurgesteld zou gaan worden, zo mee zonder garantie is wat anders dan zonder garantie mee na beurt volgens onderhoudsschema
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Tja, het gaat natuurlijk wel om de nuance, bij een bepaalde beurt horen (volgens mij) toch geen nieuwe remmen of b.v. banden, dit zijn slijtdelen terwijl de beurt toch verder goed uitgevoerd kan zijn, de basis van de transactie is mij iig niet geheel duidelijk.
Volvo for life