Trekhaak V50

Geleverd vanaf 2003
sanco
5th Gear member

@Plex
Vreemd..... hoe hangen de aansluitingen aan de bekabeling van de auto dan? heb je dat gezien? of hebben ze "gewoon" aangesloten op de achterlichten (voorzover dat uberhaupt mogelijk is qua foutmeldingen oid)
bij mij zonder de juiste software geen aansturing via het netwerk aan de module, en deze levert vanaf een gezamenlijke plus en massa de juiste signalen aan de afzonderlijke verlichting voorzover ik weet.
@ brokkaar, voor die 145 euro ging ik zelf niet aan de slag. denk alleen maar eens aan de kans op fouten, beschadigingen etc. Nu heb ik ook alles zeer zorgvuldig en voorzichtig gedaan (hij was brandnieuw immers), maar het duurde bij mij echt aanzienlijk meer dan 2 uurtjes.... ik begrijp je frustratie, even omrekenen en 1450 gulden neertellen voor een simpele haak, daar moet je gewoon niet te lang bij stilstaan want het slaat helemaal nergens meer op, alhoewel, een paar dakrails en een achterspoiler (lees stuk plastic) zijn net zo onbeschoft geprijsd. maar zo werkt het nu eenmaal in de wereld van de marketing. het komt uit de lengte of uit de breedte en betalen moeten we toch als je met iets meer dan een standaard merk onderweg wil zijn.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
brokkaar
1st Gear member
Contacteer:

Je heb gelijk, auto's zijn nou eenmaal belachelijk duur. En voor die 145 euro extrra laat ik het wel doen.
Als het nou gewoon fors geld scheelt doe je het natuurlijk zelf.

Wat ik begreep is dat bij de bekabeling een complete module zit en wanneer je die juist aansluit (kan weinig fout gaan) is er geen probleem. En de bumper eraf is een kwestie van een paar boutjes en schroefjes, daar ben ik niet bang voor.

Wat mij wel ergert is inderdaad die megaprijzen voor bv een spoiler of een Navi van Volvo. koop je een leuke tweedehands van!
brokkaar
1st Gear member
Contacteer:

Inmiddels zit de haak eronder.
Ik heb even via een klant van me goedkoop een Brink haak met 13 polig set besteld en deze zelf gemonteerd. Ik weet niet waarom maar het is echt een eitje!!
Was totaal 250 euro kwijt
jan.verstreken@leembouwer
1st Gear member
Contacteer:

hebt ge de bedrading zelf gedaan? kunt ge daar wat meer uitleg over geven? geen update nodig?
Firechief
3rd Gear member
Contacteer:

Welk type van Brink heb je gemonteerd? Vaste of afneembare? Foto's mogen altijd.

Firechief
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
brokkaar
1st Gear member
Contacteer:

Je krijgt de bedrading inclusief duidelijke handleiding en een computerkastje. Eigenlijk is het gewoon goede stekkerkleur bij de goede stekkerkleur zoeken, computer aansluiten (1 stekker) en klaar. Oja, natuurlijk wel de stekkerdoos zelf aansluiten mbv de handleiding.

Ik heb een vaste haak, maar als je de bumper maar een zeer klein stukje inzaagt is het net een afneembare omdat de haak met 2 bouten M12 verwijderd kan worden.
Dan kan zelfs de stekkerdoos onder de bumper scharnieren.

Ik weet niet welk type maar zal dit nog ff nakijken, fofot komt nog.

Echt, het is zeker niet zo spannend als de dealer doet denken
Plex
2nd Gear member

sanco schreef:@Plex
Vreemd..... hoe hangen de aansluitingen aan de bekabeling van de auto dan? heb je dat gezien? of hebben ze "gewoon" aangesloten op de achterlichten (voorzover dat uberhaupt mogelijk is qua foutmeldingen oid)
bij mij zonder de juiste software geen aansturing via het netwerk aan de module, en deze levert vanaf een gezamenlijke plus en massa de juiste signalen aan de afzonderlijke verlichting voorzover ik weet.
.
Sorry voor het late antwoord (had het niet gezien)
Ze hebben een Volvo module gebruikt voor de aansluiting ( had ik op voorhand gechecked)

Kan zelfs mijn parkeersensors uitzetten via de console binnen... zonder softwareupdate.

Werkt perfekt...
brokkaar
1st Gear member
Contacteer:

Klopt, het is inderdaad redelijk compleet, parkeersensoren, mistlampuitschakeling...etc. Maar ook met die module is het altijd ff afwachten hoe het daadwerkelijk zal verlopen.
Waar je op moet letten is dat je eerst de module aansluit en dan de spanning er pas op. Haal je de module even los om bv de kabel te verleggen en sluit je hem weer aan, kan ik stress garanderen!
Ik had alles gecheckt en toen alles ingebouwd (dus ff de module los) en op naar de caravanstalling. NIETS meer, oja alleen remlichten. Ja wat moet je dan doen? Na een half uur denken en de bekleding lostrekken heb ik besloten de min even los te gooien. En jahoor, een prima reset.
sanco
5th Gear member

Dus Brokkaar, als ik het goed begrijp heb je voor 250 euro een complete Brink haak met module (of heb je er nog een aparte Volvo module bij nodig?) welke je zonder kabels te moeten knippen en zonder verdere updates zo kunt aansluiten en inbouwen? In dat geval zou ik mijn evt volgende V50 ook wel weer zelf willen doen, dat is me de moeite best waard! In die zin is het altijd goed om elkaar over dit soort zaken te informeren, alleen moet er iemand de durf / moed hebben om de eerste te zijn nietwaar? en in 2004 was er echt nog geen alternatief voorhanden. Mocht je foto's / nummers hebben, dan graag.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
brokkaar
1st Gear member
Contacteer:

Sanco, Ja alles zit met stekkerverbinding en de module zit erbij.
Wat je wel moet doen is een geschakelde plus trekken als je dat wil. Ik heb dat niet gedaan en gewoon de constante plus gepakt (ligt er toch al). Let er dan alleen even op dat je bv de koelkast uit moet zetten als je erg lang stopt. Die 250 euro is wel goedkoop hoor. Ik heb deze met wat korting bij een van onze klanten (AES in Emmeloord) besteld. Na wat zoeken kom je er wel achter dat de prijzen ontzettend verschillen, dus goed zoeken loont echt!
Ook raad ik je aan wel een Brink te nemen aangezien Brink ook de originele produceert.

Morgen gaat mijn rit naar zuid Frankrijk beginnen en dat gaat helemaal goedkomen!

Dus zelf monteren is echt niet moeilijk en met een fors prijsverschil kan je nog wat in je zak houden.
brokkaar
1st Gear member
Contacteer:

Hier de gegevens van de Brink trekhaak.
"Vaste" Haak Type 4214
Bekabeling (13 polig) 759204
Wimpy
2nd Gear member

Een GDW trekhaak lijkt me de beste en goedkoopste oplossing!
Zonder (zichtbare) bumperuitsnijding!
Meer info: http://www.gdwtowbars.com
sanco
5th Gear member

bedankt voor je info Brokkaar (en dat van die scherpe prijs snap ik, maar er is ruimte zat om ook bij een normale prijs nog wat te verdienen) en hoewel je nu al onderweg bent wens ik je een fijne vakantie en veilige reis.
@Wimpy, in de online catalogus staat geen V50 voorzover ik kan zien, maar mogelijk kunnen ze die wel leveren. in elk geval ook dank voor je info.
brokkaar
1st Gear member
Contacteer:

Zo, ik ben weer in het land en genoten van een 2 weekse vakantie in Frankrijk. Trekhaak is perfect, geen storing of niets meegemaakt.
Wat ik wel een beetje 'vreemd' vond was op de terugweg. De caravan weegt 1200kg en de heenreis was zonder meer mogelijk met 130 kmh. De terugreis was het redelijk warm (33 graden) en als ik dan een kleine heuvel tegen kwam zag je de temperatuur direct stijgen waarop de auto de airco uitzet en ik absoluut geen vermogen meer had. zondra de temp zakt is het gewoon weer vrolijk in 5e versnelling vlot doorrijden.
Is er iemand met hetzelfde probleem?
brokkaar
1st Gear member
Contacteer:

Oja Wimpy.
Ik heb ook voor die GDW haak gekeken maar toch een Brink gekozen. Puur om het feit dat Brink ook voor Volvo de originele produceert.
Als ik de haak verwijder zie je helemaal niets. De stekkerdoos wordt netjes achter de bumper weggeklapt en de uitsnijding is misschien 2x3cm (aan de onderzijde)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”