Pagina 2 van 3

Geplaatst: 22.07.2007 - 16:02
door Oceanracer
De motorsteunen geven zo vaak de geest, dat het voor een dealer net zo normaal is om die op voorraad te hebben als motorolie. Triest maar waar. Dus even rondbellen. Moet goedkomen.

Geplaatst: 22.07.2007 - 16:35
door plal
dank voor je reactie

wat zou zo'n geval kosten?

plal

Geplaatst: 22.07.2007 - 17:16
door Oceanracer
Als ik mij niet vergis is het rubber zelf tientjes werk. De montage van de bovenste is kinderspel en zo gepiept, die aan de onderkant kost meer tijd (en geld). Kan de rekening van de laatste beurt zo 1-2-3 niet meer vinden.

Geplaatst: 23.07.2007 - 16:07
door plal
heren,

Bovenste motorsteunrubber vervangen voor 50 eurie, maar eh probleem niet verholpen.

wordt vervolgd.....

plal

Geplaatst: 23.07.2007 - 16:21
door edraket
Onder aan de bak zit ook een motorsteun welke wel een voor nare trillingen kan zorgen. Is een dubbele steun, een soort 8 vorm.

Geplaatst: 23.07.2007 - 16:36
door plal
Ed

zal ik toch eens beter besnuffelen links onder aan de bak

als ik iemand laat meerijden vind die de trillingen wel ok

valt mee is t antwoord.

maar als ik ze zelf laat rijden, dan valt t tegen lijkt toch het meest linksvoor naar voren te komen.(in bodemplaat, niet stuur)


zit ik zelf eens rechts dan valt t mij ook mee.
achterin wordt nagenoeg niks gevoelt

ik heb trouwens de achterste subframerubbers eens bekeken door ze los te halen en gekeken naar vreemde slijtplekken maar dat ziet er keurig uit
geen schuurplekken van staal op staal ofzo.




dank
plal

Geplaatst: 23.07.2007 - 17:02
door plal
nou ben ik een sukkel of niet?!?!!@#$$%

sta ik weer onder mijn auto (eigen smeerkuil)

pak ik de aandrijfas linksvoor goed vast en ontdek ik toch een speling

mm werk maar nie goe!

geen axiale speling maar op en neer

zal ik t dan toch gevonden hebben ? met hulp van U allen.

nou op zoek naar een revisiebedrijf

ga ik volgende week niet trillend op vakantie hoop ik!

wordt vervolgd....

plal

Geplaatst: 23.07.2007 - 17:23
door tommytommy
Hier een voorbeeld van de onderste motorsteun. Die van mij is aan de rechter kant ook compleet doorgesleten volgens mij (+180dkm)

Tijdje terug al onder de aandacht gebracht..niet echt duidelijk of dit problemen veroorzaakt.

Maar zou dat trillingen veroorzaken..???

Dat 8-tje kost 60 Euro..dus ik had zo iets van..ach als het niks doet...:-)


Gr Tommy

Geplaatst: 23.07.2007 - 17:44
door edraket
Heb je hem inmiddels ook vervangen Tommy?

Geplaatst: 23.07.2007 - 17:49
door Oceanracer
edraket schreef:Onder aan de bak zit ook een motorsteun welke wel een voor nare trillingen kan zorgen. Is een dubbele steun, een soort 8 vorm.
Kost het vier-voudige om te vervangen... :(

Geplaatst: 23.07.2007 - 17:55
door tommytommy
Hey,

Nee....zolang het niks doet....of iemand moet dit echt tegen spreken..



Wat ik wellicht ga doen is...even kijken wat de diameter is van de rechterkant...en kijken of ik een powerflex hiervoor kan krijgen.

Vorige keer hadden ze de verkeerde besteld..dus die kregen ze terug.

Misschien kunnen we samen het e.e.a bestellen..wel dit keer direct bij Powerflex zelf.

(7 weken op m`n rubbers gewacht..was de helft verkeerd....vervolgens 900e schade omdat die assen uitelkaar vielen...maar het vliegtuig gepakt naar m`n vakantie bestemming...in m`n vakantie is m`n pa met z`n aanhangwagen langs men auto geschaaft......GRRRRRRR ) Uiteindelijk zal het allemaal wel ergens goed voor geweest zijn...:-)


Gr Tommy

Geplaatst: 23.07.2007 - 18:02
door Johan s60
Ik geloof dat powerflex net iets te stug is voor de motor, ik zou gewoon orgineel doen

Geplaatst: 23.07.2007 - 18:24
door plal
manne,

Ik kan alleen een nieuwe as bij de dealer krijgen (450 euro)
Wordt volgens diverse bedrijven, door Volvo niet vrijgegeven.
Heb vervolgens maar een advertentie gezet op onderdelenlijn.

Of weet iemand een betere optie.

o ja de homokineten aan wielzijde zijn wel te koop maar aan bakzijde niet.
klopt dat?

groet
Plal

Geplaatst: 23.07.2007 - 18:45
door tommytommy
Die homokoneten zijn idd niet te krijgen...

2e hands is het ook niet makkelijk om aan assen te komen.


Ik heb orig Volvo assen, dacht die lange 450e en die korte 350, erinzetten en gelijk keuren..was ik 900e kwijt. Ik denk dat hij korting heeft gekregen bij de importeur...anders kon hij ze nooit voor 70e erin zetten. Daarnaast hebben we samen nog de dag daarvoor een aantal uren geprobeerd die assen weer te maken.

Denk dat het erin zetten bij de dealer wel 400e kost.

Assen doen het goed...ben wel blij dat er nu nieuwe inzitten..ga ik daar de komende 150dkm tenminste geen last van krijgen. :-) (het geld was wel ff slikken..)


Gr Tommy

Geplaatst: 23.07.2007 - 19:39
door Johan s60
Volgens mij zijn er losse homokeneten te krijgen op www.partsforvolvosonline.com maar ik heb alleen de wielzijde hier gezien

Geplaatst: 23.07.2007 - 22:03
door Volvospecialist
Een trilling die ontstaat door een aandrijfas is niet abnormaal, alleen is altijd de vraag aan welke kant. (meestal links) :(

Er is ook een Volvo technisch journaal (TIE-journaal) over trilling in het stuur, er moet dan een demper IN het stuurwiel gemonteerd worden !!!

In het TIE-journaal staat welk onderdeelnummer bij welk automodel en bij welke motor gemonteerd moet worden.

Wij hebben zo een auto van een zeer hardnekkige (lichte) trilling afgeholpen. :P :P

Geplaatst: 23.07.2007 - 22:43
door edraket
Johan s60 schreef:Ik geloof dat powerflex net iets te stug is voor de motor, ik zou gewoon orgineel doen
Maar wat heeft de motor met de draagarmrubbers te maken?

Geplaatst: 23.07.2007 - 23:09
door Johan s60
Niks, maar ik dacht dat tommytommy ze in z'n motorsteun (zie foto) wil stoppen of lees ik dit verkeerd?

Geplaatst: 24.07.2007 - 09:40
door edraket
Gaat om de draagarmen, dus inderdaad verkeerd gelezen :D

Geplaatst: 24.07.2007 - 23:16
door Johan s60
tommytommy schreef:Hier een voorbeeld van de onderste motorsteun. Die van mij is aan de rechter kant ook compleet doorgesleten volgens mij
edraket schreef:Heb je hem inmiddels ook vervangen Tommy?
tommytommy schreef:Hey,
Nee....zolang het niks doet....of iemand moet dit echt tegen spreken..
Wat ik wellicht ga doen is...even kijken wat de diameter is van de rechterkant...en kijken of ik een powerflex hiervoor kan krijgen.
Kan gebeuren he, als je van hak op de tak springt :lol: