Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10.07.2007 - 23:46
door Paul
Ik heb het met mijn Peugeot gehad, lederen bekleding hadden ze heel lief mijn auto schoon gemaakt tijdens een 30k beurt. Krijg ik mijn auto terug en zonder al in te stappen zie ik onwijze krassen op mijn passagiersstoel.
Had de stofzuiger gewoon iets scherps aan de mond zitten.
Werd helemaal niet moeilijk gedaan en de desbetreffende monteur kwam zelfs zijn excuses aanbieden, waarop ik tegen hem gezegd heb, dat hij hier niks aan kan doen en dat het wel aan de stofzuiger had gelegen en dat Peugeot geen kwaliteit heeft in zijn stoelen.
Vervolgens alles geregeld, mannetje heeft die stoel gerepareerd (leer dokter)
Kom ik daar later nog eens, de Piet die daar de boel beetje managed, ja Paul hoe zit dat met je lederen bekleding? Kan ik die rekening naar jou sturen?
Toen heb ik hem maar even uitgelegd dat hij daar eerst even met zijn collega's in discussie mag...
Die gozer is inmiddels gelukkig weg bij de garage!
Maar ja zo krijg je hier allemaal verhalen van mensen die het wel goed hebben gekregen of juist ook niet, maar waar het hier omgaat is dat jouw dealer dit gewoon moet oplossen. Leg ze het gewoon voor hoe het zit en ga dan naar Volvo Nederland.
Dit moeten ze gewoon oplossen! (je bent een klant en hebt een auto van veel geld gekocht en dan moeten ze niet moeilijk gaan doen over bekleding, wat kost dit repareren tov de marge van een nieuwe XC90 over een x aantal jaar?)
Geplaatst: 11.07.2007 - 14:34
door VolvoRob
Ik ben in een van mijn vorige auto's wel eens ingestapt terwijl ik nog een schroevendraaier in mijn achterzak had steken. Ik zou me kunnen voorstellen dat betreffende monteur ook zoiets aan de hand had....
@Zeke: alternatief zou kunnen zijn om naar een onafhankelijk autobedrijf te gaan. Ik doe dat ook en dat bevalt perfect.
Geplaatst: 11.07.2007 - 14:36
door Paul
Een onafhankelijke dealer met een Nieuwe XC90 met fabrieksgarantie?
Geplaatst: 12.07.2007 - 08:21
door bmw
Zeke,
Kan je, als de dealer dit niet behoorlijk oplost, voorleggen aan de Bovag geschillencommissie? Het helpt dan als je zelf, je vrouw en je kinderen kunnen verklaren dat de stoel vóór de werkzaamheden onbeschadigd waren.
Je kunt de schade misschien ook wel aanmelden op je verzekering en je verzekeringsmaatschappij vragen om dit te regelen. Voordeel daarvan is dat wanneer je verzekeraar vordert, jij een onafhankelijke getuige bent (echt waar!). Bovendien komt er dan een expert kijken die meteen de zaak met de garage kan bespreken.
Als dit niet lukt, kan je ter bescherming van je bonus meestal binnen een jaar er nog voor kiezen om de schade terug te betalen aan je verzekeraar.
Graag wat namen en zo........
Geplaatst: 14.07.2007 - 20:45
door beer1952
Ik heb in dit hele onderwerp over Volvo dealers geen enkele naam of adres gelezen. De bedoeling van een gebruikersgroep lijkt mij in dit geval, dat men elkaar waarschuwt wordt voor een malafide dealer. Ik neem dus maar aan dat dat berichtje over een gat in de stoel een hoax was.
Beer
Zo, even tijd voor een update...
Geplaatst: 14.07.2007 - 20:55
door Zeke
Zo, nu even tijd voor een update;
Inmiddels heb ik een gesprek gehad met de vestigingsmanager en kan nu
zeggen dat ik opgelucht ben over de uitkomst van dit gesprek. Aanvankelijk
had ik de indruk dat het de verkeerde kant uit ging maar toen ik een de
werkplaats chef en betreffende manager de daadwerkelijke schade liet zien
werd het mij snelduidelijk dat deze mensen zeker wel begrepen wat ik voor
gevoel had over de hele situatie en naar mijn inschatting deelden zijn de
mening dat deze schade is ontstaand tijdens de reeds eerder genoemde
werkzaamheden. Men heeft nu aangeboden de schade geheel kosteloos
te herstellen. Het schijnt zo te zijn dat mijn auto is voorzien van softleder
bekleding en dat blijkt moeilijk reparabel te zijn. Daarom wordt de bekleding
van de rugleuning in zijn geheel vervangen (schijnt een hoes te zijn).
Kortom, mijn vertrouwen hebben ze voorlopig zeker terug gewonnen
ofschoon de problemen met het RSE systeem nog steeds niet zijn verholpen.
Dit moet wel een fout in het ontwerp van de mechaniek zijn, iets waar de
dealer natuurlijk helemaal niets aan kan doen.
Groet,
Bert
P.S. En ach, nu ik toch weer langzaam vertrouwen begin te krijgen heb ik
na betreffend gesprek gelijk een offerte aangevraagd voor m’n vrouw haar
toekomstige speeltje C30 2.4 Summum. Zo zie je maar weer, de potentie
klanten blijft altijd moeilijk in te schatten. Persoonlijk hoop ik echter dat
ze zal kiezen voor de demo S40T5 die ze daar hebben staan hehehehehehe.
Re: Graag wat namen en zo........
Geplaatst: 14.07.2007 - 21:03
door Zeke
beer1952 schreef:Ik heb in dit hele onderwerp over Volvo dealers geen enkele naam of adres gelezen. De bedoeling van een gebruikersgroep lijkt mij in dit geval, dat men elkaar waarschuwt wordt voor een malafide dealer. Ik neem dus maar aan dat dat berichtje over een gat in de stoel een hoax was.
Beer
Ook welkom hier, neem aan wat je wil, maar deze toon past hier mijns
inziens niet. De opvatting dat hier gelijk met namen moet worden
gesmeten deel ik beslist niet. Verder bepaalt iedereen zelf wat je over
een situatie kwijt wilt. Een dealer met naam en toenaam gelijk aan de
schandpaal zetten is niet mijn stijl. Een forum is er niet om gelijk met
modder te smijten maar om ervaringen en kennis met anderen te
delen. Mijn opzet was, en is, ontdekken hoe anderen over dergelijke
situaties denken en wellicht hebben ervaren.
Zeker niet als deze nog geen gelegenheid geeft gehad voor weerwoord.
En zoals je wellicht hebt kunnen lezen lijkt alles goed op gelost dus is
mijn ongerustheid, achteraf onterecht geweest.
Groet,
Bert
Geplaatst: 14.07.2007 - 21:32
door Ben
@beer1952
Misschien eerst even op de feiten wachten voordat je meteen paniek gaat zaaien?
OK
Geplaatst: 14.07.2007 - 21:56
door beer1952
Ik lees uit het oorspronkelijk bericht dat de ene dealer twee garantiegevallen in 4 maanden niet opgelost kan krijgen en dat een andere dealer een gat in een stoel heeft veroorzaakt en dat de monteur dit ontkent.
Ik denk dat ik ook maar eens Volvo dealer ga worden.......makkie
Re: Zo, even tijd voor een update...
Geplaatst: 14.07.2007 - 22:14
door R.Bijl
Zeke schreef:Zo, nu even tijd voor een update;
Inmiddels heb ik een gesprek gehad met de vestigingsmanager en kan nu
zeggen dat ik opgelucht ben over de uitkomst van dit gesprek. Aanvankelijk
had ik de indruk dat het de verkeerde kant uit ging maar toen ik een de
werkplaats chef en betreffende manager de daadwerkelijke schade liet zien
werd het mij snelduidelijk dat deze mensen zeker wel begrepen wat ik voor
gevoel had over de hele situatie en naar mijn inschatting deelden zijn de
mening dat deze schade is ontstaand tijdens de reeds eerder genoemde
werkzaamheden. Men heeft nu aangeboden de schade geheel kosteloos
te herstellen. Het schijnt zo te zijn dat mijn auto is voorzien van softleder
bekleding en dat blijkt moeilijk reparabel te zijn. Daarom wordt de bekleding
van de rugleuning in zijn geheel vervangen (schijnt een hoes te zijn).
Kortom, mijn vertrouwen hebben ze voorlopig zeker terug gewonnen
ofschoon de problemen met het RSE systeem nog steeds niet zijn verholpen.
Dit moet wel een fout in het ontwerp van de mechaniek zijn, iets waar de
dealer natuurlijk helemaal niets aan kan doen.
Groet,
Bert
P.S. En ach, nu ik toch weer langzaam vertrouwen begin te krijgen heb ik
na betreffend gesprek gelijk een offerte aangevraagd voor m’n vrouw haar
toekomstige speeltje C30 2.4 Summum. Zo zie je maar weer, de potentie
klanten blijft altijd moeilijk in te schatten. Persoonlijk hoop ik echter dat
ze zal kiezen voor de demo S40T5 die ze daar hebben staan hehehehehehe.
gelukkig ben je er gekomen met je dealer......,praten kan dus wel veel oplossen en ben blij dat je het vertrouwen in het merk volvo weer een beetje terug hebt
en nou weer rustig slapen he
Robin
Re: OK
Geplaatst: 15.07.2007 - 10:25
door Oceanracer
beer1952 schreef:Ik lees uit het oorspronkelijk bericht dat de ene dealer twee garantiegevallen in 4 maanden niet opgelost kan krijgen en dat een andere dealer een gat in een stoel heeft veroorzaakt en dat de monteur dit ontkent.
Ik denk dat ik ook maar eens Volvo dealer ga worden.......makkie
Iedereen heeft wel eens een mindere ervaring met zijn/haar dealer gehad. Dat zou (volgens jouw redenering) dus betekenen dat je bij geen enkele dealer in Nederland meer terecht zou kunnen? Misschien moet je alles wat je hier leest eerst eens in de juiste context weten te plaatsen, alvorens je iemand ergens met moeilijke woorden van beschuldigt.
Oja, volgens de Dikke van Dale:
hoax (de ~, ~es)
1 [comp.] e-mail met een onterechte viruswaarschuwing
Vandaag dus weer wat bijgeleerd.

Geplaatst: 16.07.2007 - 11:00
door Summum
Goed dat je er met je dealer uitgekomen bent Zeke! In dit soort gevallen heeft het naar mijn ervaring weinig zin om te zwarte-pieten, maar moet er een oplossing gezocht worden om een zakelijke relatie te koesteren.
Het lijkt mij dat deze dealer uiteindelijk verstandig heeft "geïnvesteerd" in jouw klachtafhandeling. Hij houdt er wellicht zelfs een nieuwe order aan over, dus het belang van een goede relatie met je klant is maar weer eens aangetoond.
Geplaatst: 16.07.2007 - 11:42
door Paul
Netjes! Maar meer dan terecht!
Geplaatst: 18.07.2007 - 21:07
door Barlin
Niet zo netjes want waarom moet je eerst hemel en aarde bewegen voordat je je gelijk krijgt. Iemand die wat minder doorzettingsvermogen heeft was waarschijnlijk allang afgedropen. Hulde aan de klager en weet je zeker dat je ze gaat belonen met een nieuwe deal?
Geplaatst: 19.07.2007 - 07:42
door V480-S60
@Barlin,
Als je het verhaal goed hebt gelezen is, heeft TS blijkbaar eerst alleen met een ondergeschikte gesproken. Deze mensen kunnen soms heel "dom" reageren.
Daarna pas een gesprek gehad met de "echte" verantwoordelijken. En als deze het goed oplossen, zonder Ja maars etc., dan is dat het vertrouwen toch wel waard.
Alleen van mijn kant één voorwaarde: De betreffende ondergeschikte die het mankement heeft veroorzaakt blijft in de toekomst van mijn auto af!.
In de garage waar mijn auto's in onderhoud zijn mogen ook maar 2 monteurs aan mijn 480 komen!. Zij weten er het meest van af.
Geplaatst: 19.07.2007 - 12:29
door C 30 T5
Ik heb eens een keer het omgekeerde meegemaakt (als monteur ), verdamper vv van een V70 classic, zo alles klaar zie ik een gaatje in de linker voorstoel zitten precies zoals een schroevendraaier waar je op bent gaan zitten als die op de stoel ligt ( ja ja ruim 25 jaar ervaring ) was echt in de veronderstelling dat het er niet in zat bij aanvang. Gemeldt bij de chef die was er niet blij mee affijn magazijn ingeschakelt voor onderdeel nummer etc.
Klant komt auto halen en er wordt medegedeelt dat alles klaar is maar alleen de monteur de voorstoel links heeft beschadigd, en dat deze daar een keertje voor terug moet komen om het zitvlak te vernieuwen.
Klant begint te lachen en zegt dat ie dit vorige week zelf heeft gedaan door op een schroevendraaier te gaan zitten die op de stoel lag, vond het erg sportief dat ervanuit gegaan werdt dat het met de reparatie gebeurt was ( verdamper vv ) dat deze direckt toestemming gaf om het voor zijn kosten te repareren.
Vertrouwen moet van twee kanten komen , en het kan zijn dat ik me vergis maar met een nieuwe klant voor onderhoud is elke dealer blij mee!
Geplaatst: 19.07.2007 - 13:28
door Oceanracer
C 30 T5 schreef:Vertrouwen moet van twee kanten komen , en het kan zijn dat ik me vergis maar met een nieuwe klant voor onderhoud is elke dealer blij mee!
Helemaal mee eens. Aan de verkoop van een auto wordt tegenwoordig helemaal niet zo veel meer op verdiend. De marges op onderhoud zijn hoger. Het is derhalve zeer interessant een klant (weer) tevreden te stellen, omdat dit (weer) geld in het laatje brengt.