Vakantie-ervaringen met de V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 11.06.2007 - 17:09
In Frankrijk ben ik nog nooit geflitst, maar wel in Duitsland en Zwitserland (2x in tunnel, in je gezicht, erg fijn!) en helaas weet zo wel de Duitse als Zwitserse justitie je te vinden. Zelfs een begeleidende brief in het nederlands en een rekening nummer in Groningen staat hen tot beschikking...
Duurt wel effe, dus je kunt alvast gaan sparen. (Duitsland was relatief goedkoop, de zwitserse bonnen denk ik liever niet aan terug...)
Duurt wel effe, dus je kunt alvast gaan sparen. (Duitsland was relatief goedkoop, de zwitserse bonnen denk ik liever niet aan terug...)
Mitsubishi Lancer LPG • Seat Cordoba 1.6 CLX LPG G3
V40 1.8 LPG G3 • V40 1.8 LPG G3 • V40 1.8 LPG G3
V70 2.4 jan01 mobility LPG G3 nu van mijn ex...
Fiat Cinquecento 94 oftewel V0.7
Daewoo Matiz 01
Fiat Panda 04 met Volvo-V70-knik-achterlichten
V40 1.8 LPG G3 • V40 1.8 LPG G3 • V40 1.8 LPG G3
V70 2.4 jan01 mobility LPG G3 nu van mijn ex...
Fiat Cinquecento 94 oftewel V0.7
Daewoo Matiz 01
Fiat Panda 04 met Volvo-V70-knik-achterlichten
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Frankrijk is de kans niet groot dat je hem thuis op de mat krijgt. Ander verhaal natuurlijk als je aangehouden bent, gewoon zorgen dat je onder de 180km/u blijft want anders nemen ze je auto in beslag.
Trouwens gelaserd met 150km/u maar die jongens hadden absoluut geen haast om in hun Subaru voor die snelheidsovertreding achter me aan te rijden.
Overigens voor die flitspalen in Frankrijk, er staat een bordje CONTROLE, dan staat ook daarwerkelijk een flitspaal 500meter verder. (of ze het doen is dan natuurlijk weer de vraag...)
Trouwens gelaserd met 150km/u maar die jongens hadden absoluut geen haast om in hun Subaru voor die snelheidsovertreding achter me aan te rijden.
Overigens voor die flitspalen in Frankrijk, er staat een bordje CONTROLE, dan staat ook daarwerkelijk een flitspaal 500meter verder. (of ze het doen is dan natuurlijk weer de vraag...)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- MaXX99
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 03.03.2007 - 21:57
Wel ik heb er toch 2 zien afgaan ... niet voor mij gelukkig want ik was mijn V70 als een gemoedelijke huisvader aan het inrijdenOverigens voor die flitspalen in Frankrijk, er staat een bordje CONTROLE, dan staat ook daarwerkelijk een flitspaal 500meter verder. (of ze het doen is dan natuurlijk weer de vraag...)

2007 V70 2.4D 163pk/340Nm RICA 226pk/460Nm Comfort Line, barentz blue, Oak leder sportzetels, getinte ramen, 16-duims 5-spaaks nodus velgen.
- Potje
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:33
- Contacteer:
Nee hoor.... maar probeer wel mijn PPL te halen bij de Vliegclub Rotterdam in een dergelijk oud beestje. Ze zijn daar zo'n beetje allemaal uit de 70'er jaren.bartv70 schreef:Ps Potje, heb je echt een Piper Warrior???Geweldig,welk type?
Na mijn eerste solo in Florida:

Jetta 1.5D, Polo 1.3D, Golf 1.6TD, 480S, barchetta, V70 TDi, Octavia II combi TDi, Piper Warrior, Fabia combi TDi, V70 D5 Edition II, 4/4 passion 1.3, Ibiza ST E-ecomotive, T3 1.9 WBX Westfalia Hochdach, V60 T4, T3 1.6 TD Karmann Gipsy, V40 D4, Picanto 1.0...
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 22.01.2007 - 14:45
Haha, ja dat was me ook al opgevallen! Vond ik wel erg netjes van ze. Tip voor Koos Spee? Maar toch heb ik het 1 keer gemist bij wegwerkzaamheden. Er gebeurde net even iets teveel om me heen om die kast op tijd in de gaten te hebben. Maar veel meer dan een paar kilometer te hard kan het niet geweest zijn. Met een beetje mazzel gaan ze geen moeite doen om die paar euro te vangenPaul schreef:Overigens voor die flitspalen in Frankrijk, er staat een bordje CONTROLE, dan staat ook daarwerkelijk een flitspaal 500meter verder. (of ze het doen is dan natuurlijk weer de vraag...)

V70 2.5T AWD Geartronic Titanium editie (MY2004, full options, 18"; Nebula)
- Blackstone
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06.10.2006 - 00:34
Zijn woensdag terug gekomen uit Italië. Eerst 2 weken aan de Cote d'Azur en daarna 1 week in Bellagio aan het Como meer. Zondag een rit gemaakt van Bellagio naar Como. Erg smalle maar mooie weg waar een aantal flinke knipgaten in het wegdek zaten. Verder een goede rit meegemaakt maar de volgende dag bij een reguliere check van de motor, viel me de aanwezigheid op van ijzerslijpsel op de rechter schotel van de veerpoot, in de motorruimte. Bij nadere inspectie bleek dat de schokdemper zeker 8 cm boven de schotel uitstak, en zich een weg boorde in de motorkap. de linker kant was ook al bezig maar nog niet zo ver. Vorig jaar zijn er door de duitse eigenaar 4 nieuwe Bilstein schokdempers op gemonteerd, en het geheel is Dekra gekeurd waarbij ze zelfs een officiele test hebben uitgevoerd op de Nürnburgring. Interhelp gebeld, situatie uitgelegd. Binnen 45 minuten stond er een sleepwagen voor de deur die de V70 erop takelde en met een andere auto zijn we achter de sleepwagen, wederom via al die smalle bergwegen, naar Leco gereden naar de volvodealer. Binnen een half uur kwam de garagehouder met de diagnose. De bussen in de veerschotels waren eruit geschoten. Ws omdat de Bilstein te hard veert!? Niet te geloven dat dat ook al bestaat. De rekening? € 147,-- inclusief. Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik had de creditcard al gepakt voor een vette afschrijving, maar niets is minder waar. 1 uur montage kost daar €45,--. dat zijn nog eens goede oude tijden. Waar zijn die hier gebleven. Alleen kijken kost hier al € 50. maar goed, binnen 1 1/2 uur alles weer gerepareerd en teruggereden naar Bellagio.
In de nacht van dinsdag op woensdag weer terug. Reed ons bij 190 km/u een Pheaton voorbij, W12 wel te verstaan. Hij was stevig aan het planken. We keken elkaar aan, en we dachten hetzelfde. Gas erop. Ik gaf mezelf niet veel kans. Veel bagage, 3 personen in de V70. Had de auto na invoer vorig jaar nog nooit op de staart getrapt. Kon de pheaton tot 220 km/u makkelijk volgen, maar een heftige ervaring bij 220 toen ik het gas verder intrapte. Werden wederom in de stoel gedrukt, en de acceleratie nam sterk toe. Wat een power. De Pheaton was ook van plan door te trekken maar week toch respectvol naar rechts om me voorbij te laten. Denk dat ik het kan schudden als ze de begrenzer eraf halen. heb al gehoord dat het W12 blok makkelijk de 300 haalt.
Maar goed, al met al leuke ervaringen met mercedes 320 cdi, bmw's en andere krachtpatsers. De sauerlandroute wordt dan al snel een achtbaan.
In de nacht van dinsdag op woensdag weer terug. Reed ons bij 190 km/u een Pheaton voorbij, W12 wel te verstaan. Hij was stevig aan het planken. We keken elkaar aan, en we dachten hetzelfde. Gas erop. Ik gaf mezelf niet veel kans. Veel bagage, 3 personen in de V70. Had de auto na invoer vorig jaar nog nooit op de staart getrapt. Kon de pheaton tot 220 km/u makkelijk volgen, maar een heftige ervaring bij 220 toen ik het gas verder intrapte. Werden wederom in de stoel gedrukt, en de acceleratie nam sterk toe. Wat een power. De Pheaton was ook van plan door te trekken maar week toch respectvol naar rechts om me voorbij te laten. Denk dat ik het kan schudden als ze de begrenzer eraf halen. heb al gehoord dat het W12 blok makkelijk de 300 haalt.
Maar goed, al met al leuke ervaringen met mercedes 320 cdi, bmw's en andere krachtpatsers. De sauerlandroute wordt dan al snel een achtbaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14821
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Zeker met volvomotor D5Potje schreef:Nee hoor.... maar probeer wel mijn PPL te halen bij de Vliegclub Rotterdam in een dergelijk oud beestje. Ze zijn daar zo'n beetje allemaal uit de 70'er jaren.bartv70 schreef:Ps Potje, heb je echt een Piper Warrior???Geweldig,welk type?
Na mijn eerste solo in Florida:


BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
Als die 148.000km klopt zou ik toch proberen bij Volvo aan te kloppen.
Vervanging is nodig vanaf 160.000km
BartV70
Als die 148.000km klopt zou ik toch proberen bij Volvo aan te kloppen.
Vervanging is nodig vanaf 160.000km
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 02.01.2006 - 18:21
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Die Fransen hebben nog niet van TomTom of andere soorten van navigatie vernomen, vandaar dat ze niet weten waar ze dat bonnetje moeten inleveren (haha) Vive la France!!!
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
- Potje
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 08.01.2007 - 20:33
- Contacteer:
Nou, nieuwste trend is wel om TDi motoren in te zetten in general aviation; zoals de Diamond DR-40.Bover schreef:Zeker met volvomotor D5Potje schreef:Nee hoor.... maar probeer wel mijn PPL te halen bij de Vliegclub Rotterdam in een dergelijk oud beestje. Ze zijn daar zo'n beetje allemaal uit de 70'er jaren.bartv70 schreef:Ps Potje, heb je echt een Piper Warrior???Geweldig,welk type?
Na mijn eerste solo in Florida:
KNIP IMAGE![]()
5 Cylinders zijn wat duur maar 4 potters worden vaak ingezet.
Jetta 1.5D, Polo 1.3D, Golf 1.6TD, 480S, barchetta, V70 TDi, Octavia II combi TDi, Piper Warrior, Fabia combi TDi, V70 D5 Edition II, 4/4 passion 1.3, Ibiza ST E-ecomotive, T3 1.9 WBX Westfalia Hochdach, V60 T4, T3 1.6 TD Karmann Gipsy, V40 D4, Picanto 1.0...
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
Volvo V70R AWD, Saffron Pearl
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11.07.2007 - 23:04
- Locatie: Nootdorp
Waanzinnig om al die leuke verhalen te lezen over een vakantie met een v70. Zelf heb ik een gechipte d5 automaat. uit 2004 met een orgineel sportonderstel. Ben dit jaar voor het eerst met een vollebepakking (echt tot aan het dak toe), 2 volwassenen en twee kinderen op vakantie geweest naar zuid frankrijk en totaal 2500 km gereden. verbruik was 1:11 niet slecht! te weten dat ik op de route de soleil 150 gereden heb.
ben een keer van voor geflitst op de A7. Over het naar achterhellen van de auto heb ik weinig gemerkt. ik heb de auto gewogen en kwam op 2098kg in totaal. komt misschien door het sport-onderstel?
ben een keer van voor geflitst op de A7. Over het naar achterhellen van de auto heb ik weinig gemerkt. ik heb de auto gewogen en kwam op 2098kg in totaal. komt misschien door het sport-onderstel?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Denk niveauregeling!
Bij ons met de XC70 was met 4 personen, skibox op het dak naar de wintersport het verbruik redelijk hoog. Geloof ik 1 op 9 met de D5....
Bij ons met de XC70 was met 4 personen, skibox op het dak naar de wintersport het verbruik redelijk hoog. Geloof ik 1 op 9 met de D5....
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14821
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
@ V70, Het sport onderstel ( verlaagd chassis neem ik aan )heeft altijd nivomat.
Deze houdt de auto op goede constante hoogte.
Morgen ga ik op vakantie........
Deze houdt de auto op goede constante hoogte.
Morgen ga ik op vakantie........
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Bij 100km/uur waarschijnlijk....Paul schreef:Denk niveauregeling!
Bij ons met de XC70 was met 4 personen, skibox op het dak naar de wintersport het verbruik redelijk hoog. Geloof ik 1 op 9 met de D5....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14821
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
XC 90 met die belasting........ik hoor eerder 1:7
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 14.07.2006 - 21:04
- Gertjan R
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12.01.2006 - 19:41
- Locatie: Paterswolde

Naar Zuid-Frankrijk geweest met V70. Auto heeft het weer prima gedaan. gemiddeld 1 op 12 benzine!. Echter halverwege terugreis melding BC ´emmissies service vereist`+oranje waarschuwingslampje wat ging branden. Heb de gok maar genomen en ben gewoon doorgereden. Merkte verder niet veel aan de auto.
Terug in NL naar garage. Hier was de mededeling storing luchtmassameter. Meneer, we halen de melding eruit en met een beetje geluk komt deze pas over een jaar weer terug of helemaal niet. Prompt die dag weer dezelfde melding. Weer naar garage `meneer de luchtmassameter is inderdaad kapot`plus een prijs opgave van 440 euro!! voor een `echte Volvo LMM`. Hallo zeg!!!
Ik wist inmiddels waar het om ging en heb lokaal wat automaterialenzaken afgebeld, ben geslaagd voor 120 euro ) nieuw exemplaar montage fluitje van een cent dankzij beschrijving van Arnoud. Bij garage had men alle begrip voor de door mij gemaakte keuze.
Auto rijdt gevoelsmatig nog weer beter dan ie al deed dankzij deze nieuwe LMM. Kan niet wachten op volgende vakantie!
