Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25.07.2007 - 02:08
door hvl
dat zijn niet zulke goede moteren , maar als je sleutelen leuk vind

Geplaatst: 25.07.2007 - 08:35
door V480-S60
@hvl,
Het hangt er helemaal van af hoe je er mee rijdt. Natuurlijk moet je deze motor goed warm rijden, natuurlijk moet je er niet mee proberen te scheuren.
Op www.volvolvo.nl is iemand die een 240 diesel estate uit begin jaren '90. Deze had meer dan 400.000 probleemloze km's gereden.

Als de reparatie goed is uitgevoerd en mc gaat er mee rijden zoals het hoort kan het echt probleemloos, zonder sleutelen.

@mc
Ja dit is de auto van Reinders. Aan de hand van het goed zichtbare kenteken heb ik deze gegevens gewoon bij de RDW opgezocht.

En nog even een waarschuwing. Dit bedrijf zit op een industrieterrein in Emmen dat geen al te beste naam heeft. Hier zitten nogal wat louche autobedrijven. Ik ken dit specifieke bedrijf niet! maar weet wel van wat andere bedrijven.
Dus iemand meenemen met kennis van zaken is zeker aan te bevelen!

Geplaatst: 25.07.2007 - 14:32
door twaintje
Hallo MC,

Wees héél voorzichtig met de aanschaf, want het verhaal "lekke koppakking" komt heel veel voor bij de Volkswagen LT -6 cilinder (D24) die volvo gebruikt.
Later blijkt dan dat er scheurtjes in de kop zitten die de lekkage veroorzaken en dat kost je een nieuwe kop.
Tweedehandskoppen zijn even slecht en dus moet je rekenen op een 1000 euri voor een nieuwe kop, daar komt dan nog heel wat bij voor je 'm weer aan het lopen hebt.
Ik zou de auto warm rijden en dan de boel laten àfpersen (maar dan nog)!

Geplaatst: 25.07.2007 - 15:05
door euerw
altijd goed om iemand mee te nemen die er wat meer vanaf weet, ik zelf heb ooit een 244 d6 autm gehad van `81, gekocht toen met 220dkm, deze deed ik na een paar jaar weg met 600dkm op de teller! het zijn juist sterke motoren, alleen de berijders doen het vaak fout, standaard zitten er wel scheurtjes in de kop maar kan vaak geen kwaad en is bekend en mogen een bepaalde marge hebben. kijk voor een goed revisiebedrijf voor een revisie kop die zijn juist sterker om die op de scheurtjes zijn dicht gelast! ik heb behalve de bekende lucht olie en brandstof filters nooit iets extra hoeven doen, als ie loopt.....dan blijf je er af klaar soms een gloei pitje(die achter de pomp zit is te moeilijk) verder kan je er gewoon veel km`s mee maken als je maar normaal doet, o ja zuinig zijn ze niet echt hoor (1op 10) en verbruik olie max 1l-1000km, heb nu een s60 maar respect voor de 240 is altijd gebleven!

Geplaatst: 25.07.2007 - 15:35
door euerw
heb hm gezien, knappe auto ! is laatste model met grote bumpers , vind km te laag voor zijn bouw jaar lijkt mij,neem iemand mee en ga er goed mee rijden, kijk hoe hij start met een koude motor en of hij niet is warm gereden(oude truc) en of de olie dop als los er op ligt er af geblazen word, suc6

Geplaatst: 26.07.2007 - 10:28
door Battlecruiser
4500,- is veel te veel voor dit soort oldtimers met deze motor.

Als de auto in behoorlijk goede staat is (technisch O.K. en weinig roestsporen) is een prijs van 3500,- realistisch.

Re: 244 d6

Geplaatst: 20.08.2007 - 10:39
door kkettenis
mc schreef:hallo allemaal,

omdat ik totaal geen ervaring heb met volvo stel ik hier mijn vraag.
ik kan een volvo 244 d6 diesel uit 1980 aanschaffen.
is dit aan te raden voor dagelijks gebruik en waar moet ik op letten?

het is een automaat met 145000 op de teller!!!!!!!!!!!
de motor is naar zeggen gereviseerd, ivm lekke koppakking.

alvast bedankt voor de reakties.

MC
Hoi MC,

Ik heb in April zelf een 244 GL D6 gekocht in Woudenberg, en na wat kleine dingen is hij helemaal opgeknapt. Alleen nog wat spot repair en een klepdekselpakking vervangen is hij toppie. Het is echt een hobby, je moet niet bang izjn vuil te worden, en diesels (zeker de LT motoren) hebben wat meer preventief onderhoud nodig.
Als je geen haast hebt (daarom heeft mijn vrouw nu ook een 740 2.3 155 PK) en van (belastingvrije) eenvoud houdt, is het een genot om in te rijden.

Wel de koeling goed in de gaten houden, is heel belangrijk bij deze motoren, ik heb zelf al e.e.a. aan het koelsysteem vervangen, als je op het internet zoekt is dat allemaal niet zo duur, en je wilt die motor niet opblazen!

Kortom, ik heb een wereldbaksteen (ik heb hem zelfs mee naar de zaak meegenomen vandaag in plaats van mijn (lease) Peu 307CC met klapdak!

Wel ff iemand die er echt verstand van heeft meenemen, dat wel.

Geplaatst: 21.08.2007 - 15:38
door showroomstaat
Ik heb in April zelf een 244 GL D6 gekocht in Woudenberg, en na wat kleine dingen is hij helemaal opgeknapt. Alleen nog wat spot repair en een klepdekselpakking vervangen is hij toppie
Breng maar langs voor die spotrepair zou ik zeggen :P
't Is al weer een tijdje geleden dat ik aan een 240 gewerkt heb!
Ik blijf het stijlvolle bakken vinden.

Geplaatst: 21.08.2007 - 16:35
door C 30 T5
De Km stand van een oude 200 serie is in enkele minuten aan te passen, dus let op ! :shock:

Geplaatst: 22.08.2007 - 11:32
door kkettenis
C 30 T5 schreef:De Km stand van een oude 200 serie is in enkele minuten aan te passen, dus let op ! :shock:
Nee dat snap ik, maar de gehele onderhoudshistorie zat erbij, inclusief de aankoopfactuur. Hij was uit een erfenis bij een oude Belg vandaan, geimporteerd, affijn, hij klopt helemaal. Hele mooie bak, als ik mocht kiezen ging ik met deze naar het werk elke dag i.p.v. de peu 307 CC!