145 Opknapper

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
boarderbas
2nd Gear member

Nou ik was gewoon een beetje te goed van vertrouwen. Ik reageerde op een advertentie van een "slechts wat doffe" 145. Aan de telefoon kwam een heel vriendelijk oevrkomende meneer.

We zijn er naartoe gereden. Aangekomen bleek het er redelijk uit te zien als een wrak. De meneer zat zelf in een vetput onder een andere auto. Ik heb m alleen even gedag gezegd en wilde weer wegaan. Hij verzocht me even een blik onder de auto te werpen en te zien hoe origineel en hard hij was. Daar had hij gelijk in, maar wij waren toen niet toe aan een enorm opknapproject.

Later heeft hij me gebeld en zijn excuses aangeboden dat hij zelf niet even mee was gelopen. Toen volgde een achteraf bespottelijk verhaal over dat de rest allemaal zo oppervlakkig was en dat de auto technisch in een staat was zoals hij die niet eerder mee had gemaakt zo goed.

Op zijn verzekering dat het slechts de punten waren zoals hierboven beschreven kreeg ik toch zin in wat opknappen en toen zijn we de 2e keer gaan kijken. Toen ging de motorkap pas open en keek ik voor het eerst naar het interieur.

Het zit me echt dwars dat iemand ooit in de ze auto en deze handelaar zal gaan trappen... aan deze auto ga je failliet of je verongelukt ermee...

Dit is ook het laatste wat ik er over wil zeggen want ik ben het inmiddels zoooooooooooo verschrikkelijk beu!

Ik ben opgevoed met een avontuurlijke kijk op auto's en denk er wat verstand van te hebben, maar we zijn nu voor de 5e keer een enorm eind in een geleende auto gereden om een auto te bekijken die absoluut met nadruk in een goede staat zou zijn en bij aankomst slechts een handjevol plamuur en wat vluchtig opgebrachte lak is....gewoon om snel een paar euro te verdienen aan iemand die doodongelukkig gaat worden met zo'n auto.

Ik hoop nog een auto te kunnen kopen voor onze vakantie, anders valt die ook in het water.

Ik ben inmiddels in gesprek met wat verkopers die een beetje naam hebben.
Henri144
3rd Gear member

Dit soort toestanden kom je helaas veel te veel tegen. We hebben het verhaal met open mond gelezen en kunnen ons helemaal inleven. Wat het punt is, is dat al die handelaren ook wel weten dat een écht goeie 140 of 160 veel geld opbrengt, voelen ze zich schijnbaar vrij om voor verrotte auto's ook nog een aardig bedrag te vragen (en doen ze dat niet, dan liegen ze over een auto....) Een goeie 145 is overigens best te krijgen, maar het kost een paar centjes. Helaas. Toch veel succes gewenst in je zoektocht!
Good Old Vierkante Bakken Rule!
Getattooeerd armpje uit het raam en opzien baren maar....:D :headbang:

V70 Classic 2.5 10V-1998 & 245 GLE B230-1992 & 144 B18A-1967

The Dude: 'I once dabbled in pacifism, not in 'Nam of course'

The Big Lebowski Quote Generator
mhjvs
2nd Gear member

Er komt een moment dat je de ware tegenkomt. Misschien het lijntje (lees:zoektocht) een beetje laten vieren... Ik zou op zoek gaan naar een nette 440 (prijs kwaliteit zeer gunstig, ik heb er een aantal gehad, zelf met 300 ton op de klok) daarmee lekker op vakantie gaan, en uitgerust verder gaan met de zoektocht...
boarderbas
2nd Gear member

Zo. Vandaag een hele dag volvo's kijken gepland. Een hele mooie gekocht ook.

We rijden hem naar huis en...

Bij Deventer gaat de distributie kapot.

Hoop gedoe. Heel verbelende situatie. Ik kom er denk ik wel uit met de eigenaar. Maar weet iemand wat een nieuwe B20 met gaskop ingebouwd kost? En is het dan mogelijk een overdrive er op te zetten?

Wederom wordt jullie inpute neorm gewaardeerd...

Bas
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”