Zou deze motorsteun schokkend schakelen veroorzaken?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

Misschien moeten we die onderste ook maar vervangen..die zit er toch ook niet voorziets. Misschien is deze net zo belangrijk als die bovenste...

Maar dat ga ik dan na m`n vakantie doen.

Gr Tommy
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

De onderste en de voorste gaat mij persoonlijk te ver, dat is een klusje voor de dealer als het nodig is....
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
tommytommy
4th Gear member
Berichten: 540
Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51

Als je bv een los rubber hebt...kan je volgens mij die gewoon met vaseline erin persen...bv met een moordenaar (grote tang)

Die voorste waar de motor zelf in hangt zou ik idd ook niet doen..

Gr Tommy
Hans2
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.10.2006 - 15:39

Ik zag pas ook de scheurtjes in het rubber van de bovenste motorsteun. Vandaag vervangen en een hele duidelijke verbetering. Schakelen van een naar twee gaat veel soepeler en zonder trillingen. De steun heeft toch 236000 km meegereden !

Groeten, Hans
Volvo EX30 SMER Plus
Volvo V40 CC T3 2019 GT-6
Volvo S60 D4 2014 GT-8
Volvo S60 D5 2008 GT-6
Volvo S60 D5 2004
Gast

arnoud. schreef:De instructies voor het verwisselen zien er niet al te ingewikkeld uit, maar zo te zien wordt het wel tijd om een momentsleutel te gaan kopen. Iemand nog tips voor een goeie maar zeker betaalbaar exemplaar? :)

demontage instructies
Ik deze ook wel eens los gehad en gewoon met de hand weer vast gezet.
Daar overkomt je niets van. Je denkt toch niet dat een monteur alle bouten met een momentsleutel vast zet? :P
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

arnoud. schreef:Het lange verhaal komt zo wel met de plaatjes, maar de korte samenvatting: het heeft geholpen! :D

zie hier voor de handleiding om het zelf te doen :)

En ik kon weer eens niet wachten tot het weekend, het was mooi weer... :)
Mooie handleiding, en ik denk dat ik die ook maar eens ga vervangen!
Die stang eroverheen, hoort die zo los te zitten? zit bij mij een beetje veel beweging in!
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

Zow, na dit gelezen te hebben, ook besloten deze steun te vervangen, omdat mijn auto ook bokkerig was!
En ik moet zeggen, wat kan zo`n steuntje een verschil maken!
Hij trekt vloeiender op (bij wegrijden met weinig toeren) en rolt mooier door in 2, en hij schakelt anders (beter).
Wil bij de volgende beurt de andere steunen ook inspecteren, mss dat die dan nog fijner gaat rijden!
alleen valt me op dat jij een andere steun gemonteerd hebt met plaatjes aan de zijkant, terwijl de oude een andere was.......................
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

De steun die ik heb gemonteerd is het 'nieuwe' model. Dit op aanraden van de dealer.

En ja, die stang die er overheen zit hoort zoveel te bewegen.

De rubbers onder en achter zijn uiteindelijk nooit vervangen bij mij.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

maar zo te zien wordt het wel tijd om een momentsleutel te gaan kopen. Iemand nog tips voor een goeie maar zeker betaalbaar exemplaar?

Ik heb er een gekocht bij de betere automaterialenzaak (scrabble :laughing3: ) voor 6 tientjes en spaar zo elk jaar de zomer/winterwissel uit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

bij deLidl 30 euri, maar is de motorsteun op het diesel blok veel anders?
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

arnoud. schreef:De steun die ik heb gemonteerd is het 'nieuwe' model. Dit op aanraden van de dealer.

En ja, die stang die er overheen zit hoort zoveel te bewegen.

De rubbers onder en achter zijn uiteindelijk nooit vervangen bij mij.
Oke, dealer heeft het bij mij nergens over gehad, pakte gelijk deze steun uit het schap.
Blijf me er over verbazen hoeveel het helpt!
Had ik veel eerder moeten doen, samen met de nieuwe draagarmen voor, en uitlijnen krijg je een heel andere volvo......................
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
aertssenhjc
5th Gear member
Berichten: 1611
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:43
Locatie: omg. Bergen op Zoom

Nou....Ik heb vandaag ook maar eens de motorsteun vervangen. wat een verhaal.

Ik had met degene waar ik meestal mijn spulletjes afhaal, een mooi rond bedrag afgesproken ( €50,-)....Toen ik later die middag mijn steuntje ging halen, en afrekenen,.... zei een andere meneer (degene hierboven was een middagje vrij) doodleuk 'en dat is dan € 132,-!!!!! :shock: :shock: WTF??? en bij hoog en laag volhouden dat dit de juiste prijs was!!! gelukkig na wat zoekwerk kwam hij er dan toch achter dat er een prijswijziging op was geweest.....Dus gelukkig toch €50,- nouja.... € 50,17,-.....


Na heel wat gehannes met torx die dol draaide, een turbobuis die in de weg zat, schroeven die zo vast zaten dat ik dacht " volvo heeft nooit gewild dat deze OOIT los kwamen" en buts in mijn lak omdat ik met mijn domme hoofd uitschoot met de torsiestang :sign3:...etc....etc.... Oja mijn buurman werd ook nog boos omdat: "z'n kindje lag te slapen en wakker werd van mijn gevloek :lol:....sorry buurman!!!

al met al een eneverend avondje buiten spelen.. maarrrrr het resultaat mag er wezen. Er was al eerder gezegd dat dit zoveel scheelde, ik was echter wat sceptisch, maar bern helemaal om. wat een verschil!!

genoeg gepraat,

Groet,

Hans
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11741
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Dat was niet helemaal wat ik de mensen aanraad :)

En ja, turbo modellen is iets meer werk...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
C70ESBen
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 09.05.2007 - 20:52

C 30 T5 schreef:Dit gaat over een S60 is wat anders als een S70, bij een S60 is deze niet los te vernieuwen S70 classic namelijk wel.
Is bij een S60 ook gewoon mogelijk, daar verkopen ze ook de ronde rubber los voor, en die kan je erin persen.
Op mijn C70 zit dezelfde aluminium steun.
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

AlexV70 schreef:
arnoud. schreef:De instructies voor het verwisselen zien er niet al te ingewikkeld uit, maar zo te zien wordt het wel tijd om een momentsleutel te gaan kopen. Iemand nog tips voor een goeie maar zeker betaalbaar exemplaar? :)

demontage instructies
Ik deze ook wel eens los gehad en gewoon met de hand weer vast gezet.
Daar overkomt je niets van. Je denkt toch niet dat een monteur alle bouten met een momentsleutel vast zet? :P
Niet allemaal, maar toch wel van cruciale onderdelen. En daar beschouw ik dingens als een motorsteun toch wel onder. Daar komen nogal wat krachten op te staan.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Autoshampoo
4th Gear member
Berichten: 632
Lid geworden op: 15.02.2009 - 12:20
Locatie: Leiderdorp

Gister samen met m'n vader ook de motorsteun vervangen. Makkelijk zelf te doen (mits je een beetje gereedschap in huis hebt), wat weer arbeidsloon scheelt!

De motorsteun was (zoals op de foto's wel te zien is) helemaal gaar. Het stuk waar de schroef door de steun heen gaat, zat helemaal los (scheur). Resultaat na het vervangen: véééééél minder trillingen. M'n vader merkt het heel erg onder het rijden: geen trillingen meer in het stuur en ik merk het met de stationair loop en als m'n pa gas terugneemt. Top!

Arnoud (naamgenoot), bedankt voor de handleiding!

Afbeelding

Afbeelding
Arnoud
hopster
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 11.02.2009 - 18:14
Locatie: wierden (ov)

Hallo,

Ik heb vandaag ALLE motorsteunen laten vervangen incl baksteun. Ruim 900 euro lichter maar de garage liet ze me zien en vooral de onderste had wel 0,5 cm speling. Bovenste motorsteun stond op "knappen van het rubber"Ook de andere rubbers waren niet zo netjes meer door tand des tijds. Hoewel ik ze preventief heb laten vervangen bij 300.000 km op men D5 merk ik dat de auto veeeell beter rijdt qua trillingen en opschakelen van geartronic. Tja...lang uitgestel maar moest toch gebeuren want auto moet in goede conditie zijn
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Welke onderste had zoveel speling? De pneumatische (ronde) of diegene aan de zijkant?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
hopster
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 11.02.2009 - 18:14
Locatie: wierden (ov)

Hallo,

Was vooral de boverste en de onderste ( die "langwerpige"). Baksteun rubber was ook "op". Nu alleen nog zien dat het "klos" geluid van steekassen opgelost wordt.Volvo specialist in de buurt zegt dat vervangen bij 300.000 niet nodig is..alleen goed verlijmen....tja en als iemand dat zegt die allang bestaat en er elke dag mee werkt....
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Bobbl schreef:Die stang eroverheen, hoort die zo los te zitten? zit bij mij een beetje veel beweging in!
arnoud. schreef: En ja, die stang die er overheen zit hoort zoveel te bewegen.
Heb vandaag ook maar de steun vervangen, moest toch een groot deel loshalen i.v.m. het vervangen van de bougies.

Als jullie die stang bewegen, draait dan ook het rubber van die steun mee. Zeg maar een voorwaartse kantelende beweging?
Ik vind die gemodificeerde steun eigenlijk maar een slappe, niet functionele indruk maken.
S80 2,5T AUT5 2004
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”