Pagina 2 van 3

Geplaatst: 27.07.2007 - 18:40
door tommytommy
Misschien moeten we die onderste ook maar vervangen..die zit er toch ook niet voorziets. Misschien is deze net zo belangrijk als die bovenste...

Maar dat ga ik dan na m`n vakantie doen.

Gr Tommy

Geplaatst: 27.07.2007 - 21:07
door arnoud
De onderste en de voorste gaat mij persoonlijk te ver, dat is een klusje voor de dealer als het nodig is....

Geplaatst: 28.07.2007 - 08:12
door tommytommy
Als je bv een los rubber hebt...kan je volgens mij die gewoon met vaseline erin persen...bv met een moordenaar (grote tang)

Die voorste waar de motor zelf in hangt zou ik idd ook niet doen..

Gr Tommy

Geplaatst: 01.07.2009 - 21:37
door Hans2
Ik zag pas ook de scheurtjes in het rubber van de bovenste motorsteun. Vandaag vervangen en een hele duidelijke verbetering. Schakelen van een naar twee gaat veel soepeler en zonder trillingen. De steun heeft toch 236000 km meegereden !

Groeten, Hans

Geplaatst: 01.07.2009 - 23:29
door Gast
arnoud. schreef:De instructies voor het verwisselen zien er niet al te ingewikkeld uit, maar zo te zien wordt het wel tijd om een momentsleutel te gaan kopen. Iemand nog tips voor een goeie maar zeker betaalbaar exemplaar? :)

demontage instructies
Ik deze ook wel eens los gehad en gewoon met de hand weer vast gezet.
Daar overkomt je niets van. Je denkt toch niet dat een monteur alle bouten met een momentsleutel vast zet? :P

Geplaatst: 02.07.2009 - 20:50
door Bobbl
arnoud. schreef:Het lange verhaal komt zo wel met de plaatjes, maar de korte samenvatting: het heeft geholpen! :D

zie hier voor de handleiding om het zelf te doen :)

En ik kon weer eens niet wachten tot het weekend, het was mooi weer... :)
Mooie handleiding, en ik denk dat ik die ook maar eens ga vervangen!
Die stang eroverheen, hoort die zo los te zitten? zit bij mij een beetje veel beweging in!

Geplaatst: 06.07.2009 - 21:37
door Bobbl
Zow, na dit gelezen te hebben, ook besloten deze steun te vervangen, omdat mijn auto ook bokkerig was!
En ik moet zeggen, wat kan zo`n steuntje een verschil maken!
Hij trekt vloeiender op (bij wegrijden met weinig toeren) en rolt mooier door in 2, en hij schakelt anders (beter).
Wil bij de volgende beurt de andere steunen ook inspecteren, mss dat die dan nog fijner gaat rijden!
alleen valt me op dat jij een andere steun gemonteerd hebt met plaatjes aan de zijkant, terwijl de oude een andere was.......................

Geplaatst: 07.07.2009 - 00:00
door arnoud
De steun die ik heb gemonteerd is het 'nieuwe' model. Dit op aanraden van de dealer.

En ja, die stang die er overheen zit hoort zoveel te bewegen.

De rubbers onder en achter zijn uiteindelijk nooit vervangen bij mij.

Geplaatst: 08.07.2009 - 08:37
door diesel01
maar zo te zien wordt het wel tijd om een momentsleutel te gaan kopen. Iemand nog tips voor een goeie maar zeker betaalbaar exemplaar?

Ik heb er een gekocht bij de betere automaterialenzaak (scrabble :laughing3: ) voor 6 tientjes en spaar zo elk jaar de zomer/winterwissel uit.

Geplaatst: 08.07.2009 - 09:28
door euerw
bij deLidl 30 euri, maar is de motorsteun op het diesel blok veel anders?

Geplaatst: 08.07.2009 - 21:10
door Bobbl
arnoud. schreef:De steun die ik heb gemonteerd is het 'nieuwe' model. Dit op aanraden van de dealer.

En ja, die stang die er overheen zit hoort zoveel te bewegen.

De rubbers onder en achter zijn uiteindelijk nooit vervangen bij mij.
Oke, dealer heeft het bij mij nergens over gehad, pakte gelijk deze steun uit het schap.
Blijf me er over verbazen hoeveel het helpt!
Had ik veel eerder moeten doen, samen met de nieuwe draagarmen voor, en uitlijnen krijg je een heel andere volvo......................

Geplaatst: 15.07.2009 - 22:46
door aertssenhjc
Nou....Ik heb vandaag ook maar eens de motorsteun vervangen. wat een verhaal.

Ik had met degene waar ik meestal mijn spulletjes afhaal, een mooi rond bedrag afgesproken ( €50,-)....Toen ik later die middag mijn steuntje ging halen, en afrekenen,.... zei een andere meneer (degene hierboven was een middagje vrij) doodleuk 'en dat is dan € 132,-!!!!! :shock: :shock: WTF??? en bij hoog en laag volhouden dat dit de juiste prijs was!!! gelukkig na wat zoekwerk kwam hij er dan toch achter dat er een prijswijziging op was geweest.....Dus gelukkig toch €50,- nouja.... € 50,17,-.....


Na heel wat gehannes met torx die dol draaide, een turbobuis die in de weg zat, schroeven die zo vast zaten dat ik dacht " volvo heeft nooit gewild dat deze OOIT los kwamen" en buts in mijn lak omdat ik met mijn domme hoofd uitschoot met de torsiestang :sign3:...etc....etc.... Oja mijn buurman werd ook nog boos omdat: "z'n kindje lag te slapen en wakker werd van mijn gevloek :lol:....sorry buurman!!!

al met al een eneverend avondje buiten spelen.. maarrrrr het resultaat mag er wezen. Er was al eerder gezegd dat dit zoveel scheelde, ik was echter wat sceptisch, maar bern helemaal om. wat een verschil!!

genoeg gepraat,

Groet,

Hans

Geplaatst: 15.07.2009 - 23:20
door arnoud
Dat was niet helemaal wat ik de mensen aanraad :)

En ja, turbo modellen is iets meer werk...

Geplaatst: 17.07.2009 - 18:42
door C70ESBen
C 30 T5 schreef:Dit gaat over een S60 is wat anders als een S70, bij een S60 is deze niet los te vernieuwen S70 classic namelijk wel.
Is bij een S60 ook gewoon mogelijk, daar verkopen ze ook de ronde rubber los voor, en die kan je erin persen.
Op mijn C70 zit dezelfde aluminium steun.

Geplaatst: 17.07.2009 - 19:55
door mightyspawn
AlexV70 schreef:
arnoud. schreef:De instructies voor het verwisselen zien er niet al te ingewikkeld uit, maar zo te zien wordt het wel tijd om een momentsleutel te gaan kopen. Iemand nog tips voor een goeie maar zeker betaalbaar exemplaar? :)

demontage instructies
Ik deze ook wel eens los gehad en gewoon met de hand weer vast gezet.
Daar overkomt je niets van. Je denkt toch niet dat een monteur alle bouten met een momentsleutel vast zet? :P
Niet allemaal, maar toch wel van cruciale onderdelen. En daar beschouw ik dingens als een motorsteun toch wel onder. Daar komen nogal wat krachten op te staan.

Geplaatst: 04.08.2009 - 19:45
door Autoshampoo
Gister samen met m'n vader ook de motorsteun vervangen. Makkelijk zelf te doen (mits je een beetje gereedschap in huis hebt), wat weer arbeidsloon scheelt!

De motorsteun was (zoals op de foto's wel te zien is) helemaal gaar. Het stuk waar de schroef door de steun heen gaat, zat helemaal los (scheur). Resultaat na het vervangen: véééééél minder trillingen. M'n vader merkt het heel erg onder het rijden: geen trillingen meer in het stuur en ik merk het met de stationair loop en als m'n pa gas terugneemt. Top!

Arnoud (naamgenoot), bedankt voor de handleiding!

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 05.08.2009 - 20:35
door hopster
Hallo,

Ik heb vandaag ALLE motorsteunen laten vervangen incl baksteun. Ruim 900 euro lichter maar de garage liet ze me zien en vooral de onderste had wel 0,5 cm speling. Bovenste motorsteun stond op "knappen van het rubber"Ook de andere rubbers waren niet zo netjes meer door tand des tijds. Hoewel ik ze preventief heb laten vervangen bij 300.000 km op men D5 merk ik dat de auto veeeell beter rijdt qua trillingen en opschakelen van geartronic. Tja...lang uitgestel maar moest toch gebeuren want auto moet in goede conditie zijn

Geplaatst: 05.08.2009 - 21:02
door edraket
Welke onderste had zoveel speling? De pneumatische (ronde) of diegene aan de zijkant?

Geplaatst: 08.08.2009 - 23:07
door hopster
Hallo,

Was vooral de boverste en de onderste ( die "langwerpige"). Baksteun rubber was ook "op". Nu alleen nog zien dat het "klos" geluid van steekassen opgelost wordt.Volvo specialist in de buurt zegt dat vervangen bij 300.000 niet nodig is..alleen goed verlijmen....tja en als iemand dat zegt die allang bestaat en er elke dag mee werkt....

Geplaatst: 13.08.2009 - 14:33
door Frumpy
Bobbl schreef:Die stang eroverheen, hoort die zo los te zitten? zit bij mij een beetje veel beweging in!
arnoud. schreef: En ja, die stang die er overheen zit hoort zoveel te bewegen.
Heb vandaag ook maar de steun vervangen, moest toch een groot deel loshalen i.v.m. het vervangen van de bougies.

Als jullie die stang bewegen, draait dan ook het rubber van die steun mee. Zeg maar een voorwaartse kantelende beweging?
Ik vind die gemodificeerde steun eigenlijk maar een slappe, niet functionele indruk maken.