Pagina 2 van 2
Geplaatst: 17.06.2007 - 10:38
door Billy Road
Witte pompen kopen vaak "restpartijen" brandstof in en zijn niet merkgebonden, vandaar hun prijzen.
Ik zou echt n's V power proberen. In elke brandstof zit een hoeveelheid zooi die je motor etc. "reinigt", maar in V power ook nog wat andere additieven...zou beter verbranden, minder verbruik, etc.....zeggen ze....
Proberen kan geen kwaad. Heb al genoeg positieve reacties gehoord/gelezen....
Geplaatst: 17.06.2007 - 20:06
door ICEFOX
Billy Road schreef:Witte pompen kopen vaak "restpartijen" brandstof in en zijn niet merkgebonden, vandaar hun prijzen.
Ik zou echt n's V power proberen. In elke brandstof zit een hoeveelheid zooi die je motor etc. "reinigt", maar in V power ook nog wat andere additieven...zou beter verbranden, minder verbruik, etc.....zeggen ze....
Proberen kan geen kwaad. Heb al genoeg positieve reacties gehoord/gelezen....
V-Power Diesel is ook echt anders dan andere brandstoffen. Zie hier;
SHELL schreef:
Shell V-Power Diesel is eveneens de eerste en enige brandstof die gebruikmaakt van de revolutionaire GTL (gas-to-liquid) technologie. Shell heeft deze speciale component die uit aardgas wordt gewonnen – en uitstekende cetaanniveaus en een uitzonderlijke zuiverheid biedt, voor een schonere en efficiëntere verbranding – van begin tot einde ontwikkeld.
Heb al eens wat chromatogrammen zien langs komen van een GC waar toch echt verschil te zien is tussen "normale" diesel en V-Power diesel.
Geplaatst: 17.06.2007 - 22:26
door IkeV70
Lijkt me sterk dat het probleem van JosB verholpen wordt door V-Power te tanken. V-Power zal beter zijn dan normale diesel, maar normale diesel is goed genoeg om normaal zonder schokken te kunnen rijden.
Geplaatst: 18.06.2007 - 11:01
door blastaway
De LMM van een tdi kan ik uitlezen voor de VAG groep met Vagcom. Alleen voor Volvo heb ik deze mogelijkheid niet.
De LMM zal ik ook eens gaan vervangen daar ik ook het idee heb dat die van mij een beetje kaduk is. Heeft iemand een idee van de prijzen van zo'n LMM voor Volvo?
Greetz,
Sven
Geplaatst: 18.06.2007 - 12:31
door V70ORD5
@Jos B
Misschien is het tussendtijds vervangen van het brandstof filter en het ontwateren van je brandstof systeem wel een snelle en simpele eerste poging tot het oplossen van jou probleem.
Geplaatst: 18.06.2007 - 12:35
door IkeV70
blastaway schreef:De LMM van een tdi kan ik uitlezen voor de VAG groep met Vagcom. Alleen voor Volvo heb ik deze mogelijkheid niet.
De LMM zal ik ook eens gaan vervangen daar ik ook het idee heb dat die van mij een beetje kaduk is. Heeft iemand een idee van de prijzen van zo'n LMM voor Volvo?
Greetz,
Sven
€200,- a €250,-
Geplaatst: 22.06.2007 - 12:57
door JosB
V70ORD5 schreef:@Jos B
Misschien is het tussendtijds vervangen van het brandstof filter en het ontwateren van je brandstof systeem wel een snelle en simpele eerste poging tot het oplossen van jou probleem.
Ahum, :evil:
Even een gesprekje gehad met de werkplaats receptie van mijn lokale Volvodealer of dit fenomeen misschien ergens een belletje deed rinkelen en of ze misschien een idee hadden wat het "probleem" zou kunnen zijn.
Bergen informatie natuurlijk en ik kan me niet voorstellen dat ik een uniek probleem heb :oops:
Nou de enige suggestie waar hij mee kwam was zet hem hier maar neer dan zal een van de monteurs er naar kijken :twisted: :twisted: ik zag de €urotekens al in zijn ogen.......... ik dacht het niet.
Toen werd verondersteld dat het misschien de injectoren zouden kunnen zijn :oops: en meteen maar er achteraan dat die meer dan € 200,- per stuk kosten en o ja, dan moesten ook de leidingen vernieuwd worden die ongeveer € 90,- per stuk kosten :evil: :evil:
Alles maal 5 is dan alleen al een kleine € 1500,- aan materiaal.
Ik kan me niet voorstellen dat bij een Volvo met een km stand van 207 000 de injectoren versleten zijn, iemand hier ervaring mee????
Geplaatst: 22.06.2007 - 14:40
door NOS
Tuurlijk wel, de injectoren zijn vaak al kapot onder de 1 ton....
Geplaatst: 22.06.2007 - 19:00
door v70d5
Ik heb hiervoor in een C200 CDI van Mercedes gereden en bij ongeveer 140.000 was de eerste verstuiver kapot, de tweede bij 180.000 nummer 3 en mogelijk nummer 4 bij ongeveer 230.000. De laatste twee heb ik niet meer laten vervangen, heb de auto maar ingeruild voor een Volvo.
Overigens waren de ruilverstuivers `maar´ 100 euro (bij een duitse mercedes garage) en is er nooit leidingwerk vervangen. Waarom dat dan wel bij de Volvo moet weet ik niet.
Geplaatst: 23.07.2008 - 20:48
door Ferdi
Jos,
Ik heb precies hetzelfde probleem als dat je omschrijft. (2002 D5 198000km)
Inmiddels heb ik 5 nieuwe verstuivers en daarmee leek het probleem verholpen, echter na ongeveer 2000km komt het probleem langzaam terug.
Ik weet niet precies wat de dealer nog meer heeft gedaan naast het vervangen van de verstuivers, waardoor ik niet met 100% zekerheid kan zeggen dat het ook werkelijk aan de verstuivers heeft gelegen (echter na 2000 km zouden de verstuivers toch nog goed moeten zijn).
Ik probeer dit nog te achterhalen.
Ben natuurlijk wel zeer geinteresseerd in of het jouw gelukt is de oorzaak van het probleem te achterhalen!!
Ferdi
Geplaatst: 24.07.2008 - 12:25
door Markoes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn S60R gehad.
Inmiddels mijn tank bezine (witte pomp) erdoorheen gejast (niet zo heel moeilijk met een R) en Shell getankt.
Wat ook hielp toen ik dat schokken ook merkte is de auto eens goed warm laten worden en wat meer in de toeren te rijden en stukje.
Geen idee of het alleen maar in mijn beleving heeft geholpen maar ik ben er van af.
Je kunt het allemaal proberen.
De filters konden het bijna niet zijn omdat de auto 3 weken eerder een grote beurt heeft gehad waarbij alle filters en dergelijke vervangen zijn.
Succes ermee
Geplaatst: 08.08.2008 - 16:53
door JosB
Markoes schreef:Ik heb hetzelfde probleem met mijn S60R gehad.
Inmiddels mijn tank bezine (witte pomp) erdoorheen gejast (niet zo heel moeilijk met een R) en Shell getankt.
Wat ook hielp toen ik dat schokken ook merkte is de auto eens goed warm laten worden en wat meer in de toeren te rijden en stukje.
Geen idee of het alleen maar in mijn beleving heeft geholpen maar ik ben er van af.
Je kunt het allemaal proberen.
De filters konden het bijna niet zijn omdat de auto 3 weken eerder een grote beurt heeft gehad waarbij alle filters en dergelijke vervangen zijn.
Succes ermee
ahum :oops: :oops: het gaat hier over de D5 (diesel dus)
O ja de problemen bijn mijn D5 zijn helemaal opgelost na het vervangen van 1 enkele verstuiver.
Ik ben net terug van een vakantie naar Kroatie met 1300 kg caravan en in de 5e versnelling op cruisecontrol met 100 km/h door Duitsland geen enkel probleem gehad. Loopt als een zonnetje met nu 229 000 km op de teller

Geplaatst: 22.07.2010 - 22:02
door Ferdi
Jos, en andere forum leden dit ter info:
Bij mij is het probleem opgelost door de drukventiel (overdrukventiel) op de hoge druk brandstofpomp te vervangen.
Dus geen verstuiver probleem.
In het obd systeem is duidelijk te zien dat de druk in de common rail variert / wegvalt. De brandstofpomp gaat dit corrigeren. dit veroorzaakt het onregelmatig lopen stationair, en het versnellen/onregelmatig lopen tijdens het rijden.
m.vr.gr. Ferdi
Geplaatst: 04.12.2013 - 01:28
door Turbo Will-I-Am
Super bedankt, leuke nieuwe invalshoek.
Geplaatst: 04.12.2013 - 08:10
door roadrage
Ferdi schreef:Jos, en andere forum leden dit ter info:
Bij mij is het probleem opgelost door de drukventiel (overdrukventiel) op de hoge druk brandstofpomp te vervangen.
Dus geen verstuiver probleem.
In het obd systeem is duidelijk te zien dat de druk in de common rail variert / wegvalt. De brandstofpomp gaat dit corrigeren. dit veroorzaakt het onregelmatig lopen stationair, en het versnellen/onregelmatig lopen tijdens het rijden.
m.vr.gr. Ferdi
hm waar zou deze zitten en hoe ziet dit drukventiel eruit vraag ik me af, anyone ?
Geplaatst: 04.12.2013 - 17:10
door Musicus
Daar zijn al wat topics over, bijvoorbeeld deze:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik heb er een afdruk geplaatst uit vadis...
Geplaatst: 04.12.2013 - 17:12
door Musicus
Ferdi schreef:
Bij mij is het probleem opgelost door de drukventiel (overdrukventiel) op de hoge druk brandstofpomp te vervangen.
Dus toch! In een ander topic gaf de garage aan dat de brandstof druk toch goed was?