(ik weet het, kort door de bocht enzo, maar for the sake of the argument

Nee, dit zijn de pechgevallen in 2006 voor een auto met erstzulassung van jaar 200x. Die tabel laat dus duidelijk zien dat oudere auto's vaker kapot gaan (en dat bij BMW en Audi de pechservice na 3 jaar ophoudt en bij Mercedes na 4 jaarM'n eerste Volvo schreef:Ze hebben het in de tabelkop over Erstzulassung, oftewel "toelating op de openbare weg", dus op kenteken zetten. Dat betekent, dat ze hiermee auto's bedoelen, die in dat jaar op kenteken zijn gezet.
Daarmee zie je meteen, dat de kwaliteit de laatste jaren wel sterk verbeterd is (ofwel de kinderziekten van de eerste S60's zijn goed terug te vinden).
Ah moment, ik zal eens kijken.Als iemand ADAC-lid is (of iemand kent, die dat is), kun je op de site voor de S60/S70/S80/V70 opvragen waar het zwaartepunt van de problemen lag. Dat zou pas verhelderend zijn (en wellicht bevestigen, wat we al wisten).
Dan heb ik me slecht uitgedrukt. Ik bedoelde het inderdaad zoals jij zegt. Het gaat om in 2006 geconstateerde pechgevallen met auto's, die dan verdeeld worden over de "kentekendatums" (is meestal ook bouwjaar).Geplaatst: Wo 20 Jun, 2007 2:30 pm (Geen onderwerp)
« M'n eerste Volvo » :Ze hebben het in de tabelkop over Erstzulassung, oftewel "toelating op de openbare weg", dus op kenteken zetten. Dat betekent, dat ze hiermee auto's bedoelen, die in dat jaar op kenteken zijn gezet.
Daarmee zie je meteen, dat de kwaliteit de laatste jaren wel sterk verbeterd is (ofwel de kinderziekten van de eerste S60's zijn goed terug te vinden).
Nee, dit zijn de pechgevallen in 2006 voor een auto met erstzulassung van jaar 200x. Die tabel laat dus duidelijk zien dat oudere auto's vaker kapot gaan (en dat bij BMW en Audi de pechservice na 3 jaar ophoudt en bij Mercedes na 4 jaar ).
Allebei gehad.menjo schreef:Volvo S40/V40/V50
* Turboschlauch gelöst (Diesel alte und neue Modelle)
* Turbolader defekt (Diesel bis 2004)
Wanneer ze alleen naar het aantal verkochte auto's kijken, dan kijken ze dus niet naar de hoeveelheid gereden kilometers! Ofwel, als we twee even goede modellen vergelijken maar het ene model is meer een reisauto en het andere meer een boodschappenwagen dan zal het eerste model hoger op de lijst eindigen.arnoud. schreef: Maar bedoelen ze niet "aantal pechtgevallen per 1000 verkochte auto's uit dat jaar"?
Gelukkig heb ik nog niet langs de weg stil gestaan met m'n D5.Ik geloof dat nagenoeg elke D5 wel eens stul heeft gestaan langs de weg met een geplofte turbo slang. Een vrij onschuldige en goedkoop te verhelpen storing, maar doet het wel lekker in de statistieken.