Tikkend geluid bij wegrijden koude motor

Alles over de 440 / 460
Carfreak
7th Gear member

Mijn blok maakt koud ook een tikkend geluid. Volgens mij gewoon de kleppen. Zodra de boel wat warmer wordt verdwijnt het tikken.

Ik weet dat bij bv mitsubishi (Carisma met name) de blokken ook behoorlijk tikken. Dit schijnt weer van de injectoren te komen.

Kan dus van alles zijn.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
The Real Master
3rd Gear member

Aangezien je op vakantie gaat binnenkort lijkt het me toch verstandig een dag je auto te missen en hem bij de garage achter te laten.

Ik neem aan dat je tijdens de vakantie niet in vervangend vervoer van de ANWB wilt rijden aangezien dat voor een Volvo 4 serie een astra standaard is.
Dus zonder airco of wat dan ook.
Dit is mij overkomen tijdens een vakantie hoewel ik net voordat ik weg ben gegaan een grote beurt heb laten doen en distr. en multi snaren heb laten vervangen is er toch eentje kapot gegaan en me hele blok naar de mallemoeren was.
Gelukkig kon ik dit verhalen bij de garage.
Maar het is geen pretje als je een auto koopt met airco omdat je naar een warm land gaat en je krijgt een veel kleinere astra mee zonder airco.

Ik zou zeggen doe hem toch naar de garage en ga daarna met een gerust gevoel op vakantie.

Alvast een goeie vakantie toegewenst.

Gr.TRM
jef
3rd Gear member
Contacteer:

dat tikkend geluid heb ik ook gehad bij mijn 440 bj 94.toen ik hem kocht had hij dat al,de km stand was toen 125000, en heb er nog ongeveer 100.000 km mee gereden voor ik hem inruilde voor mijn huidige 460.die heeft het trouwens niet.ik zou zeggen zolang het tikt werkt het ook ,pas als het niet meer tikt zou ik me zorgen gaan maken.
Brain
2nd Gear member

Ik ken het geluid wat je bedoelt, mijn vader heeft het met de Renault 25 wanneer de motor nog koud is.
Eenmaal op temperatuur nergens last meer van.

Ook mijn 440 heeft als ie koud gestart wordt even last van het geluid. Ik denk niet dat het heel erg zou zijn (tja, een motorblok vind het sowieso niet leuk om het koud te hebben), maar zodra hij warm is heb ik er geen last meer van (en de auto ook niet meer).
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ik heb het met m,n Passat ook al,toeval? :)
jjvwier
1st Gear member

Hoi

Het tikkend geluid bij die motoren, ook bij de B20 E, kan geen kwaad
Heb een 480 2.0 gehad, die dee het ook, ook mijn 440 met B18 U heeft het. IN wezen zijn die motoren gelijk, alleen is de B20 een paar mm hoger dan het blok van de B18U. Het tikken wordt veroorzaakt door de zuigers die iets kantelen, wordt de motor warmer dan trekt het weer weg.
Mijn motor heeft het ook. Hou de olie goed op peil.

Mvg

Johan
Jorrit440
Starter

Bij mijn 440 1.8 tikt de motor lichtjes, sinds ik em gekocht heb.

De garage had problemen gehad met de motor, en hebben de pakking moeten vervangen & het een en ander opnieuw moeten afstellen (ik heb er niet echt verstand van : mijn eerste auto). De garagehouder zei : of het tikken gaat weg, of het tikken wordt wat erger. Kon ie niks met zekerheid van zeggen.

Hij rijdt voor de rest prima trouwens. Maar ik ga em na de feestdagen even laten nakijken, want met het koude weer tikte ie nog effe wat harder (maar goed, zoals ik hier lees kan dat normaal zijn).
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”