S 80 2,9 6-cyl. Is ie echt zo goed?!?!
In welke folder staat dat dan NOS?? De 2.9 is toch echt een motor zónder turbo, ik rij er al 2,5 jaar een.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je had toen een 210pk 2.5 lpt en een 210pk 2.9 zonder turbo.NOS schreef:Ja, gewoon het foldertje van ik denk MY'04 of'05
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
, die 2.5T met 5 trapsautomaat maakte de 2.9 met 4 trapsautomaat min of meer overbodig.NOS schreef:Ja, gewoon het foldertje van ik denk MY'04 of'05
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 13.06.2007 - 21:55
Zijn er nog mensen met een 2,9 6cyl. met LPI. Dat de T6 goed gaat op LPI is duidelijk, maar deze is toch weer een stuk zwaarder van zichzelf, draaicirkel nog iets groter. Dit maakt de vaste lasten ook weer duurder, en de nieuwwaarde ligt fors hoger, ruiken ze bij de verzekering ook weer de winst.
Desondanks blijft de verleiding van de T6 erg groot. Ik zal maar zeggen, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Maar als het iets minder kost en je hebt toch nog zat, is dat eigenlijk ook prima, toch ?!
Hoeveel extra kilo's brengt de LPI installatie eigenlijk in de schaal?
Desondanks blijft de verleiding van de T6 erg groot. Ik zal maar zeggen, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Maar als het iets minder kost en je hebt toch nog zat, is dat eigenlijk ook prima, toch ?!
Hoeveel extra kilo's brengt de LPI installatie eigenlijk in de schaal?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21731
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die 6 cilinder bestaat al sinds 1991 en is goed doorontwikkeld.
Ik had een eerste 960 met een B6304F en nu een B6254F (kleinere boring en slag) en het rijdt gewoon heerlijk, op benzine dan. En ook een 2,5 liter wil goed van z'n plek maar is niet echt een auto om petjes mee te pesten.
Eerder een auto om heerlijk en hard mee te rijden.
Ik had een eerste 960 met een B6304F en nu een B6254F (kleinere boring en slag) en het rijdt gewoon heerlijk, op benzine dan. En ook een 2,5 liter wil goed van z'n plek maar is niet echt een auto om petjes mee te pesten.
Eerder een auto om heerlijk en hard mee te rijden.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Als ik het goed heb, zijn de vijf en de zes cylinder nauw aan elkaar verwant (allemaal uit de N-series motoren en tegelijk ontwikkeld). Echter van de vijf zijn er veeeeel meer geproduceerd. Je zou dan zeggen dat zo'n vijf cylinder meer doorontwikkeld is. Ik wil overigens niet zeggen dat de zes cylinder daarom, of überhaupt een mindere motor is dan de vijf cylinder motoren.Msuidgeest schreef:Die 6 cilinder bestaat al sinds 1991 en is goed doorontwikkeld.
Ik had een eerste 960 met een B6304F en nu een B6254F (kleinere boring en slag) en het rijdt gewoon heerlijk, op benzine dan. En ook een 2,5 liter wil goed van z'n plek maar is niet echt een auto om petjes mee te pesten.
Eerder een auto om heerlijk en hard mee te rijden.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ik rij al 2,5 jaar met een S80 2.9. Motorisch heb ik er nooit wat mee, wel de nodige bekende storingen gehad (ABS enz.) maar nooit ernstig. De 5-cilinder is een hele goede en fraai klinkende motor maar een 6-cilinder draait nog net wat fraaier. Daar ga je gerust even naar staan luisteren met de motorkap open, je kunt bij wijze van spreke een euromunt op z'n kant op het blok zetten zonder dat die omvalt. Over de 4-bak automaat ben ik wat minder te spreken, die is soms wat zenuwachtig met overschakelen. Als je bij zo'n 100 á 110 km/h een beetje gas bijgeeft schakelt hij soms wat abrupt terug. Dan merk je dat een verzetje extra niet verkeerd zou zijn, ter vergelijking. Mijn vader rijd een BMW 523i automaat die ook van '99 is en die heeft dat gedrag niet. Verder niets dan lof over de stoelen en het comfort van een S80, je glijd over de weg. Er gaat wat dat betreft niets boven een grote auto!
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Helemaal mee eens met de vorige spreker!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Omdat vele technische specificaties van de 5- en 6-cilinder hetzelfde zijn (boring en slag e.d.), worden ze tegelijkertijd doorontwikkeld. De 6-cilinder is immers een 5-cilinder met eentje extra eraan vast.plim schreef:Als ik het goed heb, zijn de vijf en de zes cylinder nauw aan elkaar verwant (allemaal uit de N-series motoren en tegelijk ontwikkeld). Echter van de vijf zijn er veeeeel meer geproduceerd. Je zou dan zeggen dat zo'n vijf cylinder meer doorontwikkeld is. Ik wil overigens niet zeggen dat de zes cylinder daarom, of überhaupt een mindere motor is dan de vijf cylinder motoren.Msuidgeest schreef:Die 6 cilinder bestaat al sinds 1991 en is goed doorontwikkeld.
Ik had een eerste 960 met een B6304F en nu een B6254F (kleinere boring en slag) en het rijdt gewoon heerlijk, op benzine dan. En ook een 2,5 liter wil goed van z'n plek maar is niet echt een auto om petjes mee te pesten.
Eerder een auto om heerlijk en hard mee te rijden.
Dat er van de 5-cilinders veeeel meer geproduceerd worden, valt wel mee, want op sommige markten zoals Noord-Amerika wil men vooral een 6-c. en minder graag een 5-c.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Inderdaad, in Amerika en Canada werd de 5-cilinder niet eens geleverd in de S80, alleen de 2.9 en de T6 staan daar in de brochure.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Nee, de 6cilinder is een 4 cilinder met twee eraan vast. De 5 cilinder is een zescilinder met 1 eraf.Battlecruiser S80 schreef:Omdat vele technische specificaties van de 5- en 6-cilinder hetzelfde zijn (boring en slag e.d.), worden ze tegelijkertijd doorontwikkeld. De 6-cilinder is immers een 5-cilinder met eentje extra eraan vast.Dat er van de 5-cilinders veeeel meer geproduceerd worden, valt wel mee, want op sommige markten zoals Noord-Amerika wil men vooral een 6-c. en minder graag een 5-c.plim schreef:Als ik het goed heb, zijn de vijf en de zes cylinder nauw aan elkaar verwant (allemaal uit de N-series motoren en tegelijk ontwikkeld). Echter van de vijf zijn er veeeeel meer geproduceerd. Je zou dan zeggen dat zo'n vijf cylinder meer doorontwikkeld is. Ik wil overigens niet zeggen dat de zes cylinder daarom, of überhaupt een mindere motor is dan de vijf cylinder motoren.Msuidgeest schreef:Die 6 cilinder bestaat al sinds 1991 en is goed doorontwikkeld.
Ik had een eerste 960 met een B6304F en nu een B6254F (kleinere boring en slag) en het rijdt gewoon heerlijk, op benzine dan. En ook een 2,5 liter wil goed van z'n plek maar is niet echt een auto om petjes mee te pesten.
Eerder een auto om heerlijk en hard mee te rijden.
Volvo 940 SE
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Nee, de 6 cilinder is ouder dan je denkt. Het blok stamt al uit de jaren 30 !!! Ooit door aston Martin bedacht met 2922cc en dezelfde boring en slag. Veel later heeft Volvo het mogen overnemen en het gebruikt in de 960 en vervolgens zijn er 4 cilinder en 5 cilinders van afgeleid.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Dan heb ik een oerdegelijke motor in m'n slagschip liggen! Dat die 6-cilinder er al lang is wist ik maar zo lang! Nee, dat wist ik niet.
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Maar dan dus niet de 4 cilinders uit de 900 serie. Die stammen af van de 4 pitter uit de euhm, amazon? Nog verder terug? Ik dacht altijd dat boring en slag van 2 liter viercilinder, 3 liter zescilinder en 2.5 vijcilinder ook allemaal t zelfde waren.?
Volvo 940 SE
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Vergeet niet dat de gehele 850 S/V/X70 serie alleen met 5 cylinders is geleverd. Ook in de US en Canada. Van de S80 6 cylinder zijn nooit meer geproduceerd dan alle 850 S/V/X70 bijelkaar.lingsper schreef:Inderdaad, in Amerika en Canada werd de 5-cilinder niet eens geleverd in de S80, alleen de 2.9 en de T6 staan daar in de brochure.
ik denk echt dat er veeeel meer 5 cylinders zijn geproduceerd.
Wie zou de aantallen kunnen opvragen ??? Want op deze manier weten we het nooit zeker.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8