S60 D5 "stottert bij constate snelheid

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
Billy Road
4th Gear member
Berichten: 507
Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
Locatie: Dokkum

Witte pompen kopen vaak "restpartijen" brandstof in en zijn niet merkgebonden, vandaar hun prijzen.
Ik zou echt n's V power proberen. In elke brandstof zit een hoeveelheid zooi die je motor etc. "reinigt", maar in V power ook nog wat andere additieven...zou beter verbranden, minder verbruik, etc.....zeggen ze....
Proberen kan geen kwaad. Heb al genoeg positieve reacties gehoord/gelezen....
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
Gebruikersavatar
ICEFOX
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 13.07.2005 - 10:46
Locatie: Wijhe

Billy Road schreef:Witte pompen kopen vaak "restpartijen" brandstof in en zijn niet merkgebonden, vandaar hun prijzen.
Ik zou echt n's V power proberen. In elke brandstof zit een hoeveelheid zooi die je motor etc. "reinigt", maar in V power ook nog wat andere additieven...zou beter verbranden, minder verbruik, etc.....zeggen ze....
Proberen kan geen kwaad. Heb al genoeg positieve reacties gehoord/gelezen....
V-Power Diesel is ook echt anders dan andere brandstoffen. Zie hier;
SHELL schreef: Shell V-Power Diesel is eveneens de eerste en enige brandstof die gebruikmaakt van de revolutionaire GTL (gas-to-liquid) technologie. Shell heeft deze speciale component die uit aardgas wordt gewonnen – en uitstekende cetaanniveaus en een uitzonderlijke zuiverheid biedt, voor een schonere en efficiëntere verbranding – van begin tot einde ontwikkeld.
Heb al eens wat chromatogrammen zien langs komen van een GC waar toch echt verschil te zien is tussen "normale" diesel en V-Power diesel.
V60 D3 GT Momentum 2011
XC90 2.5T MT Momentum 2005
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Lijkt me sterk dat het probleem van JosB verholpen wordt door V-Power te tanken. V-Power zal beter zijn dan normale diesel, maar normale diesel is goed genoeg om normaal zonder schokken te kunnen rijden.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

De LMM van een tdi kan ik uitlezen voor de VAG groep met Vagcom. Alleen voor Volvo heb ik deze mogelijkheid niet.

De LMM zal ik ook eens gaan vervangen daar ik ook het idee heb dat die van mij een beetje kaduk is. Heeft iemand een idee van de prijzen van zo'n LMM voor Volvo?

Greetz,
Sven
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
V70ORD5
4th Gear member
Berichten: 618
Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
Locatie: Hutje op de hei

@Jos B

Misschien is het tussendtijds vervangen van het brandstof filter en het ontwateren van je brandstof systeem wel een snelle en simpele eerste poging tot het oplossen van jou probleem.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

blastaway schreef:De LMM van een tdi kan ik uitlezen voor de VAG groep met Vagcom. Alleen voor Volvo heb ik deze mogelijkheid niet.

De LMM zal ik ook eens gaan vervangen daar ik ook het idee heb dat die van mij een beetje kaduk is. Heeft iemand een idee van de prijzen van zo'n LMM voor Volvo?

Greetz,
Sven
€200,- a €250,-
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
JosB
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 27.12.2005 - 15:40
Locatie: Eindhoven

V70ORD5 schreef:@Jos B

Misschien is het tussendtijds vervangen van het brandstof filter en het ontwateren van je brandstof systeem wel een snelle en simpele eerste poging tot het oplossen van jou probleem.
Ahum, :evil:
Even een gesprekje gehad met de werkplaats receptie van mijn lokale Volvodealer of dit fenomeen misschien ergens een belletje deed rinkelen en of ze misschien een idee hadden wat het "probleem" zou kunnen zijn.
Bergen informatie natuurlijk en ik kan me niet voorstellen dat ik een uniek probleem heb :oops:

Nou de enige suggestie waar hij mee kwam was zet hem hier maar neer dan zal een van de monteurs er naar kijken :twisted: :twisted: ik zag de €urotekens al in zijn ogen.......... ik dacht het niet.
Toen werd verondersteld dat het misschien de injectoren zouden kunnen zijn :oops: en meteen maar er achteraan dat die meer dan € 200,- per stuk kosten en o ja, dan moesten ook de leidingen vernieuwd worden die ongeveer € 90,- per stuk kosten :evil: :evil:
Alles maal 5 is dan alleen al een kleine € 1500,- aan materiaal.

Ik kan me niet voorstellen dat bij een Volvo met een km stand van 207 000 de injectoren versleten zijn, iemand hier ervaring mee????
JosB

Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.

vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.

Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Tuurlijk wel, de injectoren zijn vaak al kapot onder de 1 ton....
v70d5
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 15.01.2007 - 20:51
Locatie: Twente

Ik heb hiervoor in een C200 CDI van Mercedes gereden en bij ongeveer 140.000 was de eerste verstuiver kapot, de tweede bij 180.000 nummer 3 en mogelijk nummer 4 bij ongeveer 230.000. De laatste twee heb ik niet meer laten vervangen, heb de auto maar ingeruild voor een Volvo.

Overigens waren de ruilverstuivers `maar´ 100 euro (bij een duitse mercedes garage) en is er nooit leidingwerk vervangen. Waarom dat dan wel bij de Volvo moet weet ik niet.
Ferdi

Jos,

Ik heb precies hetzelfde probleem als dat je omschrijft. (2002 D5 198000km)
Inmiddels heb ik 5 nieuwe verstuivers en daarmee leek het probleem verholpen, echter na ongeveer 2000km komt het probleem langzaam terug.

Ik weet niet precies wat de dealer nog meer heeft gedaan naast het vervangen van de verstuivers, waardoor ik niet met 100% zekerheid kan zeggen dat het ook werkelijk aan de verstuivers heeft gelegen (echter na 2000 km zouden de verstuivers toch nog goed moeten zijn).
Ik probeer dit nog te achterhalen.

Ben natuurlijk wel zeer geinteresseerd in of het jouw gelukt is de oorzaak van het probleem te achterhalen!!

Ferdi
Markoes
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11

Ik heb hetzelfde probleem met mijn S60R gehad.
Inmiddels mijn tank bezine (witte pomp) erdoorheen gejast (niet zo heel moeilijk met een R) en Shell getankt.
Wat ook hielp toen ik dat schokken ook merkte is de auto eens goed warm laten worden en wat meer in de toeren te rijden en stukje.
Geen idee of het alleen maar in mijn beleving heeft geholpen maar ik ben er van af.
Je kunt het allemaal proberen.
De filters konden het bijna niet zijn omdat de auto 3 weken eerder een grote beurt heeft gehad waarbij alle filters en dergelijke vervangen zijn.
Succes ermee
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
Gebruikersavatar
JosB
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 27.12.2005 - 15:40
Locatie: Eindhoven

Markoes schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijn S60R gehad.
Inmiddels mijn tank bezine (witte pomp) erdoorheen gejast (niet zo heel moeilijk met een R) en Shell getankt.
Wat ook hielp toen ik dat schokken ook merkte is de auto eens goed warm laten worden en wat meer in de toeren te rijden en stukje.
Geen idee of het alleen maar in mijn beleving heeft geholpen maar ik ben er van af.
Je kunt het allemaal proberen.
De filters konden het bijna niet zijn omdat de auto 3 weken eerder een grote beurt heeft gehad waarbij alle filters en dergelijke vervangen zijn.
Succes ermee
ahum :oops: :oops: het gaat hier over de D5 (diesel dus)

O ja de problemen bijn mijn D5 zijn helemaal opgelost na het vervangen van 1 enkele verstuiver.
Ik ben net terug van een vakantie naar Kroatie met 1300 kg caravan en in de 5e versnelling op cruisecontrol met 100 km/h door Duitsland geen enkel probleem gehad. Loopt als een zonnetje met nu 229 000 km op de teller :D
JosB

Vanaf 1981 alle verschillende typen 340; 360; 440; S40; V40 dus alles wat in Born geproduceerd werd.

vanaf maart 2022 Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport Verwarmbare voorstoelen Standkachel Afneembare trekhaak Harman Kardon.

Nu van plan over te stappen naar een gebruikte CX40 maar twijfel tussen een B4 2.0 benzine of een T5 hybride.
Ferdi

Jos, en andere forum leden dit ter info:

Bij mij is het probleem opgelost door de drukventiel (overdrukventiel) op de hoge druk brandstofpomp te vervangen.

Dus geen verstuiver probleem.
In het obd systeem is duidelijk te zien dat de druk in de common rail variert / wegvalt. De brandstofpomp gaat dit corrigeren. dit veroorzaakt het onregelmatig lopen stationair, en het versnellen/onregelmatig lopen tijdens het rijden.

m.vr.gr. Ferdi
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Super bedankt, leuke nieuwe invalshoek.
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
Gebruikersavatar
roadrage
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50

Ferdi schreef:Jos, en andere forum leden dit ter info:

Bij mij is het probleem opgelost door de drukventiel (overdrukventiel) op de hoge druk brandstofpomp te vervangen.

Dus geen verstuiver probleem.
In het obd systeem is duidelijk te zien dat de druk in de common rail variert / wegvalt. De brandstofpomp gaat dit corrigeren. dit veroorzaakt het onregelmatig lopen stationair, en het versnellen/onregelmatig lopen tijdens het rijden.

m.vr.gr. Ferdi
hm waar zou deze zitten en hoe ziet dit drukventiel eruit vraag ik me af, anyone ?
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Daar zijn al wat topics over, bijvoorbeeld deze:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Ik heb er een afdruk geplaatst uit vadis...
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Ferdi schreef:
Bij mij is het probleem opgelost door de drukventiel (overdrukventiel) op de hoge druk brandstofpomp te vervangen.
Dus toch! In een ander topic gaf de garage aan dat de brandstof druk toch goed was?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”