Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20.06.2007 - 13:50
door arnoud
Aan de andere kant, iemand die ADAC lid is en een S60 bezit, zal die dan meestal niet zijn auto bij een merkdealer in onderhoud hebben (want dan had ie gratis Volvo-Assistance) en potentieel meer kans op storingen hebben?

(ik weet het, kort door de bocht enzo, maar for the sake of the argument :) )

Geplaatst: 20.06.2007 - 14:30
door menjo
M'n eerste Volvo schreef:Ze hebben het in de tabelkop over Erstzulassung, oftewel "toelating op de openbare weg", dus op kenteken zetten. Dat betekent, dat ze hiermee auto's bedoelen, die in dat jaar op kenteken zijn gezet.
Daarmee zie je meteen, dat de kwaliteit de laatste jaren wel sterk verbeterd is (ofwel de kinderziekten van de eerste S60's zijn goed terug te vinden).
Nee, dit zijn de pechgevallen in 2006 voor een auto met erstzulassung van jaar 200x. Die tabel laat dus duidelijk zien dat oudere auto's vaker kapot gaan (en dat bij BMW en Audi de pechservice na 3 jaar ophoudt en bij Mercedes na 4 jaar :P ).
Als iemand ADAC-lid is (of iemand kent, die dat is), kun je op de site voor de S60/S70/S80/V70 opvragen waar het zwaartepunt van de problemen lag. Dat zou pas verhelderend zijn (en wellicht bevestigen, wat we al wisten).
Ah moment, ik zal eens kijken.

Geplaatst: 20.06.2007 - 14:37
door menjo
Volvo S40/V40/V50

* Wegfahrsperre defekt (Modelle ab 2004)
* Turboschlauch gelöst (Diesel alte und neue Modelle)
* Turbolader defekt (Diesel bis 2004)
* Störungen im Motormanagement (ab 2004)
* Abgasrückführung defekt (Diesel ab 2004)
* Kraftstoffpumpe defekt (Benziner bis 2003)

Volvo S70/V70/S60/S80

* Turboschlauch gelöst (Diesel alle Baujahre)
* Störungen im Motormanagement (Benziner und Diesel alle Baujahre)
* Wegfahrsperre defekt (bis 2004)
* Einspritzanlage defekt, Einspritzdüsen undicht (Diesel bes. 2002/03)
* Anlasser defekt (bis 2004)
* Lenkschloss blockiert (2002/03)

Geplaatst: 20.06.2007 - 15:09
door M'n eerste Volvo
Geplaatst: Wo 20 Jun, 2007 2:30 pm (Geen onderwerp)


« M'n eerste Volvo » :Ze hebben het in de tabelkop over Erstzulassung, oftewel "toelating op de openbare weg", dus op kenteken zetten. Dat betekent, dat ze hiermee auto's bedoelen, die in dat jaar op kenteken zijn gezet.
Daarmee zie je meteen, dat de kwaliteit de laatste jaren wel sterk verbeterd is (ofwel de kinderziekten van de eerste S60's zijn goed terug te vinden).


Nee, dit zijn de pechgevallen in 2006 voor een auto met erstzulassung van jaar 200x. Die tabel laat dus duidelijk zien dat oudere auto's vaker kapot gaan (en dat bij BMW en Audi de pechservice na 3 jaar ophoudt en bij Mercedes na 4 jaar ).
Dan heb ik me slecht uitgedrukt. Ik bedoelde het inderdaad zoals jij zegt. Het gaat om in 2006 geconstateerde pechgevallen met auto's, die dan verdeeld worden over de "kentekendatums" (is meestal ook bouwjaar).

Die onderverdeling is interessant. Hebben ze die niet toevallig ook nog per model uitgesplitst ? Zal wel niet .. :(

Geplaatst: 20.06.2007 - 15:24
door eXite
Wat ze beweren over de S40 klopt wel, ik heb inderdaad ook problemen met de startblokkering gehad en de turboslang is er inderdaad ook al eens af geknald bij mij.

Geplaatst: 20.06.2007 - 15:50
door V480-S60
menjo schreef:Volvo S40/V40/V50

* Turboschlauch gelöst (Diesel alte und neue Modelle)
* Turbolader defekt (Diesel bis 2004)
Allebei gehad.
Turboslang, één keer gescheurd. Eén keer erafgeschoten omdat ie niet goed vastgemaakt was.

Turbolader bij 210.000 km vervangen.

De punten bij de overige auto's nog geen last van gehad na 15.000 km.`

Geplaatst: 21.06.2007 - 18:02
door edraket
Ik geloof dat nagenoeg elke D5 wel eens stul heeft gestaan langs de weg met een geplofte turbo slang. Een vrij onschuldige en goedkoop te verhelpen storing, maar doet het wel lekker in de statistieken.

Geplaatst: 21.06.2007 - 19:00
door NOS
Wij hebben niet stilgestaan met een kapotte turboslang, maar wel met een hoop andere troep dat kapot was.

Geplaatst: 24.06.2007 - 21:46
door Totan
arnoud. schreef: Maar bedoelen ze niet "aantal pechtgevallen per 1000 verkochte auto's uit dat jaar"?
Wanneer ze alleen naar het aantal verkochte auto's kijken, dan kijken ze dus niet naar de hoeveelheid gereden kilometers! Ofwel, als we twee even goede modellen vergelijken maar het ene model is meer een reisauto en het andere meer een boodschappenwagen dan zal het eerste model hoger op de lijst eindigen.

Geplaatst: 24.06.2007 - 21:52
door arnoud
Hoeft niet, een boodschappenwagen kan van dat rij-gedrag behoorlijk te lijden hebben... Vooral als het na een jaartje afkatten ineens een sleurhut naar zuid-Frankrijk moet trekken...

Geplaatst: 26.06.2007 - 14:07
door fluz
Ik geloof dat nagenoeg elke D5 wel eens stul heeft gestaan langs de weg met een geplofte turbo slang. Een vrij onschuldige en goedkoop te verhelpen storing, maar doet het wel lekker in de statistieken.
Gelukkig heb ik nog niet langs de weg stil gestaan met m'n D5.
Maar ja, misschien maak ik dan ook te weinig km's. :wink: