Pagina 2 van 4
Geplaatst: 27.06.2007 - 21:21
door Poolrev
Brug heb ik zo tot m 'n beschikking. Verder is een uitlaat één van de meer eenvoudig te (de)monteren onderdelen op een auto, tenminste, als je er goed bij kan dmv een brug

.
En nee, ik ben totaal geen monteur, maar een ICT-er

. Maar ik ben in m 'n hobby-uurtjes wel bezig met het restaureren van m 'n (oude) Mini uit 1982, dus daar leer je genoeg van

.
Back on-topic: ik kijk met verwachting uit naar je foto's van je C30 volgende week!

Geplaatst: 24.08.2007 - 13:00
door Ridino
Vraagje: is het ook mogelijk om een c30 te kopen met een (of twee) uitlaten zonder dat je er een bodykit op zet? Of kan een uitlaat alleen met bodykit?
Geplaatst: 24.08.2007 - 16:29
door Poolrev
Dan zal je de achterbumper van de T5/D5 versie moeten hebben, daar zitten 2 ruimtes in voor een dubbele uitlaat...
Geplaatst: 24.08.2007 - 21:19
door Blackflash
Ridino schreef:Vraagje: is het ook mogelijk om een c30 te kopen met een (of twee) uitlaten zonder dat je er een bodykit op zet? Of kan een uitlaat alleen met bodykit?
Ja hoor dat kan, de mijne heeft ook een dubbele pijp en geen bodykit. Er is een malletje voor om het gat te maken. Bij mij zie je er echt helemaal niets van dat dat zo gemaakt is.
Geplaatst: 25.08.2007 - 12:38
door drowel
ziet er zeker niet gek uit! mooi zeg
Geplaatst: 25.08.2007 - 17:22
door Ridino
Blackflash schreef:Ridino schreef:Vraagje: is het ook mogelijk om een c30 te kopen met een (of twee) uitlaten zonder dat je er een bodykit op zet? Of kan een uitlaat alleen met bodykit?
Ja hoor dat kan, de mijne heeft ook een dubbele pijp en geen bodykit. Er is een malletje voor om het gat te maken. Bij mij zie je er echt helemaal niets van dat dat zo gemaakt is.
Oh top! En wat is de prijs van een uitlaatpijp?
Geplaatst: 25.08.2007 - 21:03
door Herror
Duidelijk een uitlaat van de Wilhelmina garage in Vlaardingen

Geplaatst: 25.08.2007 - 23:02
door Rob Bakker
Ik ben toch opzich benieuwd hoeveel er nu zonder bodykit besteld worden en met, wat is de verhouding...
Het ziet er allebij goed uit
Geplaatst: 26.08.2007 - 16:46
door Herror
Rob Bakker schreef:Ik ben toch opzich benieuwd hoeveel er nu zonder bodykit besteld worden en met, wat is de verhouding...
Het ziet er allebij goed uit
Er blijken met name veel ouderen (waarvan de kinderen de deur uit zijn) een C30 te kopen, en die geven niet om een bodykit.
Stelling van de dag:
"Zonder bodykit is de C30 een ouwe lullenwagen"
Ja, pittige uitspraak .. dus ik verwacht een hoop reacties

:D
Geplaatst: 06.10.2007 - 16:01
door Kev_C30
Ik heb eindelijk mijn dubbele uitlaat, het is eentje custom made van bij skytune en I LIKE IT
Dit is de constuctie van de pijpkes

Geplaatst: 06.10.2007 - 22:22
door mYst
die buizen zijn toch niet even lang, als in: gaan niet even hard "roken"
maar halfslachtig werk imho, sorry...
Geplaatst: 07.10.2007 - 09:26
door Kev_C30
mYst schreef:die buizen zijn toch niet even lang, als in: gaan niet even hard "roken"
maar halfslachtig werk imho, sorry...
dus Heico doet ook halfslachtig werk volgens jou :roll: :roll:

Geplaatst: 07.10.2007 - 12:09
door eXite
Wellicht dat er demping in de linker buis zit? Dan nog niet bevorderlijk voor wat dan ook, maar goed

Geplaatst: 07.10.2007 - 18:54
door mYst
[quote="Kev_C30dus Heico doet ook halfslachtig werk volgens jou :roll: :roll:

[/quote]
kennelijk wel ja, sorry als dat bij sommigen een schop tegen het zere been is, maar dit is gewoon niet volgens de regels van de kunst wat mij betreft.
Geplaatst: 07.10.2007 - 19:23
door PeterAal
Ik vind het een prachtige oplossing zo. Zou het zelf ook wel zo willen hebben, woon alleen niet in Belgie.
Geplaatst: 07.10.2007 - 20:19
door Blackflash
PeterAal schreef:Ik vind het een prachtige oplossing zo. Zou het zelf ook wel zo willen hebben, woon alleen niet in Belgie.
Ik vind het geen prachtige oplossing. heb zelf ook een dubbele uitlaat maar gewoon met een dember er tussen waardoor de twee uitlaatpijpen en goed dempen en goed gelijk roken.
Inderdaad de Heico oplossing is , ik ken nniet alle technische details, niet echt een mooie oplossing.
Overigens in nederland, gewoon naar de dealer gaan een paar honderd euro betalen en er zit een prachtige dubbele uilaat onder.
Geplaatst: 07.10.2007 - 22:53
door pieter007
die van heico gaat beter langs 2 kanten roken dan die van skytune ...
de uitlaatgassen kiezen de makkelijkste weg , (of ben ik nu verkeerd ?)
bij skytune gaat er meer gassen rechtdoor dan ze naar de zijkant gaan gaan
bij heico worden ze in gespleten zal ik maar zeggen ...
Het echte beste systeem lijkt mij (persoonlijke mening)
als je buis vanuit het midden komt en dan gesplitst word zoas bij heico .. naar links & rechts met een evenlang stuk
op mijn v50 ga ik (als ik nog eens tijd heb) zelf een dubbel systeem maken
wat heeft het nu bij skytune gekost ? ze<,hebben het goed gedaan hoor daar niet van , als je de constructie bekijkt , goed gelast en mooi geplooit enz ...
hoe zit het voor de autokeuring ? gaat dit zo ? of zit er een attest bij ofzo
is er verder nog iets verander ? dempers tussenuit ofzo ?
Geplaatst: 07.10.2007 - 23:36
door Kev_C30
nochtans de test gedaan en ze roken alle twee even goed, er zal wel verschil opzitten maar allesinds wel miniem, ivm de keuring is alles legaal want de originele demper zit er nog onder, dus daar is geen attest voor nodig.
De prijs was 320 en alle stukken vanaf de einddemper zijn wel in het inox
Geplaatst: 08.10.2007 - 11:19
door Fieldmarshall
Persoonlijk vind ik een bodykit nogal duur voor wat het is... Ik eerder geneigd om elektrische zetels met geheugen te nemen voor die prijs. Daarenboven vrees ik dat een C30 met bodykit ook gevoeliger is voor lakschade (knoeiers die niet kunnen parkeren etc).
Geplaatst: 08.10.2007 - 17:26
door pieter007
Kev_C30 schreef:nochtans de test gedaan en ze roken alle twee even goed, er zal wel verschil opzitten maar allesinds wel miniem, ivm de keuring is alles legaal want de originele demper zit er nog onder, dus daar is geen attest voor nodig.
De prijs was 320 en alle stukken vanaf de einddemper zijn wel in het inox
owk

dan is het goed
ik wist niet dat je dit mocht maken ?
dus zolang alle demper er nog opzitten mag je watveranderen enz ?