Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07.06.2007 - 20:40
door bart simpson
pieter007 schreef:tuurlijk maar over het kostenplaatje had ik het even niet
aha, dan snap ik niet waar het hier nog over gaat, als de kosten immers niet uitmaken koop je direct een Summum...

Geplaatst: 07.06.2007 - 22:56
door pieter007
ok ok ;)

Geplaatst: 10.06.2007 - 12:38
door Premier
Ik was de Edition 2 met de Momentum aan het vergelijken en zag ineens het volgende in de prijslijstfolder staan onder standaarduitrusting van de V50.

Additionele specificaties D5
* Hoge laadvloer
* Dubbele uitlaadmond (links-rechts)
* Sportief instrumentenpaneel
* Onderzijde voorspoiler, drempellijsten en onderzijde achterbumper in exterieurkleur

Aangezien ik voor een D5 ga heb ik blijkbaar toch een meegespoten onderrand (plus fijne uitlaatpijpjes). :P

Maar waarom een hoge laadvloer en wat houdt een sportief instrumentenpaneel in?

Thx,
Paul

Geplaatst: 10.06.2007 - 12:58
door bmw
En als je nu schade hebt, dan moet het toch ook opnieuw te bstellen zijn voor een normale prijs. Het is gewoon modellenpolitiek. Zo kan iedereen zien, ook bij inruil, dat je geen Kinetic of Summum rijdt of inruilt.

Geplaatst: 10.06.2007 - 13:13
door bart simpson
bmw schreef:En als je nu schade hebt, dan moet het toch ook opnieuw te bstellen zijn voor een normale prijs. Het is gewoon modellenpolitiek. Zo kan iedereen zien, ook bij inruil, dat je geen Kinetic of Summum rijdt of inruilt.
ik mis dit punt echt volledig :? .

Geplaatst: 10.06.2007 - 15:02
door pimp
Hoge laadvloer is altijd bij de D5, het ligt iets hoger ivm met de dubbele uitlaat. Hebben wij ook bij de onze D5, maar in de praktijk merk je er helemaal niks van.
De D5 is idd de enige versie die als edition leverbaar is met in kleur gespoten dorpels etc. Zo'n edition is echt een super aanbieding als je het vergelijkt met de momemtum, das is ook de reden dat wij een edition hebben gekocht en geen summum (moeders had toch liever geen leer).

Geplaatst: 10.06.2007 - 15:16
door Paul
Ik zit ook te zoeken waar het op slaat. BMW help even!

Geplaatst: 10.06.2007 - 15:19
door patrice
hallo
als ik het goed verstaan heb, is edition 1 of edition 2 het zelfde als bij ons in belgiƫ business line of topline, of toch iets in die aard.
bij ons, volgens de volvo site is de topline met eenders welke motor dan ook volledig gespoten in koetswerkkleur, en dat hoop ik toch ook , mijn verkoper wist het zelf nog niet, we wachten dus af dat de mijne toekomt in de garage , aangezien ik de eerste v50 topline heb besteld bij de dealer. bij ons is een topline uiteindelijk een summum zonder xenon en elektrische zetels, en nog een paar kleinigheden.
waar zit het verschil dan? in de prijs op de bestelbon, en dat scheelt snel een paar duizend euros!
pimp schreef:Hoge laadvloer is altijd bij de D5, het ligt iets hoger ivm met de dubbele uitlaat. Hebben wij ook bij de onze D5, maar in de praktijk merk je er helemaal niks van.
De D5 is idd de enige versie die als edition leverbaar is met in kleur gespoten dorpels etc. Zo'n edition is echt een super aanbieding als je het vergelijkt met de momemtum, das is ook de reden dat wij een edition hebben gekocht en geen summum (moeders had toch liever geen leer).

Geplaatst: 11.06.2007 - 12:43
door bmw
Op de editions maken zowel dealer als fabriek minder winst. Dat kan ook gemakkelijk. Als je echter t.z.t een summum inruilt die vrijwel net zo luxe is als een edition II, krijgt je toch meer terug voor een summum dan voor de edition; dat kan omdat ze je al een poot hebben uitgerukt bij aanschaf.

Daarnaast is en blijft voor een ieder de edition kenbaar als de auto met de zwarte onderkant. Er zijn ongetwijfeld mensen die er veel voor over hebben om dat niet te hebben (kijk maar naar deze discussie).

Nu krijgt je het idee dat je echt waar krijgt voor je geld, maar in feite betaal je bij een summum nog meer teveel, dan bij een edition!!

Geplaatst: 11.06.2007 - 12:44
door bmw
Op de editions maken zowel dealer als fabriek minder winst. Dat kan ook gemakkelijk. Als je echter t.z.t een summum inruilt die vrijwel net zo luxe is als een edition II, krijgt je toch meer terug voor een summum dan voor de edition; dat kan omdat ze je al een poot hebben uitgerukt bij aanschaf.

Daarnaast is en blijft voor een ieder de edition kenbaar als de auto met de zwarte onderkant. Er zijn ongetwijfeld mensen die er veel voor over hebben om dat niet te hebben (kijk maar naar deze discussie) en dan desnood toch de nog duurdere summum kopen.

Nu krijgt je het idee dat je echt waar krijgt voor je geld, maar in feite betaal je bij een summum nog meer teveel, dan bij een edition!!!

Zo'n auto kost in echt geld bijn f 80.000,--; daar kan echt wel een leren bankstelletje vanaf.