Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24.06.2007 - 19:55
door Gast
IkeV70 schreef:Ik vraag me af of je een LMM met een eenvoudige spanningsmeter kunt controleren. Volgens mij steekt het behoorlijk krap, zijn minimale afwijkingen al een probleem, en kun je dat alleen met nauwkeurige apparatuur meten die een grafiek produceert zien waarin je piekjes of dipjes kunt zien.

Ik neem aan dat een LMM rijdend meten met een laptop gaat, aangsloten op de diagnosestekker ?
Daar heb ik nog niet over nagedacht. :?
Dus.......... wie heeft ervaring met het meten van een LMM, waarmee en hoe aan te sluiten?

Geplaatst: 24.06.2007 - 20:18
door arnoud
De dealer heeft mijn LMM gemeten via VIDA, dus hangend aan de computer konden ze verschillende waarden uitlezen, kan me niet meer herinneren of ze meer deden dan 'm alleen stationair laten draaien, maar hij stond niet op een rollenbank en we reden niet rond...

Geplaatst: 24.06.2007 - 20:33
door IkeV70
Als je 'm stilstaand meet dan worden er verschillende metingen gedaan bij verschillende toerentallen. Zoiets als: stationair moet ie zoveel aangeven, bij 4000 rpm zoveel, terug naar stationair weer zoveel, etc.
Probleem is kennelijk, zie Pedro sr, dat deze meting de werkelijkheid niet voldoende benaderd.

Geplaatst: 01.08.2007 - 22:33
door jorden2000
http://www.a28autocombinatie.nl/

hier heb ik de luchtmassameter gehaald incl behuizing
r0nd 95,00 ex de btw