Pagina 2 van 3
Geplaatst: 11.06.2007 - 12:33
door v700r
Hebben ze de sierstrippen er ooit met een hamer opgeslagen?
Geplaatst: 11.06.2007 - 15:48
door geestschrijver
Die ziet er helemaal niet verkeerd uit! Ik hoop wel dat je er nog andere - donkerblauwe, iets kleinere - platen op zet, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Deze lichtblauwe platen zijn meen ik alleen gevoerd in het laatste jaar voordat de gele platen kwamen. Zonde van zo'n mooie klassieker!
Geplaatst: 12.06.2007 - 07:26
door AR
Voor die nummerborden moet ik even kijken, ben het wel met je eens dat de donkere kleinere borden met witte opgelegde letters het mooiste zijn.
Donderdag avond gaat hij op de brug en gaat een kenner de onderkant inspecteren.
Geplaatst: 12.06.2007 - 07:34
door geestschrijver
Die met de opgelegde letters/cijfers zijn inderdaad het allermooist!
Geplaatst: 12.06.2007 - 13:22
door Weesje
Hij ziet helemaal niet zo gek uit.
Hoop dat donderdag er niet nog gekke dingen te voorschijn komen!
En mocht je lid worden van de v44 dan is zeker een bezoekje aan het VOD
(het onderdelen depot) verplicht en leuk natuurlijk
Geplaatst: 12.06.2007 - 15:54
door Jarl
Mooie auto!! Idd hopen dat donderdag mee gaat vallen. Iig heel veel plezier ervan.
Zelf ook ooit op het punt gestaan om er een te kopen, maar is er niet van gekomen. Hoop wel dat die dag alsnog een keer komt!
Jarl
Geplaatst: 15.06.2007 - 09:32
door AR
Nou dit zijn de bevindingen van gisteravond:
- Stabilisatorstang, beugels worden openieuw vastgelast (over 2 weken).
- Dorpels etc waren al vervangen en zijn allemaal keurig hard.
- Wat optisch laswerk aan de binnenkant van de kofferbak + Reservewielbak.
- Het missen van de "banden" waar de achteras in hangt bij het uitveren.
- het vervangen van de ophangrubbers van de voorwielophanging.
- Ontluchten van de remmen.
- Opnieuw kitten voorruit.
Viel dus al met al niet tegen, geen spannende/schokkende zaken.
Over 2 weken wordt de stabilisatorstang gerepareerd, en in de tussentijd ga ik zelf zorgen dat de kofferbak weer netjes wordt. En de remmen ontlucht worden.
Geplaatst: 15.06.2007 - 09:42
door Ben
Dat ziet er veelbelovend uit.
Je gaat toch wel foto's maken hè. We willen álles zien en er van leren

Geplaatst: 15.06.2007 - 13:42
door P130
Whoh, ik zou willen dat mijn Amazon nog zo mooi rood was. Die van mij is langzaam roze aan het worden...
Veel succes ermee en lid worden van de V44 kan ik aanraden. Altijd gezellig en zeer leerzaam. Technische avonden, rondritten etc. En reken er op dat je het eerste jaar alleen maar bezig bent met dingen verhelpen, beter maken, naar wens maken etc. Maar dan krijg je langzaam ook een auto die echt naar jouw smaak is en heerlijk rijdt!!
Succes!
Geplaatst: 16.06.2007 - 01:10
door Weesje
Nou dat valt zeker reuze mee, daar heb je een goede basis gekocht.
Enne P130 : Jullie Amazon die rijd tenminste nog de mijne is in deze staat:
Als het goed is, is hij in 2009 weer op de weg
Geplaatst: 16.06.2007 - 14:32
door pieter007
staat ie nu volledig kaal ? ik bedoel dus in de blanke plaat ? zonder ergens nog een likje verf aan ?
hoe heb je dat gedaan ?
Geplaatst: 17.06.2007 - 17:23
door P130
Tsja, dat rijdt op dit moment wat lastig ja...

Maar die ziet er straks wel beter uit dan die van mij. Daar zitten de gaten in...
Geplaatst: 18.06.2007 - 11:02
door Weesje
Hij staat inderdaad behoorlijk kaal te wezen ja.
Je hebt van 3M; Scotch Brite, deze schijven kan je op de boormachine of op de haakse slijper zetten en daarmee vreet je dwars door alle laklagen tot op het metaal. Wel een goed stofmasker opzetten want het stuift alle kanten op.
Geplaatst: 19.06.2007 - 08:46
door AR
Kan iemand mij iets vertellen over de "banden" waar de achteras aan hangt zodat deze blijft hangen als de achterwielen los komen?
Materiaal, lengte nog te koop of zelf te maken ? Wellicht een fototje ?
Geplaatst: 19.06.2007 - 12:09
door admiral
is te koop bij alle oldtimer volvo bedrijven/garage's, ik heb ze zelf gemaakt had toevallig hetzelfde materiaal liggen. Is niet moeilijk om het zelf te maken. maar voor ik meen 6 euro ex btw heb je er al 1, kost de kop dus niet.
Geplaatst: 19.06.2007 - 20:14
door P130
Die banden heb je eigenlijk helemaal niet nodig. Zolang je geen rally's gaat rijden, blijft die achteras er echt wel onder zitten. Ik heb ze bij de APK ook verwijderd, want als ze gescheurd zijn is het afkeur. Zitten ze er gewoon niet onder, niets aan de hand bij de APK!

Geplaatst: 19.06.2007 - 20:55
door ps-amazon
tsja...zo kan je ook je voorruit eruit halen als ie te ver gebarsten is, want de apk verplicht je niet een voorruit te hebben.....
Geplaatst: 20.06.2007 - 22:50
door AR
Zo ik heb hem vandaag met comandant en rode autowax behandeld en hij staat er weer keurig bij te glimmen. ( Zal morgen even foto's maken)
- Ik heb een op het gevoel de carburateur afgesteld, zodat hij wat netter stationair loopt, echter dit moet ik nog ff netjes afstellen.
- Morgen komen er 2 nieuwe achterbanden onder ( Vredestein Sprint+ 165/80 R15) en spuit ik meteen even de achtervelgen (deze zijn nu zwart geverft met de kwast...) De voorvelgen spuit ik einde deze week. Dan kan ik volgende week opzoek naar de chrome doppen voor de velgen.
- De gril voor rechtgemaakt, deze was iets krom/verbogen.
- De Remmen ontlucht, voor moest zelfs 2 keer gepompt worden voordat ik olie had.... en de remmen achter afgesteld. Hij remt al een stuk beter nu echter heb ik nog geen trommeltrekker dus kan ik de achterremschoenen nog niet bekijken/vervangen.
- Lakstiftje gehaald om de slechte puntjes (hoeken bij het raam etc) netjes bij te werken.
- De voorruit is afgekit en zelfs met het slechte weer van vorige week bleef het droog binnen.
- Kofferbakrubber ook opnieuw vastgezet waardoor de kofferbak nu ook droog blijft.
- Linker deurslot werkt weer zoals het zou moeten. De stalen pen die de pal in de deur verbind met het slot was afgebroken, ik heb een nieuwe gemaakt door een spaak uit een bromfietswiel om te toveren (draad tappen etc)
- Cilinder van het kofferbakslot passend gemaakt op de sleutel (de kopere plaatjes van de cilinder een beetje met de dremel aangepast) en nu sluit het slot weer zoals het zou moeten.
- Ruitenwisservloeistof komt nu onder druk naar buiten ipv het "pisstraaltje" wat er eerst was (het doorvoergat bij het pompje iets groter gemaakt (van +/- 1 naar +/- 3 milimeter) Dit functioneert nu zowel stil als op snelheid beter als bij mijn V40 met waaier-sproeiters
- De kofferbak, de slechte delen aan de zijkant met Shell Tixophalte kit ingesmeert, vervolgens in de zinkspray gezet. (ik wilde dit niet lassen, het is tegen de zijkanten van de kofferbak aan, en ik ben bang dat bij lassen de lak aan de buitenzijde beschadigd) als alles droog is spuit ik hier de juiste kleur (46) overheen en komt de kofferbakbekleding erover.
- De gaten die van de LPG installatie aanwezig waren en de slechte plekken in de reservewiel houder worden wel dichtgelast. Dit gebeurt volgende week.
- Het stuurhuis lekte iets, dit heb ik opgelost door hier vet in te spuiten, dit lekt niet door de keerring en werkt ook. Dit kan vervolgens op een later tijdstip weer een keer onderhanden genomen worden.
Ondertussen ben ik een lijstje aan het maken met onderdelen. Van binnen mis ik nog het een en ander...
Zo heb ik niet de "voorste rubber vloermat" , geen bekleding tegen de zijkanten bij de voeten (is nu kaal hardboard) en geen handschoenenkastje.
Kan iemand misschien foto's maken van hoe hun interieur eruit ziet?? Ik kan op internet geen goede foto's vinden...
Mijn benzinemeter gaat iets heen en weer is hier iets aan te doen?
Kan iemand mij de schaalverdeling van de benzine meter uitleggen?
Ik heb een wit blokje en vier groene als schaalverdeling. Er gaat 45 liter in de tank (heb ik ergens gevonden).
Wanneer is het nu verstandig om te tanken? Kan ik ieder blokje als +/- 10 liter beschouwen? Moet ik tanken zodra de wijzer het witte blokje raakt? Vanmiddag tankte ik toen de wijzer tussen het witte blokje en het 1e groeten blokje stond en toen ging er 34 liter benzine in, dat betekent dat er dus nog +/- 10 liter in zou moeten zitten... Iemand hier opheldering over ?
Geplaatst: 21.06.2007 - 14:09
door Weesje
Nou nou je bent echt druk bezig, goed hoor dat heeft zo'n oud besje wel verdiend.
Kon geen foto vinden hoe mijn interieur er van binnen uit zag. Maar de hardboard plaat links en rechts aan de zijkant bij de voeten dat hoort zo.
En afhankelijk hoe oud de auto is is die plaat ofwel grijs (oud) of zwart (nieuw).
Wat betreft de benzinemeter, deze hoort niet echt heen en weer te gaan.
Het kan dat er een los contactje in het mechanisme zit. In de kofferbak boven de benzinetank zit een rond plaatje wat vast zit met ongeveer 6 parkers. Dit is de benzinevlotter. Je zou kunnen kijken of die nog goed is.
Maar de schaal verdeling is wel ongeveer wat jij zegt, die 5 liter die hij dus niet aangeeft is eigenlijk je reserve. Je kan ook op de dagteller rijden als je de meter niet vertrouwd.
Voor de rest van de spullen die je mist kan je ook wachten tot de volvo beurs in het najaar in Utrecht.
Geplaatst: 24.06.2007 - 10:43
door AR
Kan iemand mij helpen met de typenummers van de B18 Motoren ?
Ik heb de auto gekocht ervanuitgaande dat er een B18A blok in zat echter dit zijn de nummers die ik op het onderblok vind en op de kop:
Onderblok: 496871
Cylinderkop: 1-418205 J36
Het uitlaatspruitstuk heeft een dubbele pijp, en ik heb een enkele Zenith Stromberg Carb (Met stelschroef aan de onderkant).
Als ik bovenstaande onderblok nummer op internet probeer achter te halen kom ik op een B18-B blok, C-Krukas, 115PK uit. Echter voor een B18-B Blok zou ik geen vacuum vervroeger moeten hebben, en een ander spruitstuk met dubbele carbs.
Nu heeft de auto op gas gelopen, misschien hebben ze daarom het inlaatspruistuk carbs ontsteking vervangen door een enkele variant.
Als het namelijk een B18-B blok/kop etc is ga ik opzoek naar een ander spruitstuk, 2e carb en een andere ontsteking.
Iemand die hier iets meer duidelijkheid over kan geven ?