Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13.06.2007 - 06:00
door mYst
maar 't is en blijft een mazda... yuck...
Geplaatst: 13.06.2007 - 09:38
door jericho
Ik weet het toch echt nog niet. Een Volvo ziet er vele malen beter uit, de onderhoudskosten verschillen volgens mij niet veel maar een 626 is weer veel ruimer.
Als ik zo naar de onderdeelprijzen kijk dan vallen me die ook nog wel mee.
Toch apart dat iemand op het Volvo-forum mij aanraadt een Mazda te kopen ::lol:
Geplaatst: 13.06.2007 - 10:04
door V480-S60
Niet zo vreemd,
Ga je voor echt degelijk en wat meer uitrusting. Neem een japanner. Bijvoorbeeld Mazda. En ik moet zeggen de 626 is gewoon goed.
Ga je voor stijl en neem je wat meer onderhoud voor lief. Kies VOLVO.
Niet dat VOLVO niet degelijk is. Dat is ie echt wel, zeker qua veiligheidsvoorzieningen. Maar feit is en blijft dat er wel eens rare storingen kunnen optreden. Onderdelen zijn niet echt de hoofdprijs maar de werkplaatskosten bij een dealer zijn dat wel.
Dat moet je gewoon onder ogen zien.
Maar voor mij (privé) geen andere auto dan VOLVO.
Geplaatst: 13.06.2007 - 10:51
door jericho
Valt er zelf dan niet aan te sleutelen? Of is dit bij volvo gewoon niet te doen? En ik weet niet wat het uurloon bij een Volvo garage is maar bij de Mazda betaal je ook al snel 65 euro...
Geplaatst: 13.06.2007 - 12:03
door menjo
Ja hoor bijna alles kun je zelf doen, zeker bij een phase 1. Bij een phase 2 is de elektronica al wat ingewikkelder.
Geplaatst: 13.06.2007 - 13:37
door jericho
Ik heb net weer een uurtje of wat diverse topics door zitten lezen en ben toch wat problemen tegengekomen bij de V40. Vooral de diesels brengen het er minder goed vanaf als ik het goed lees (phase1). De benzine modellen al beter en de Phase 2 dan nog weer beter. Vooral de verlichting is een minpunt bij de meeste wagens en ook het onderstel wordt als 'week' ervaren door veel mensen. Zijn er motorisch bij benzine modellen van Phase 1 ook problemen? dus zowel de 1.8 en 2.0? Bij de mazda die ik nu heb zijn vooral de homokineten een erg zwak punt, ook de stabilisatorstangen zijn nogal eens kapot. Zijn er bij de V40 ook mechanische onderdelen die relatief snel het loodje leggen?
Geplaatst: 13.06.2007 - 13:55
door marcelg
motorische heeft de phase 1 benzine minimale problemen. mechanisch vooral de punten die ik al schreef en daarbij de schakelbusjes (paar euro)
Geplaatst: 26.06.2007 - 15:05
door jericho
wat vinden jullie een mooie prijs voor een wagen zoals ik die zoek? Dwz een V40, 1.8 benzine, uit +/- '99/'00, met max 150K op teller..
Ik heb een beetje rondgekeken en de meeste prijzen liggen zo tussen de 5500 en 7000 euro.
Geplaatst: 26.06.2007 - 19:00
door mYst
ik heb voor m'n v40 met 178000 km (een 1.9d van 95 pk) van 11/99 € 4800 betaald...
dus ik vind dat wel erg duur voor een benzine van die leeftijd, diesels houden toch veel meer hun waarde afaik
Geplaatst: 27.06.2007 - 07:07
door Rob Bakker
ik denk dat het voor een deel aan de uitrusting van de auto ligt, en wat je er mee wil.
Mijn auto heeft 6750, gekost, maar dat was ook doordat ik LPG wilde hebben.
In belgie schelen de prijzen ook nog wel denk ik

Geplaatst: 27.06.2007 - 10:12
door timvandoorn
jericho schreef:wat vinden jullie een mooie prijs voor een wagen zoals ik die zoek? Dwz een V40, 1.8 benzine, uit +/- '99/'00, met max 150K op teller..
Ik heb een beetje rondgekeken en de meeste prijzen liggen zo tussen de 5500 en 7000 euro.
Ik denk dat dat wel redelijke vraagprijzen zijn, want er zit altijd ruimte om te zakken, dus die vraagprijs gaat altijd naar beneden. Dus als je zo rond de 6000 uitkomt, voor een nette en redelijk uitgeruste v40, heb je volgens mij een zeer goede prijs.
Heb voor mijn v40 1.8 16v van 1997, 7000 neergelegd in 2005. Toen had die 125000 gelopen en keurige dealeronderhouden en geen ex-lease bak, want ik rijd auto zakelijk. Hij was verder zowat nieuw, nooit schade gehad en 6 maanden bovag garantie.
Dus hangt een beetje af van bovenstaande punten hoeveel je uit wil geven voor een goede v40. Ik zelf betaal liever iets meer voor een goed onderhouden en net bereden v40, dan dat ik duizend minder betaal voor een auto waarvan veel dingen (onderhoud, berijders, schades) onbekend zijn.
Geplaatst: 13.07.2007 - 16:00
door jericho
Kunnen jullie me nog verder wat tips geven waar ik op moet letten bij een proefrit? Hoe kan je bv merken of het blok nog goed is? Ik weet dat je voor het starten eerst even aan hetblok moet voelen of dat al warm is, het wil nog wel eens zijn dat een koud blok moeilijk start dus warmen ze hem vast op...
Verder zijn alle tips van harte welkom!!
Geplaatst: 14.07.2007 - 10:16
door J
te makkelijk, op een slome zaterdagochtend.....