Pagina 2 van 3
Geplaatst: 14.07.2005 - 20:11
door menjo
Op de kapjes staat toch gewoon waar ze voor zijn? Anders kan ik wel even een scan maken van m'n manual.
Geplaatst: 15.07.2005 - 09:54
door SiR-ROUND
Er is hoop!
Heb heel even vluchtig gekeken onder het dashboard maar zag zo snel niet wat eraf kan, ik ga zo nog eens kijken. Bedankt ICEFOX voor de hulp. Gaat het repareren toch nog meevallen. Zou heeeeeel toevallig ook een defecte zekering de oorzaak kunnen zijn van de brandstofindicator die op empty blijft staan? Wellicht een zekering voor de sensor in de tank?
Op het kapje onder de motorkap staan idd de toepassingen, maar de andere fusebox heb ik nog niet in handen gehad dus misschien staat daar ook wel alles op.
Ik ga op onderzoek!
Thanks!
Geplaatst: 15.07.2005 - 10:21
door SiR-ROUND
Hmmm, helaas... Alle zekeringen zijn goed.
De washerpump is gezekerd voor zowel voor als achter. En achter doet het gewoon.
Merde.
En helaas ook geen zekering voor de brandstofindicatie...
12V naar de sub ligt dus ook ergens anders aan, maar goed das prima opgelost met mn bruggetje...
Maar toch bedankt. Goed verzorgd setje reserve zekeringen en tangetje...
Leuke verassing.
Geplaatst: 23.07.2005 - 10:12
door Premier
Zoals ik eerder al zei is de rode de geschakelde draad vanaf de radio. Zwart is - en geel/rood is acc +. Ik heb bij Volvo de schema's bekeken en daar zie je inderdaad vanaf de radio een draad lopen direct naar de subwoofer.
Ik heb het zo aangesloten en het werkt perfect. Woofer is uit als de radio uit is en andersom. Kan niet missen!
Geplaatst: 23.07.2005 - 10:42
door SiR-ROUND
Bij mij dus wel. Rode draad geeft niks aan spanning. Radio aan/uit maakt niet uit.
Geplaatst: 23.07.2005 - 15:06
door Premier
Wat voor een radio heb je erin zitten? Ik heb een HU-605. Op internet opgezocht welke pool het signaal afgeeft en deze op de rode draad van de subwoofer aangesloten.
Geplaatst: 23.07.2005 - 15:18
door SiR-ROUND
Het is een Pioneer. Gewoon standaard aansluitingen. Deze standaard bedrading zat al in de Volvo.
Geplaatst: 23.07.2005 - 15:22
door Premier
Op internet heb ik gelezen dat de draad die gebruikt wordt voor een electrische antenne (die dus uitschuift zodra je de radio aanzet) ook gebruikt kan worden. Werkt op dezelfde manier. In het boekje van je radio moet terug te vinden zijn welke pin op de radio je moet gebruiken. Daarna deze naar achteren zien te krijgen.
Geplaatst: 23.07.2005 - 15:27
door SiR-ROUND
Dat zou kunnen idd. Maar ik vind het raar dat met de uitgevoerde DIN bekabeling kennelijk die sub nooit aangesloten is geweest lijkt wel.
Waarschijnlijk geen muziekliefhebber de vorige eigenaar.
De rode draad is wel aanwezig op de subaansluiting, wellicht zit de onderbreking erg dichtbij de plaats van de radio. Weet iemand toevallig de pinouts van standaard DIN aansluitingen?
Geplaatst: 23.07.2005 - 15:29
door Premier
Het is een dun draadje, dunner dan de constante 12+ enzo.
Heb je een phase 1 of phase 2?
Geplaatst: 23.07.2005 - 15:31
door SiR-ROUND
Phase 1. De antennedraad aan de radio heb ik wel gezien. Als je die gebruikt, plopt de sub dan of is ie netjes geschakeld?
Geplaatst: 23.07.2005 - 15:37
door Premier
Nee, die geschakelde draad is 12 V. Gaat wel goed.
Voor pinouts:
http://volvospeed.com/vs_forum/index.ph ... &hl=pinout
http://www.vptuning.com/garage/specs/schematics.html
Deze is van de oude stekkers, maar volgens mij van de 850. Welicht dat je er iets aan hebt.
http://volvospeed.com/Repair/radiocon.htm
Geplaatst: 23.07.2005 - 15:41
door SiR-ROUND
De 2de link is handig, zo weet ik in ieder geval de kleuren aan de radiozijde.
Ik weet niet of ik voorlopig tijd heb om hem weer even open te slopen, maar hartelijk dank voor je hulp zover. Wellicht is het een foutje in de bedrading op de DINs...
Geplaatst: 11.01.2006 - 21:23
door MaVe
Gio schreef:Thanx, ik ga meteen bij de dealer langs even naar dat stekkertje vragen.
To be continued :razz:
Heb je dit stekkertje kunnen krijgen bij de dealer?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Er zit ook een actieve woofer, en de connector voor de audio is aangesloten. De voedingsconnector (rode cirkeltje) echter niet, en is ook nergens te bekennen.
Ik ben echter even op verkenning geweest tussen de bekabeling achteraan en heb langs de andere zijde van de koffer (links van achter gezien, woofer zit rechts) onderstaande stekker gevonden. De kleuren van de stekkerfittingen zijn alvast dezelfde (oranje). Enkel heeft deze 4 draden, en zijn er maar 3 nodig om de versterker/woofer te voeden. Is het deze connector waar van dient afgetapt te worden? In dat geval is er een heuse kabelboom nodig...

Geplaatst: 20.01.2006 - 21:42
door MaVe
Niemand die hier iets over weet?
Ik ben bij de dealer gaan vragen voor een kabeltje om de zaak te voeden, maar die beweerde dat het niet apart te krijgen is. Het kabeltje zou enkel te krijgen zijn in een volledige kit met woofer en speakers voor in de D-stijlen inclusief. Dit lijkt me vrij sterk.
Is er iemand met toegang tot VADIS die het referentienummer van het kabeltje zou kunnen opzoeken? Daar zou ik al een stuk verder mee geholpen zijn.
In't andere geval vrees ik dat ik eens op zoek zal moeten gaan op de sloop... of ga ik knutselen (als allerlaatste oplossing dan wel)
Geplaatst: 20.01.2006 - 23:31
door joost
Ik heb afgelopen weekend de hele zaak uit een v40 van een ander overgezet in de mijne. Het is beslist geen plug ´n play. De ene kabel bevindt zich naast de baskast, de andere kabel bevindt zich op de zelfde hoogte aan de andere zijde van de auto... links dus. Van daaruit had de dealer destijds bij deze v40 de kabel verlengd van links naar rechts. Zag er niet zo professioneel uit, maar dat ter zijde. Dan ben je er nog niet want je moet zelf nog een kabeltje trekken zodat het geheel van stroom wordt voorzien. Daar zijn geen voorzieningen voor getroffen, die moet je zelf maken. Links, waar ook die ene stekker zat, hangt een klosje kabels, hieraan zit ook een rood kabeltje (wijkt duidelijk af van de klos door de lus) en die kan je daar goed voor gebruiken. Een beetje solderen et voila!
Daar ik dit niet zelf heb gedaan en niet technisch ben, staat een en ander hier nogal kryptisch omschreven, maar als je het ziet begrijp je het meteen!
Veel succes.
De verlengkabel wordt in Vadis niet genoemd, het kan wel in een servicebericht (of hoe zoiets heet) aan de dealers bekend zijn gemaakt.
Joost.
Geplaatst: 21.01.2006 - 13:42
door MaVe
Bedankt voor de info, dit helpt me weer al iets verder! Als ik het dus goed begrijp dient de
stekker links (auto vanaf achter bekeken) dus niet voor de voeding, maar verzorgt deze ook audio-signalen? Anyway, ga hem straks eens uitmeten. Ik dacht dat deze de voeding voorzag, en er enkel daarvoor een stuk kabelboom moest gehaald worden bij de dealer om deze te verlengen tot de woofer, en dan links op de woofer diende ingeplugd te worden (stekker met 3 pinnen). De dealer beweert dat deze kabel niet apart kan verkregen worden, en wist blijkbaar ook niet al teveel af over het aansluiten van de woofer...
Geplaatst: 22.01.2006 - 09:22
door joost
Wij dachten ook dat die stekker links voldoende was om de zaak aan de praat te krijgen, echter niets was minder waar.
Joost.
Geplaatst: 22.01.2006 - 14:39
door Marc
A-stijl is de stijl bij de voorraam....
B-stijl is de stijl tussen de voor- en achterportieren....
Dus jij praat over de C- of D-stijl, dit even voor de volgende keer :

Geplaatst: 23.01.2006 - 22:13
door MaVe
Ik heb de
stekker links eens uitgemeten met volgend resultaat:
Geel/Rood: + geschakeld (contact)
Zwart: -
Geel: + permanent
Bruin: -
Geel/Rood & Zwart zijn dus duidelijk de kabeltjes die moeten doorverbonden worden naar de subwoofer (kleuren komen ook overeen met de bekabeling die aan de stekker op de subwoofer zit). Nu moet ik nog enkel de rode kabel waarvan sprake is zien te vinden. Ik zie hem echter niet meteen zitten aan de linkerkant, dus zal de bekleding er nog maar eens af moeten... dat is echter werk voor in het weekend
